Особливості побудови рекламного образу шляхом використання звукових та візуальних засобів творення


Автор(ка)
Заєць Ольга Сергіївна

Ступінь
Магістр

Група
не вказано

Спеціальність
061 Медіа-комунікації

Кафедра
Кафедра української літератури та компаративістики


Анотація

Роботу присвячено дослідженню такого явища як рекламний образ. Розглянуто різноманітні підходи до його визначення та побудови. Автор визначає специфіку використання рекламного образу, подає опис використання рекламного образу як форми масової комунікації. В результаті продемонстровано особливості рекламного образу, шляхи його втілення за допомогою використання аудіовізуальних засобів створення.

Зміст

Реклама давно не подає «просто інформацію», вона шукає дієві способи впливу на покупців. Для створення сучасної реклами, що буде дієвою, необхідне використання синтезу різних художніх засобів, у тому числі звукових та візуальних. За рахунок концептуально завершеного рекламного образу можна складати яскраві життєві історії, які стають таким самим продуктом продажу, як і матеріальні речі. Отже, рекламний образ у цьому контексті виступає однією із форм масової комунікації. Основний зміст роботи присвячено досліденню явища рекламного образу та засобам його побудови.

Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Анатомия рекламного образа / [Овруцкий А. В., Пономарева А. М., Тищенко И. Р. и др.] ; под ред. А. В. Овруцкого. – Санкт-Петербург : Питер, 2004. – 224 с.
2. Анашкина Н. А. Рекламный образ : учебное пособие / Н. А. Анашкина – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2012. – 175 с.
3. Анашкина Н. А. Рекламный образ как инвариант художественного в современной культуре : автореф. дис. на стиск. учен. степ. канд. филос. наук : спец. 09.00.13 "религиоведение, философская антропология, философия культуры" / Н. А. Анашкина – Омск, 2009. – 19 с.
4. Анашкина Н. А. Режиссура телевизионной рекламы : учебное пособие / Н. А. Анашкина – М., 2008. – 208с
5. Бергер А. Видеть – значит верить. Введение в зрительную коммуникацию / А. Бергер – М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. – 288 с.
6. Бернадская Ю. С. Основы рекламы : учебник / Ю. С. Бернадская, С. С. Марочкина, Л. Ф.Смотрова. – М. : Наука, 2005. – 281 с.
7. Бодрийяр Ж. Система вещей / Ж. Бодрийяр. – М. : Рудомино, 2001. – 168 с.
8. Владимиров В. М. Журналістика, особа, суспільство : проблема розуміння : монографія / В. М. Владимиров. – Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2003. – 272 с.
9. Горюнова Н. Л. Художественно-выразительные средства экрана / Н. Л. Горюнова. – М., 2000. – 54 с.
10. Гостев А. А. Психология вторичного образа / А. А. Гостев. – М. : Издательство «Институт психологии РАН», 2007. – 512 с.
11. Гридчина В. Схеми семіотичних досліджень візуальної інформації / В. Гридчина // Теле- та радіожурналістика. – 2014. – № 13. – С. 38 – 43.
12. Демченко М. Місце сучасної реклами у системі новітніх соціальних комунікацій / М. Демченко // Теле- та радіожурналістика. – 2012. – №11. – С. 111 – 116.
13. Джефкинс Ф. Реклама : учебное пособие для вузов / Ф. Джефкинс. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. – 543 с.
14. Жовтянська В. В. Психологічні особливості репрезентації об’єкта в адресата художньо-образної реклами : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 19.00.05 "Соціальна психологія ; психологія соціальної роботи" / В. В. Жовтянська. – К., 2005. – 19 с.
15. Йенсен Р. Общество мечты / Р. Йенсен. – Санкт-Петербург : Стокгольмская школа экономики, 2004. – 179 с.
16. Клусова Е. А. Структура рекламного образа : социологический ракурс / Е. А. Клусова // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. – 2007. – № 3. – С. 41 – 45.
