УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ПІДГОТОВКОЮ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ТА ВЕЛИКОБРИТАНІЇ


Автор(ка)
Заблоцька Любов Михайлівна

Ступінь
Магістр

Група
не вказано

Спеціальність
073.00.04 Управління електронним навчанням у міжкультурному просторі

Кафедра
Факультет інформаційних технологій та управління


Анотація

Заблоцька Любов Михайлівна
Управління професійною підготовкою майбутніх фахівців дошкільної освіти в Україні та Великій Британії. – К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, Факультет інформаційних технологій та управління, 2018.
Науковий керівник – Гладкова Валентина Миколаївна, професор, доктор педагогічних наук, професор кафедри управління.
Обсяг роботи – 139 сторінок, 5 додатків.
Кількість використаних джерел – 101 на 13 сторінках.
Структура роботи: робота містить вступ, два розділи, список використаних джерел та додатки.

Зміст

ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………………………………..…………………5
РОЗДІЛ 1. Теоретичні засади професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти в Україні та Великій Британії……………….……………………………………………………............9
1.1 Теоретичний аналіз вітчизняних наукових досліджень із проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти в європейських країнах ……………………………...………………………….9
1.2 Управління професійною підготовкою майбутніх фахівців дошкільної освіти у Великій Британії та Україні ……………………………………….20
1.3 Законодавче забезпечення професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти в Україні та Великій Британії…………………………..50
Висновки до першого розділу …………………………………………….........64
РОЗДІЛ 2. Управлінські аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти …………………………………………...…………...……...66
2.1 Емпіричне дослідження щодо шляхів управління професійною підготовкою майбутніх фахівців дошкільної освіти у ЗДО Подільського району міста Києва……………………………………………………………....66
2.2 Шляхи та умови управління професійною підготовкою майбутніх фахівців дошкільної освіти.…………………………………....…………...87
2.3 Організаційно-методичні рекомендації (забезпечення) управління професійною підготовкою майбутніх фахівців дошкільної освіти…………………..…………………………..…………………..…….96
Висновки до другого розділу ……………………………………………........107
ВИСНОВКИ ………………………………………...…………….……………109
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………....………..112
ДОДАТКИ

Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / О.А. Абдуллина. – М.: Просвещение, 1990. – 141 с., c. 40
2. Алексюк А.М. Сучасна система середньої школи й освіти розвинутих країн (на прикладі США та Англії) як основа комплектування вищої школи / Алексюк А.М. // Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія: підруч. для студ., аспірантів, викл. вищ. навч. закл. – К., 1998. – С. 327–341.
3. Алферов Ю.С. Система педагогического образования в Англии: Дисс…канд.пед.наук: 13.00.01. – М., 1965. – 371 с.
4. Аналіз освітньої політики: теорія і практика управління на місцевому рівні: наук. посіб. / авт. кол: В.Г. Базілюк, c. 71
5. Андрущенко В.П. Основні тенденції розвитку вищої освіти України на рубежі століть (Спроба прогностичного аналізу) / В.П.Андрущенко // Вища освіта України. – 2001. – №1. – С. 11–17.
6. Андрущенко В. Філософія освіти в сучасній Україні: стан та перспективи розвитку / В.Андрущенко, В.Лутай // Вища освіта України. – 2004. – С. 5-12.
7. Андрущенко В.П. Освіта на рубежі століть: філософія, методологія, практика // Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз: Монографія / В.П.Андрущенко, І.Я.Зязюн, В.Г.Кремень, С.Д.Максименко, Н.Г.Ничкало, С.О.Сисоєва, Я.В.Цехмістер, О.В.Чалий /За ред. В.Г.Кременя. − К.: Наукова думка, 2003. − С. 99−166.
8. Артемова Л.В. Модель Ступеневої підготовки фахівця дошкільної освіти у вищих навчальних закладах /Л.В.Артемова, Ю.М.Косенко // Психолого-педагогічні проблеми підготовки вчительських кадрів в умовах трансформації суспільства: матеріали Міжнар. наук. - теор. конф. до 80-річниці НПУ імені М.П.Драгоманова. – К., 2000. – Вип. 1. – С. 84–86
9. Бєлєнька Г.В.Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу: моногр. / Г.В.Бєлєнька. – К.: Київ. ун-т ім.Б.Грінченка, 2011. – 332 с.
