Сучасні підходи до викладання волейболу на уроках фізичної культури
Автор(ка)
Зенченко Вікторія Олександрівна
Ступінь
Магістр
Група
ФВб-2-17-4.0д.
Спеціальність
017 Фізична культура і спорт
Кафедра
Кафедра фізичного виховання і педагогіки спорту
Анотація
Мета дослідження – виявити особливості проведення уроків фізичної культури у варіативному модулі «Волейбол».
Методи дослідження:
1. Аналіз науково-методичних літературних джерел і даних мережі Інтернет.
2. Ретроспективний аналіз.
3. Анкетування за допомогою гугл-форми.
Практична значущість роботи полягає у можливості застосування студентами закладів вищої освіти за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт отриманих результатів дослідження у освітньому процесі під час проходження практики. Зроблений аналіз на основі відповідей респондентів сприятиме узагальненню проблемних питань, а сформовані практичні рекомендації дозволять вчителям фізичної культури ефективно змінити підходи до викладання варіативного модуля «Волейбол».
Завдання:
1. Здійснити аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет з метою узагальнення проблемних питань викладання уроків фізичної культури у варіативному модулі «Волейбол» для учнів середнього шкільного віку.
2. Проаналізувати ефективність організації і проведенні уроків фізичної культури у модулі «Волейбол» за допомогою анкетування вчителів фізичної культури.
3. Сформувати практичні рекомендації для проведення модернізованого освітнього процесу у варіативному модулі «Волейбол».
Аналіз змісту навчальних програм фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів засвідчує застарілість існуючої системи виховувати фізично і гармонійно розвинутих дітей. Значущою залишаться характерна відсутність необхідного інвентарю, застаріла матеріально-технічна база школи і низька технічна забезпеченість спортивних залів і майданчиків. Комплексний розгляд зазначених проблем створив прецедент необхідності творчого пошуку шляхів виходу з ситуації, що існує в сучасних школа, тому обрана тема є своєчасною і важливою для вивчення.
Методи дослідження:
1. Аналіз науково-методичних літературних джерел і даних мережі Інтернет.
2. Ретроспективний аналіз.
3. Анкетування за допомогою гугл-форми.
Практична значущість роботи полягає у можливості застосування студентами закладів вищої освіти за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт отриманих результатів дослідження у освітньому процесі під час проходження практики. Зроблений аналіз на основі відповідей респондентів сприятиме узагальненню проблемних питань, а сформовані практичні рекомендації дозволять вчителям фізичної культури ефективно змінити підходи до викладання варіативного модуля «Волейбол».
Завдання:
1. Здійснити аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет з метою узагальнення проблемних питань викладання уроків фізичної культури у варіативному модулі «Волейбол» для учнів середнього шкільного віку.
2. Проаналізувати ефективність організації і проведенні уроків фізичної культури у модулі «Волейбол» за допомогою анкетування вчителів фізичної культури.
3. Сформувати практичні рекомендації для проведення модернізованого освітнього процесу у варіативному модулі «Волейбол».
Аналіз змісту навчальних програм фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів засвідчує застарілість існуючої системи виховувати фізично і гармонійно розвинутих дітей. Значущою залишаться характерна відсутність необхідного інвентарю, застаріла матеріально-технічна база школи і низька технічна забезпеченість спортивних залів і майданчиків. Комплексний розгляд зазначених проблем створив прецедент необхідності творчого пошуку шляхів виходу з ситуації, що існує в сучасних школа, тому обрана тема є своєчасною і важливою для вивчення.