17. Ковтун Н. О. Рекламний дискурс на радіо в соціокомунікаційному вимірі : монографія / Н. О. Ковтун. – Черкаси : видавництво Ю. А. Чабаненка, 2013. – 280
18. Коклен См. А. Эстетика перед лицом технообразов / См. А. Коклен // Декоративное искусство. – 2002. – № 1. – С. 67 – 70.
19. Корнева И. В. Телевизионное пространство и его виртуальные образы : дис. канд. фил. наук : 10.01.10 / Корнева Ирина Валерьевна. – Санкт-Петербург, 2002. – 166 с.
20. Левинсон А. Заметки по социологии и антропологии рекламы / А. Левинсон // Новое литературное обозрение. – 1996. – № 22. – С. 112 – 120.
21. Лещук О. О. Методи дослідження слоганів / О. О. Лещук // Інформаційне суспільство. – 2013. – № 17. – С. 69 – 71.
22. Літературознавчий словник-довідник / [ред.-упоряд. Р. Т. Гром’як]. – 2-ге вид. – К. : ВЦ «Академія», 2007. – 752 с.
23. Максименко С. Д. Загальна психологія : навчальний посібник / С. Д. Максименко, В. О. Соловієнко. – К. : МАУП, 2000. – 256 с.
24. Мамалига С. В. Реклама : психологія впливу на споживача / С. В. Мамалига, Н. М. Краєвська, С. О. Краєвський // Вісник Хмельницького національного університету. – 2011. – С. 173 – 176.
25. Мокшанцев Р. И. Психология рекламы : учеб. пособие / Р. И. Мокшанцев. – М. : ИНФРА, – 2001. – 230 с.
26. Овчинникова Р. Ю. Дизайн в рекламе : учеб. пособие / Р. Ю. Овчинникова. – М. : Юнити, 2009. – 239 с.
27. Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка / С. И. Ожегов, Н. Ю. Шведова. – М. : Технологии, 2006. – 944 с.
28. Павлюк Л. С. Знак, символ, міф у масовій комунікації / Л. С. Павлюк. – Львів : ПАІС, 2006. – 120 с.
29. Плышевский В. Н. Образные средства дизайна (становление образных качеств предметного мира) : автореф. дис. на стиск. учен. степ. канд. искусств. : спец. 17.00.06 "техническая эстетика и дизайн" / В. Н. Плышевский. – М., 1986. – 22 с.
30. Поліха Л. Графічні константи серійної реклами як ефективний спосіб комунікації / Л. Поліха // Теле- та радіожурналістика. – 2011. – № 10. – С. 173 – 177.
31. Пономарева А. М. Рекламная деятельность: организация, планирование, оценка эффективности / А. М. Пономарева. – Ростов-на-Дону : Феникс, 2004. – 240 с.
32. Почепццов Г. Г. Семиотика / Г. Г Почепццов. – К. : Ваклер, 2002. – 432 с.
33. Резепов И. Ш. Психология рекламы и PR / И. Ш. Резепов. – М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2010. – 224 с.
34. Рекламная деятельность / Ф. Г. Панкратов, Ю. К. Баженов, Т. К. Серегина, В. Г. Шахурин. – М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2002. – 364 с.
35. Різун В. В. Начерки до методології досліджень соціальних комунікацій / В. В. Різун // Психолінгвістика. – 2012. – № 10. – С. 305-314.
36. Різун В. В. Теорія масової комунікації : підруч. для студ. галузі 0303 "журналістика та інформація" / В. В. Різун. – К. : Видавничий центр «Просвіта», 2008. – 260 с.
37. Ромат Е. В. Реклама / Е. В. Ромат. – Санкт-Петербург : Питер, 2002. – 544 с.
38. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – Санкт-Петербург : Питер, 2006. – 705 с.
39. Селіванова О. О. Мовні засоби репрезентації стратегічних програм в українському рекламному теледискурсі / О. О. Селіванова // Українська журналістика : збірник наукових праць. – Черкаси, 2007. – С. 234 – 239
40. Трушина Л. Е. Генетический код рекламы / Л. Е. Трушина // Методология гуманитарного знания в перспективе XXI века. – 2001. – № 12. – С. 319 – 322.
41. Удріс Н. С. Рекламна комунікація : навчальний посібник / Н. С. Удріс. – К. : СпринтСервіс, 2014. – 128с.
42. Ульяновский А. В. Мифодизайн в рекламе : учеб. пособие / А. В. Ульяновский. – Санкт-Петербург : Филологический ф-т СПбГУ, 2011. – 168 с.
43. Ульяновский А. В. Реклама в сфере культуры / А. В. Ульяновский. – Санкт-Петербург : Лань, 2012. – 520 с.