10. Біла книга (Сили змін та вектори руху до нової освіти України), упорядник – Віктор Громовий, м. Київ: Міжнародний благодійний фонд «Україна –3000», 2009. – 156с., с. 4
11. Богініч О.Б. Педагогічні технології як фактор удосконалення підготовки фахівців дошкільної освіти / Ольга Богініч // Науковий вісник Миколаївського державного університету. – Педагогічні науки: зб. наук. пр. / [за заг. ред. В.Д.Будака, О.М.Пєхоти]. – Миколаїв, 2008. – Спецвипуск: у 2-х т. – Т. 2: Проблеми передшкільної освіти в сучасних умовах. –– с. 29–41.
12. Богуш А.М.Наступність, перспективність, спадкоємність - складові неперервності освіти: [із виступу Алла Богуш на ІІ Всеукр. з’їзді працівників освіти, 9 жовт. 2001 р.] / Алла Богуш // Дошкільне виховання. – 2001. – № 11. – с.11–12.
13. Болюбаш Я.Я., Пуховська Л.П. Освіта в країнах Заходу // Рідна школа. – 1994. – № 9. – с. 75–77.
14. Бусел В. Т. Великий тлумачний словник сучасної української мови. - Київ, Ірпінь. - Перун, 2005. - 1728 с. ISBN 966-569-013-2, c.952
15. Вдовичин Т.Я. Обґрунтування організаційно-педагогічних умов для забезпечення навчального процесу майбутніх бакалаврів інформатики / Т.Вдовичин // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. - Випуск 34. / Редкол.: І.А. Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2013. – с.225-229.
16. Вишнякова С. М. Профессиональное образование: словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика / С. М. Вишнякова. – М.: НМЦ СПО, 1999. – 538 с., с. 262
17. Волков О. Реформування освіти: європейський аспект // Шлях освіти. – 1996. – № 1. – С. 2–4.
18. Вульфсон Б.Л. Стратегия развития образования на Западе /Борис Львович Вульфсон. – М.: УРАО, 1999. – 208 с., Вульфсон Б.Л. Проблемы европейского воспитания / Б.Л.Вульфсон // Педагогика. – 2000. – № 2. – С. 71–81, Вульфсон Б.Л. Западноевропейское образовательное пространство ХХI века: прогностические модели / Б.Л.Вульфсон // Педагогика. — 1994. — № 2. — С. 103–112.
19. Вульфсон Б.Л. Модернизация содержания гуманитарного образования в школах Запада // Советская педагогика. – 1991. – № 1. – С. 124–130.
20. Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослідж.: аналіт. звіт / Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод Фонд дослідж. освіт. політики»; кер. авт. кол. Т.В.Фініков. – К.: Таксон, 2012. – 54 с. – Бібліогр. с.50-53, с.9-10.
21. Гавриш Н.В. Відійти від подвійних стандартів . Новий підхід до планування педагогічної діяльності / Н.Гавриш // Дошкільне виховання. – 2013. – №7. – С. 11-17.
22. Дем’яненко Н. Тенденція диверсифікації мети і профілів магістратури в розвитку світової вищої освіти // Педагогічні науки: Збірник наукових праць / Полтавський національний педагогічний університет ім. В.Г.Короленка. – 2010. – Вип. 2. – С.44-52.
23. Десятов Т.М. Модернізація вищої педагогічної освіти з позицій реалізації модульно-діяльнісних програм: зарубіжний досвід / Т.М.Десятов // cience and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, II(8), Issue: 16, 2014. – Р.53-57, с.54
24. Дидактика: ефективні технології навчання студентів / В.І.Бондар. – К.: Нові інформаційні технології, 1996. – 67 с.
25. Євтух М.Б. Проблема оцінки ефективності навчання майбутнього вчителя в зарубіжній педагогіці // Актуальні проблеми дидактики середньої та вищої школи. – Харків: ХДПУ ім. Г.С. Сковороди, 1996. – С. 91–94.
