Психолого-педагогічні умови подолання тривожності у дітей старшого дошкільного віку


Автор(ка)
Ручко Вікторія Володимирівна

Ступінь
Магістр

Група
не вказано

Спеціальність
012 Дошкільна освіта

Кафедра
Педагогічний інститут


Анотація

У роботі проаналізовано теоретичні підходи до вивчення проблеми тривожності дітей старшого дошкільного віку , подано результати дослідження .Та надані рекомендації педагогам та батькам щодо профілактики тривожності у дітей старшого дошкільного віку.

Зміст

ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………….
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ………………………..

1.1. Проблема тривожності дошкільників у науковій психолого-педагогічній літературі ……………………………………….

1.2. Особливості прояву тривожності дітей дошкільного віку…………………………………………………………
1.3. Психолого-педагогічні умови подолання тривожності у дітей дошкільного віку ………………………………….

Висновки до І розділу…………………………………………………………….
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ВИВЧЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ………

2.1. Методика вивчення рівнів прояву тривожності дітей старшого дошкільного віку………………………………………………..

2.2. Аналіз результатів вивчення особливостей прояву тривожності у дітей старшого дошкільного віку……………………….

Висновки до ІІ розділу……………………………………………………………
РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПОДОЛАННЯ ТРИВОЖНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ………………………………….…………………...…


3.1. Система роботи з подолання тривожності дітей старшого дошкільного віку…………………………………………….…

3.2. Рекомендації для вихователів та батьків щодо подолання тривожності дітей старшого дошкільного віку…………..
Висновки до ІІІ розділу…………………………………………………………..
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………………………
ДОДАТКИ ……………………………………………………………………