44. Ученова В. В. Философия рекламы / В. В. Ученова. – М. : Гелла-принт, 2003. – 32 с.
45. Ученова В. В. Философский камешек рекламного творчества : культурология и гносеология рекламы / В. В. Ученова, М. И. Старуш. – М., 1996. – 106 с.
46. Феофанов О. А. Реклама : новые технологии / О. А. Феофанов. – Санкт-Петербург : ПИТЕР, 2000. – 225 с.
47. Фока М. В. Декодування й аналіз літературних синтетичних образів як шлях до адекватного перекладу / М. В. Фока // Наукові записки. – Серія «Філологічна». – 2013. – № 37. – С. 306 – 309.
48. Хавкіна Л. М. Сучасний український рекламний міф : монографія / Л. М. Хавкіна. – Х. : Харків. іст.-філол. т-во, 2010. – 352 с.
49. Чернышова М. А. Формирование рекламного образа : концептуально-интегративный подход / М. А. Чернышова // Вестник Челябинского государственного университета. – 2010. – № 13. – С. 153 – 158.
50. Шаромов А. В. Формирование рекламно-информационного пространства бренда / А. В. Шаромов // Вестник Московского университета. – Серия 10 : журналистика. – 2007. – № 1. – С. 94 – 102.
51. Шевченко В. Е. Дизайн реклами як вид художнього проектування / В. Е. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2011. – 60 с.
52. Шевченко В. Е. Правила побудови кадру : текст лекції / В. Е. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2012. – 48 с.
53. Принципи дизайну реклами / В. Е. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2001. – 52 с.
54. Шевченко В. Е. Способи візуалізації журналістської інформації / В. Е. Шевченко // Соціальні комунікації в інтеркультурному просторі : міжконтинентальний діалог інтелектуалів. – 2014.
55. Шевченко В. Е. Теорія кольору : текст лекції / В. Е. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2012. – 48 с.
56. Шуванов В. И. Психология рекламы / В. И. Шуванов. – Ростов-на-Дону : Изд-во «Феникс», 2003. – 308 с.
57. Юцевич Ю. Є. Музика : словник-довідник / Ю. Є. Юцевич. – Тернопіль : Навчальна книга «Богдан», 2003.
58. Академічний тлумачний словник української мови [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу : http://sum.in.ua/s/. – Перевірено 2014.
59. Вахитова Т. Ф. Рекламный образ и приемы его создания [Електронний ресурс] / Т. Ф. Вахитова // Масс-медиа. – 2014. – Режим доступу до ресурсу : http://ru.exrus.eu/Reklamny-obraz-i-priyemy-ego-..." class="hcphp-link">http://ru.exrus.eu/Reklamny-obraz-i-priyemy-ego-....
60. Выготский Л. С. Психология искусства [Електронний ресурс] / Л. С. Выготский // Педагогика. – 1987. – Режим доступу до ресурсу : http://media-shoot.ru/books/Vigotskiy_-_Psiholog....
61. Дорський А. Ю. PR как социально-гуманитарная технология [Електронний ресурс] / А. Ю. Дорський. – Режим доступу до ресурсу : aesthetics-herzen.narod.ru/Dorskiy_PR.doc.
62. Зоткин А. Ю. Создание рекламных концепций и образов как часть стратегического управления маркетингом предприятия [Електронний ресурс] / А. Ю. Зоткин. – 2002. – Режим доступу до ресурсу : http://htbiblio.yolasite.com/resources/rek01.pdf.
63. Колышкина Т. Б. Сопоставительный анализ художественного и рекламного образов [Електронний ресурс] / Т. Б. Колышкина, Е. В. Маркова // Ярославский педагогический вестник. – 2014. – Режим доступу до ресурсу : http://vestnik.yspu.org/releases/2014_3g/33.pdf.
64. Лотман Ю. М. Семиотика кино и проблемы киноэстетики [Електронний ресурс] / Ю. М. Лотман // Изд-во «Ээсти Раамат». – 1973. – Режим доступу до ресурсу : http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Lotm_Kino/index.php.
65. Медведовский К. В. Исследование взаимосвязи эффективности печатного рекламного сообщения с наличием в нем креативной составляющей [Електронний ресурс] / К. В. Медведовский – Режим доступу до ресурсу : http://promgups.ru/publisher/txt1/more.php?more=29.