26. Зязюн І.А. Філософія поступу і прогнозу освітньої ситеми / І.А. Зязюн // Педагогічна майстерність: проблеми, пошуки, перспективи: монографія / І.А. Зязюн. – К., Глухів: РВВ ГДПУ, 205ю – С.10–18.
27. Кирик Г. В. Розвиток якості освіти як основного принципу державної освітньої політики / Г. В. Кирик // Теорія та практика державного управління. - 2010. - Вип. 4. - С. 289-296. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tpdu_2010_4_44. с.291
28. Кідіна Л. М. Формування фахових компетенцій майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу / Лілія Михайлівна Кідіна // Наукова скарбниця освіти Донеччини. – Донецьк, 2010. – Вип. № 1 (6). – С. 69–75., с.70
29. Кіщенко Ю.В. Формування професійної майстерності вчителя в системі педагогічної освіти Англії та Уельсу: Автореф. дис...канд.пед.наук: 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2000. – 21 с.
30. Корнєєва О.Л. Використання інтерактивних технологій в організації методичної роботи з вихователями дошкільних навчальних закладів // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер: Педагогіка і психологія. Зб. статтей.-Ялта: РВВКГУ,2008.-Вип. 20.-Ч. 2.-С. 113-120.
31. Кошманова Т.С.Вплив зарубіжної думки на формування професії педагога// Вища освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи. Київ: Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. -1996.- Т.1. - С.25-28.
32. Кремень В.Г. Освіта в Україні: стан і перспективи розвитку // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: Зб. наук. пр. – Київ, 2001. – Ч.І. – С. 5–14
33. Кристопчук Т.Є. Педагогічна освіта в країнах Європейського Союзу {Текст}: {монографія} / Т. Є. Кристопчук; за ред. д-ра пед. наук, проф. чл.-кор. НАПН України С. О. Сисоєвої; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. –Рівне: Волинські обереги, 2013. –483 с.
34. Кузь В.Г. Нова освітня парадигма – нові освітні технології / В.Г. Кузь // Педагогіка і психологія. – 2011. – № 2. – С. 28 – 35.
35. Кузьмина Н. В. Акмеологическая теория повишения качества подготовки специалистов образования / Н. В. Кузьмина. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2001. – 144 с.
36. Леонтьева О.Ю. Теория и практика обучения студентов в педагогических колледжах Англии (70-80 гг. ХХ ст.): Дисс…канд.пед.наук: 13.00.01. – Харьков, 1995. – 131 с.
37. Локшина О. Європейські концепції професійної підготовки вчителів {Текст} / О. Локшина // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 2011. т.Ч. 2. С.204-210.
38. Лунячек В.Е. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки у вищій школі / В.Е. Лунячек // Публічне управління: теорія та практика. - 2013. - Вип. 1. - С. 155-162., с.160
39. Мартиненко С.М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: Монографія / С.М. Мартиненко. – К.: КМПУ імені Б.Д. 434 с. Грінченка, 2008.
40. Мельник Н. І. Розвиток дошкільної освіти у США: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Мельник Наталія Іванівна – Черкаси, 2011. – 327 с. – укp.
41. Мельник Н.І. Транскультурна педагогіка як умова формування міжкультурної толерантності в контексті підготовки майбутніх педагогів: українські реалії, європейський досвід / Н.І.Мельник // Матер. Третьої всеукр. наук - прак. конф. Науковий діалог «Схід-Захід» (м. Кам’янець-Подільський, Україна, 7 червня 2014 р.). – Кам’янець-Подільський – Дніпропетровськ, 2014. – С. 62–66.
42. Мельник Н.І. Формування професійної компетентності спеціалістів дошкільної освіти в організації здоров’язберігаючого педагогічного простору ДНЗ у вищих навчальних закладах Німеччини та США / Н.І.Мельник // Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: здоров’я через освіту // Матеріали V Міжнародних та ХІХ Всеукраїнських педагогічних читаннях в м. Донецьку, 11-12 жовтня 2012 року. – У 4-х т. – Т. 4. – Донецьк: Випуск, 2012. – С. 82–86.