Покликання

1. Абрамова Г.С. Возрастная психология / Г.С. Абрамова. – М.:Академический Проект, 2011.
2. Абраменкова В.В. Социализация психологии детства: ребеноксреди взрослых и сверстников в онто-социогенезе / В.В. Абраменкова // Мир психологии. – 2006. – №6. – С. 11-15.
3. Андрєєва Г.М. Соціальна психологія. - М.: Аспект-Прес, 1996
4. Астапов В.М .Тревожные расстройства в детском и подростковом возрасте.Теория и практика : [монография ]/ В.М.Астапов,Е.Е.Малков . – М. : МПСИ,2011
5. Астапов В.М. Тревожность у детей / В.М. Астапов. – СПб.: Питер, 2004. – 224 с
6. Баркан А.И. Практическая психология для родителей или Как научиться понимать своего ребенка - М.: АСТ-ПРЕСС, 2000 - 432 с.(Практическая психология)
7. Брель Е.Ю. Социально-психологические факторы формирования тревожности у младших школьников и пути ее профилактики и коррекции [Текст ]:автореф.дис. канд.психолог.наук: Е.Ю. Брель ;Инт – оброзования Сибири,Дал.Востока и Севера РАО.Томск,1996
8. Венгер А.Л. Психологическое к консультирование и диагностика/ А.Л. Венгер. - М.: Генезис, 2001. – 160 с.
9. Виготський Л.С. Дитяча психологія. Собр. соч. - М., 1982. - т.4 - 336 с
10. Волошина В.В. Розвиток пізнавальних інтересів у дошкільників та молодших школярів /В.В.Волошина, Л.В.Волинська, Л.В.Лохвицька. – К. : НПУ ім. Д.Драгоманова, 2003. – 214 с
11. Выготский Л.С. Психология развития ребенка / Л.С. Выготский. – М.: Эксмо, 2003. – 512 с.
12. Гарбузов В.И. Нервные дети / В.И. Гарбузов. - М.: Медицина,2011. – 152 с.
13. Гордєєва А. Тривожність молодших школярів у процесі адаптації до школи : шляхи та методи психокорекції // Психолог. – 2009. – №14. – квітень. – С. 1-24.
14. Детская психология: Учеб. пособие/Я.Л.Коломинский, Е.А.Панько, А.Н.Белоус и др.; под ред. Я.Л.Коломинского, Е.А.Панько. – Минск: Университетское, 1988. – 399
15. Дідук І.А. Взаємини між дітъми в сім’ї : автореф. дис. канд. психол. наук. –Київ, 2000.
16. Захаров А.И. Происхождение детских неврозов и психотерапия. – М.: Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2000. – 448 с.
17. Захаров А.И. Как преодолеть страхи у детей. – М.: Педагогика, 1986. – 112 с.
18. Захаров А.И. Предупреждение отклонений в поведении ребёнка: 3-е изд., испр. – СПб: Союз, 1997. – 224
19. Захаров А.И. Дневные и ночные страхи у детей. - СПб.: Издательство «СОЮЗ», 2000. - с.8
20. Загальна психологія: Підруч.для студентів вищ.навч.закладів/ За загальн.ред.акад. С.Д.Максименка. – К.: Форум, 2002. – 554 с.
21. Загадковий світ емоцій. Розвиток емоційноїсфери дошкільників / Упоряд. І. В. Молодушкіна. — 2-гевид. — Х. : Вид. група «Основа», 2011.— 207, [1] с. : іл. —(Серія «Творчому педагогу»).
22. Звєрєва О.Л., Ганичева А.Н. Сімейна педагогіка й домашнє виховання. - М.: Проспект, 1999. - 308 с.
23. Зеньковский В.В. Психология детства / В.В. Зеньковский. – М.:Академия, 2012. - 356 с.
24. Изард К. Эмоции человека: [Пер. с анг.] /Под ред. Л.Я.Гозмана, М.С.Егоровой; Вступительная статья А.Е.Ольшанниковой.- М.:Изд-во МГУ, 1980г.
25. Имедадзе Н.В. Тревожность как фактор учения в дошкольном возрасте / Н.В. Имедадзе / Психологические исследования. - 2006. - С. 45-57
26. Казаннікова О. Тривожність молодших школярів/ О. Казаннікова // Початкова школа. – 2007. – № 3. –С. 6-8.)
27. Климова Ю. Нарисуй страх // Семья и школа: журнал для родителей. - 1999. - № 9. - с.18.
28. Колодійчук Т. Вплив сім‘ї на розвиток тривожності дитини //Школа. - 2009. - № 1. - C. 68-69
29. Ковальчук О. Виникнення тривожності у дітей та профілактика страхів // Психолог – 2009. – №11-12, березень. – С. 22-23
30. Костина Л.М. Игровая терапия с тревожными детьми / Л.М. Костина. – СПб.: Речь, 2003. – 420 с.
31. Леви В.Л. Приручення страху. - М.: Метафора, 2006. - 192 с.
32. Лешли Дж. Как работать с маленькими детьми, поощрять их развитие и решать проблемы: кн. для воспитателей деского сада: [Пер. с англ.]. –М.: Просвещение, 1991. – 411
33. Марковська І. М. Опитувальник для вивчення взаємодії батьків з дітьми / / Сімейна психологія й сімейна терапія. - 1999. - № 2. - С. 17.
34. Мартинюк І. Особова тривожність дитини. Корекційна програма "Це я" //Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2008. - № 4. - C. 33-35
35. Михеева Ю.В. Страх как психологическое состояние // Научное мнение : научный журнал. - 2011. - № 4. - с.110
36. Немов Р.С. Психологія в 3-х книгах. - М.: Владос, 2000.
37. Обухова Л. Ф. Дитяча та вікова психологія. – М.: Тривола, 1996. – 169 с
38. Обухова Л.Ф. Вікова психологія. - М., 1998.
39. Омельченко Я.М.Психологічна допомога дітям з тривожними станами / Я.М.Омельченко ,З.Г.Кісарчук . – К. : Шкільний світ,2011. – 112
40. Поливанова К.Н. Психологическое содержание подросткового возраста // Вопросы психологии. - 2006. - № 1. - С.20-33
41. Прихожан А.М. Причины ,профилактика и преодоление тревожности / А.М.Прихожан // Психологическая наука и оброзование .- 1998 – № 2 . – С. 12-22
42. Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: Психологическая природа и возрастная динамика. Москва-Воронеж, 2000. – 304 с
43. Практикум для детской психокоррекции / Под ред. Г.А. Широкова, Е.Г. Жадько. - 3 изд. - Ростов-на-Дону.:Феникс,2005. - 172 с
44. Преодоление тревожности и страхов у детей 5-7 лет: диагностика, занятия, рекомендации / авт.-сост. Н. Ф. Иванова. - Волгоград: Учитель, 2009. - 191
45. Психотерапия . / Под ред. Б.Д. Карвасарского. - СПб.: Питер, 2002.
46. Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста. – СПб.: Питер, 2003. – 624 с..
47. Разумова А.В.Адекватность образа ребенка у родителей с разными стилями семейного воспитания т зичностями особеностями:автореф.дис. … психолог.наук . – Москва ,2004
48. Романов А. С чего начинается поведенческая игротерапия? Методическое пособие. М.,1993. – 22
49. Ставицька С.О. Психолого-педагогічні умови подолання особистісної тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Психологія на перетині тисячоліть: Збірник наукових праць учасників П’ятих Костюківських читань: В 3-х т. — К.: Гнозис. — 1998. — Т.3. — С.220-227
50. Тонконог К.А. Психолого-педагогічні аспекти подолання тривожності першокласників-шестирічнок // Соціально-педагогічні аспекти збереження тазміцнення здоров’я дітей та молоді в Україні: матеріали Всеукраїнськоїстудентської науково-практичної конференції (12-13 квітня 2007 р.) –Мелітополь, 2007.
51. Хухлаева О. В., Хухлаев О. Е., Первушина И. М. Маленькие игры в большое счастье. Как сохранить психическое здоровье дошкольника. - М.: Апрель Пресс, 2001 с. 46-47
52. Шевцова О. М. Психологічний супровід професійно-особистісного розвитку вчителя вумовах інноваційної діяльності : наук.-метод. посіб. / О. М. Шевцова. – К. : Київський університет імені Бориса Грінченка, 2015. – 128
53. Юрчук В.В. Современный словарь по психологии. – Мн.: Элайда, 2000. – 704 с.
54. Яценко Т.В. Діагностика психічного розвитку дітей дошкільного віку: метод. посібник / Т.В. Яценко. – Кременчук, 2011. – 84 с.