66. Нечипорук О. Ю. Когнітивні моделі дослідження ефективності реклами [Електронний ресурс] / О. Ю. Нечипорук // Науковий блог. – 2010. – Режим доступу до ресурсу : http://naub.oa.edu.ua/2010/kohnityvni-modeli-dos....
67. Основні методи дослідження ефективності реклами [Електронний ресурс]. -- Режим доступу до ресурсу : http://www.neonplast.com.ua/ua/info/articles/20/.
68. Різун В. В. Природа й структура комунікативного процесу [Електронний ресурс] / В. В. Різун // Наукові записки Інституту журналістики. – К.: – 2001. – Режим доступу до ресурсу : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1005
69. Словарь Ассоциаций [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу : http://www.slovesa.ru/. – Перевірено 2013.
70. Соколова І. О. Візитна картка реклами [Електронний ресурс] / І. О. Соколова // Культура слова. – Режим доступу до ресурсу : http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine21-22.pdf.
71. Соссюр Ф. Курс загальної лінгвістики [Електронний ресурс] / Ф. Соссюр – Режим доступу до ресурсу : http://overko.blogspot.com/2010/04/blog-post.html.
72. Трушина Л. Е. Рекламный образ и приемы его создания [Електронний ресурс] / Л. Е. Трушина // Масс-медиа. – 2014. – Режим доступу до ресурсу : http://ru.exrus.eu/Reklamny-obraz-i-priyemy-ego-..." class="hcphp-link">http://ru.exrus.eu/Reklamny-obraz-i-priyemy-ego-....
73. Юдин С. Рекламный образ : умение являть [Електронний ресурс] / С. Юдин // Психология и психоанализ рекламы – Режим доступу до ресурсу : http://evartist.narod.ru/text14/113.htm#_ftnref1.
74. AdMe. «Конти» представил обновленную сладкую жизнь [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу : http://www.adme.ua/naruzhnaya-reklama/konti-pred.... – Перевірено 2011.
75. IPTV. Брэндинговая стратегия ТМ Roshen [Електронний ресурс]. –Режим доступу до ресурсу : http://iptv.com.ua/ashow_1218.html. – Перевірено 2006.
76. Bauer, M., Gaskell, G., (2000). Qualitative Researching with Text, Image and Sound. Retrieved May 16, 2000, from the Web site of the Google Scholar : https://books.google.com.ua/books?id=gnCEgt0VopkC&dq=advertising+image+and+sound&lr=&hl=ru&source=gbs_navlinks_s
77. Craig, R. (1992). Advertising as visual communication [Electronic version]. Journal of American Psychological Association, 3, 165-179, from the Web site : http://psycnet.apa.org/psycinfo/1993-31655-001
78. Frith, S., Goodwin, A. (2005). Sound and Vision. Retrieved December 1, 2005, from the Web site of the Google Scholar :
79. https://books.google.com.ua/books?id=e7WHAgAAQBAJ&dq=advertising+image+and+sound&lr=&hl=ru&source=gbs_navlinks_s.
80. Scott, L. (1994) Images in Advertising : The Need for a Theory of Visual Rhetoric [Electronic version]. Journal of Consumer Research, 2, 252-273, from the Web site : http://www.jstor.org/stable/2489819?seq=1#page_scan_tab_contents

ДЖЕРЕЛА ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ

81. Відеореклама печива СуперКонтік «Тебе не зупинити» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=_r3ZhTJYjt4. – Перевірено 2006.
82. Відеореклама продукції компанії Roshen «Україна від серця до серця» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=_ud-PGIdawk. – Перевірено 2005.
83. Відеореклама продукції компанії АВК «Шоколадна розкіш» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=V4rJ40BoTuw. – Перевірено 2010.
84. Відеореклама продукції компанії Конті «Солодкі миті життя» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=N6jwKOjXfDM. – Перевірено 2011.
85. Відеореклама цукерок АВК «Шедевр для королеви» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.youtube.com/watch?v=1_5sHFvwbtY. – Перевірено 2014.