43. Моисеенко Т.Г. Повышение квалификации школьных учителей Англии в контексте непрерывного образования: Дисс…канд.пед.наук: 13.00.01. – М., 1994. – 210 с.
44. Негребецкая Н.В. Основные тенденции развития высшего педагогического образования стран Западной Европы конца 20в. (на материале Англии, Франции, Германии): дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Негребецкая Наталья Викторовна. – Белгород, 2003. – 150 c.
45. Нилова Е. А. Гуманизация педагогического образования встранах Западной Европы: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Нилова Евгения Анатольевна. – Ставрополь, 2001. – 197 с.
46. Ничкало Н.Г. Неперервна професійна освіта: міжнародний аспект // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи. – Київ: Віпол, 2000. – С. 58–80.
47. Новий тлумачний словник української мови: Т. 2. К-П. / [уклад. В. В. Яременко, О. М. Сліпушко, ред. Л. І. Андрієвський]. – {2-е вид., випр.}. – К.: «Аконіт», 2001. – 928 с., 359
48. Овчарук О.В. Результати емпіричних досліджень серед педагогічної громадськості щодо перспектив запровадження компетентнісного підходу до вітчизняного змісту освіти / О. В. Овчарук // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: {кол.мін-ва} / {під заг. ред. О. В. Овчарук}. – К.: 2004. – С. 59–65. – (Бібліотека з освітньої політики), Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В.Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. –112 с.
49. Огнев’юк В. О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку (світоглядно-методологічний аспект): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філософ. наук: спец. 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії» / В. О. Огнев’юк. - Київ, 2003. - 30 с., с.24
50. Огнев’юк В.О. Філософія освіти та її місце в структурі наукових досліджень феномену освіти / В.О.Огнев’юк // Освітологія. – 2012. – Вип. 1. – С. 69–75ю – Режим доступу: http://elibrary.kubg.edu.ua/2584/
51. Пальчевський С. С. Акмеологія – поклик майбутнього / С. С. Пальчевський. Акмеологія в Україні: наукове видання. – 2010. – №1. – С. 7–13.
52. Парінов А.В. Реформа вищої педагогічної освіти в Англії: передумови і тенденції розвитку (кінець 80-х - початок 90-х років ХХ століття): Автореф. дис… к-та пед. наук: 07.06.95 / Ін-т пед. і психол. проф. освіти АПН України. - Київ, 1995. - 24 с.
53. Підготовка вихователя до розвитку особистості дитини в дошкільному віці: монографія / Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, З. Н. Борисова та ін.; за заг. ред. І. І. Загарницької. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – 310 с., с. 101
54. Підлипняк І. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти / І. Підлипняк // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2013. - № 44. - С. 28-34.
55. Погребняк Н.М. Сучасний етап піднесення вищої педагогічної освіти університетського рівня у Західній Європі, США та Японії /Н.М.Погребняк//Ученые записки Таврического національного университета шимени В.И. Вернадского Серия «Проблемы педагогіки средней ивысшей школы». Том 26 (65). 2013 г. –№1. – С. 141-152., с.141
56. Погребняк Н.М. Науково-дослідна робота студентів у системі вищої педагогічної освіти Великобританії: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М.Погребняк; Крим. гуманіт. ун-т. – Ялта, 2011. – 20 с.
57. Полєвікова О. Б. Дошкільна освіта в умовах глобалізації / Полєвікова О.Б.// Збірник наукових праць. Педагогічні науки / Херсонський державний ун-т. – Херсон, 2009. – Випуск 51. – С. 32–35.
58. Полєвікова О.Б. Професійна педагогічна освіта в умовах глобалізації / Ольга Борисівна Полєвікова // Формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи в умовах ВНЗ: матеріали Всеукр. наук. - практ. конф. (Умань, 8-9 жовтня 2009 р.). – Умань: ПП Жовтий, 2009. – С.79 – 81.
59. Положення про Міжвідомчу комісію з питань участі України в Болонському процесі: Затверджено постановою КМУ від 25 серпня 2004 р. № 1131// Офіційний вісник України. –2004. – № 35. – С.147–148.
60. Поніманська Т. Дошкільна педагогіка: Навч.посіб. {Текст} / Тамара Поніманська. – К.: Академвидав, 2015. – 448 с., с. 136
61. Поніманська, Т. І. Оновлення змісту підготовки майбутніх вихователів на засадах гуманістичної педагогіки у сучасних парадигмальних вимірах / Т. І. Поніманська. - С .49-53.
62. Про вищу освіту Верховна Рада України; Закон від 01.07.2014 № 1556-VII {Електронний ресурс}: режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
63. Про затвердження галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти. – Наказ МОН № 1176 від 14.08.13 року [Електрониий ресурс]ю – режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/36816/
64. Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів {Електронний ресурс}. – Наказ МОН № 665 від 01.06.13 року. – Освітній портал Освіта.ua. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/other/37302/ – Назва з екрану. – Дата звернення до посилання 10.08.2016
65. Про затвердження Положення про підвищення кваліфікації та стажування педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів [Електронний ресурс]. – Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №48 від 24.01.2013. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0488-13. - Назва з екрану. – Дата звернення: 14.08.2016
66. Програма дій щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти України на 2004-2005 роки: Затверджено наказом МОН України від 23.01.2004р. № 49 // Освіта. – 2004. –11 лютого. – С.6–7.
67. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх фахівців в галузі дошкільної освіти в умовах євроінтеграції / І. А. Княжева // Наша шк.. - 2007. - № 2. - С. 13-16.
68. Психолого-педагогічна підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до процесу морального виховання дітей {Текст} / Л. Лохвицька // Рідна школа: щомісяч. науково-пед. журн. - 2012. - № 11. - С. 70-74. - Бібліогр. в кінці ст. - ISSN 0131-6788
69. Пуховська Л.П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності. – К.: Вища школа, 1997. – 180 с.
70. Рогальська І.П. Компетентнісний підхід як методологічний принцип професійної діяльності педагога / Тенденції розвитку вищої освіти в Україні: європейський вектор. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, Ялта: РВНЗ КГУ, 2012. – С. 227-231.
71. Сабирова Д.Р. Тенденции развития и современное состояние системы профессионального педагогического образования в Англии (1979-1997 гг.): Дисс…канд.пед.наук: 13.00.01. – Казань, 1998. – 243 с.
72. Савченко О.Я. Компетентнісний підхід як чинник якості підготовки майбутнього вчителя / О.Я. Савченко // Науковий часопис НПУ ім. М. Драгоманова. – Серія 17. – 2010. – С. 10-16.
73. Самсонова О.О. Розвиток професіоналізму вихователів дошкільних навчальних закладів у системі післядипломної освіти [Текст]: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Самсонова О.О. – ; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2016. – 228 с., с. 38
74. Сбруєва А. Освіта в умовах глобалізації // Шлях освіти. – 2001. – № 2. – С. 22–25.
75. Сергеєва В. Ф. Технологічний підхід до професійної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / В.Ф. Сергеєва// Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» - Додаток 3 до вип. 31: Тематичний випуск « Проблеми емпіричних досліджень у психології». – К.: Гнозис,2014. – С. 323-329.
76. Синенко С.І. Розвиток післядипломної педагогічної освіти в країнах Західної Європи (Англія, Франція, Німеччина): Автореф. дис...канд.пед.наук: 13.00.04 / Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України. – К., 2002. – 21 с.
77. Сластёнин В.А., Исаев И.Ф., Мищенко А.И., Шиянов Е.Н. Педагогика. - М.: Школа-Пресс, 1997. - 512 с., посилання на підручник http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Pedagog/slast/03.php, с. 30-50
78. Сулима О.В. Професійна підготовка вихователів дошкільних закладів у системі вищої освіти Федеративної Республіки Німеччини {Рукопис}: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Сулима Оксана Вікторівна; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. –Київ, 2015. –316 с. – укp.
79. Сулима, О.В. Компетентніший підхід у сучасній дошкільній освіті: досвід Федеративної Республіки Німеччини / О.В.Сулима //Вісник Черкаського університету. – 2012. – №1 (214). – с. 120-124.
80. Сущенко Т.І. Корекція парадигми сучасного педагогічного процесу // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. Зб. наук. праць / Редкол.: Т.І.Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ-Запоріжжя. – 2000. – Вип. 17. – С. 7–10.
81. Центр культури і дозвілля «Гаудеамус» http://udpu.org.ua/viewpage.php?page_id=808
82. Центр практичної підготовки студентів: {Електронний ресурс}: – Режим доступу http://kubg.edu.ua/prouniversitet/news/podiji/11...
83. Шапаренко Х.А. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу {Текст}: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Шапаренко Христина Андріївна; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2008. - 234, {3} арк.: рис., табл. - Бібліогр.: арк. 167-194.
84. Шарапенко Х.А. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу {Текст}: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Шапаренко Христина Андріївна; Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2008. - 20 с.
85. Шишов С.Е Мониторинг качества образования в школе {Електронний ресурс} / С. Е. Шишов, В. А. Кальней. - М.: Российское педагогическое агентство, 1998. - 354 с., прилож. - ISBN 5-86825-064-8, с.35
86. Энциклопедия профессионального образования: В 3-х тт. / Под ред. С. Я. Батышева. – М.: АПО, 1999, т. 2, с.272
87. Яцишин Н.П. Професійно-педагогічна підготовка вчителів у Великій Британії (90-і роки ХХ століття): Автореф. Дис...канд.пед.наук: 13.00.01 / Нац. пед. університет ім. М.П.Драгоманова. – К., 1998. – 16 с.
88. Cedefop. Terminology of European Education and Training Policy. A selection of 100 key terms. – Cedefop . – Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2008 – 246 p., c.142
89. Competence Requirements in Early Childhood Education and Care. – University of East London, Cass School of Education and University of Ghent, Department for Social Welfare Studies. – 2011. – 175p., с. 64
90. Eurydice (2002) Key Topics in Education in EuropeVol. 3.The Teaching Profession inEurope: Profile,Trends and Concerns. Report 1: Initial Training and Transition toWorking Life. (Brussels, European Commission)., 2002, с.13
91. Feiman-Nemser, S. From preparation to practice: designing a continuum to strengthen and sustain teaching / S.Feiman-Nemser // Teachers College Record, 2001. – № 103 (6). – Р. 1013-1055.
92. Furlong, J. (2005) New Labour and teacher education: the end of an era, Oxford Review of Education, 31, pp. 119–134.
93. Halstead, V. (2003) Teacher education in England: analysing change through scenario thinking, European Journal of Teacher Education, 26, pp. 63–75., Furlong, J. (2005) New Labour and teacher education: the end of an era, Oxford Review of Education, 31, pp. 119–134.
94. Helleve I. An ICT-based teacher education context: why was our group «the magic group»? / I. Helleve // European journal of teacher education. – Vol. 30, №3, August 2007, pp. 267-284
95. Koster, B. and Dengerink, J. J. Professional standards for teacher educators: how to deal with complexity, ownership and function. Experiences from the Netherlands / //European Journal of Teacher Education, 2008. – 31:2. – P. 135-149.,
96. Ostinelli, 2007 2007) Il miglioramento della qualità nelle scuole e il ruolo chiave del consulente educativo, Orientamenti Pedagogici, 54, pp.713–734.
97. Rychen, D.S., Salganik, L.H. Key Competencies for a successful life and a well-functioning society / Rychen, D.S., Salganik, L.H. – Göttingen: Hogrefe & Huber. – 1st edition, 2003. – 224 р., с.53
98. Sayer, J. (2006) European perspectives of teacher education and training, Comparative Education, 42, pp. 63–75.
99. Sheridan S. And others. Preschool teaching in Sweden – a profession in change / S.Sheridan, P.Williams, A.Sandberg, T.Vuorinen // Educational Research. – Vol. 53. - №4, Desember, 2011. – P. 415-437., c. 416
100. WALTERS, M. (1979) A Guide to Supervisory Training, London, Hotel and Catering Industry Training Board, с. 5
101. Yinger R.J. & Hendricks-Lee M.S. The language of standards and teacher education reform, Educational Policy, 14(1), 2000, 94–106, viewed 18 January 2011, http://epx.sagepub.com/content/14/1/94, с. 95.