Зміст
РОЗДІЛ 1. ХАРАКТЕРИСТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ І МЕТОДИКИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАСОБАМИ ВОЛЕЙБОЛУ
1.1.Зміст навчальної програми з фізичної культури (варіативний модуль«Волейбол»)
1.2.Особливості врахування вікових ознак фізичного розвитку школярів
1.3.Структура навчання прийомам техніки гри волейбол
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
2.1.Методи дослідження
2.1.1.Аналіз науково-методичних літературних джерел і даних мережі Інтернет
2.1.2.Ретроспективний аналіз
2.1.3.Анкетування за допомогою гугл-форми
2.2.Організація дослідження
РОЗДІЛ 3. ПРОБЛЕМАТИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ВАРІАТИВНОМУ МОДУЛІ ВОЛЕЙБОЛ
3.1.Результати анкетування стосовно ефективності організації та проведення варіативного модуля «Волейбол»
3.2.Характеристика та інтерпретація результатів анкетування вчителів фізичної культури
1.1.Зміст навчальної програми з фізичної культури (варіативний модуль«Волейбол»)
1.2.Особливості врахування вікових ознак фізичного розвитку школярів
1.3.Структура навчання прийомам техніки гри волейбол
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
2.1.Методи дослідження
2.1.1.Аналіз науково-методичних літературних джерел і даних мережі Інтернет
2.1.2.Ретроспективний аналіз
2.1.3.Анкетування за допомогою гугл-форми
2.2.Організація дослідження
РОЗДІЛ 3. ПРОБЛЕМАТИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ВАРІАТИВНОМУ МОДУЛІ ВОЛЕЙБОЛ
3.1.Результати анкетування стосовно ефективності організації та проведення варіативного модуля «Волейбол»
3.2.Характеристика та інтерпретація результатів анкетування вчителів фізичної культури
Покликання
1. Ведмеденко Б.Ф. Теорія і методика виховання інтересу в учнів до занять фізичною культурою. Дис.докт.пед.наук. Київ., АПН України, 2005. 71 с.
2. Волейбол: Методика обучения в волейбол. Москва: Человек, Олимпия, 2007. 56 с.
3. Гільова І. Впровадження інноваційних технологій та їх елементів на уроках фізичної культури. Фізичне виховання в школі. 2007. №3. 22-24 с.
4. Гребенюк М. П., Вітріщак С. В. Соціально-медичні фактори ризику для здоров’я дитячого населення. Охорона здоров’я України. 2002. № 3-4. 12-14 с.
5. Докукіна Ю. Є., Коломоєць Г. А., Тимчик М. В. Фізичне виховання підлітків у позакласній роботі загально-освітніх навчальних закладів : навч. метод. посіб. Кіровоград : Імекс-ЛТД. 2014. 172с.
6. Дуда О. О., Терещенко А. В. Ситуаційний аналіз стану здоров’я дитячого населення. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. 2014. № 2 (60). 49-57 с.
7. Євстігнєєва І.В. Гендерне виховання учнів основної школи на уроках фізичної культури. дис.канд.пед.наук. Луганськ; 2012. 228 с.
8. Єдинак Г.А., Мисів В.М., Юрчишин Ю.В. Фізична культура у загальноосвітньому навчальному закладі. навч. посіб. Кам’янець Подільський: Рута; 2014. 251 с.
9. Железняк Ю.Д., Портнов Ю.М. Спортивные игры: Техника, тактика обучения: Учеб. Для студ. высш. пед. учеб.заведений. 2001. 520 с.
10. Железняк Ю. Д. Юный волейболіст , Физкультура и спорт, 1988. 67 с.
11. Железняк Ю.Д., Кунянский В.А., Чачин А.В. Волейбол: Методическое пособие по обучению игре. Терра-Спорт, Олимпия Пресс, 2005.112 с
12. Закалюжний В.Л. Впровадження інноваційних технологій в системі роботи фізкультурно – оздоровчого комплексу.; Фізичне виховання в школі 2006. №3. 9-12 с.
13. Загородній В. В. Сучасні проблеми здоров’я дитячого населення шкільного віку та шляхи їх вирішення. Сучасні проблеми здоров’я та здорового способу життя у фізкультурній освіті. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2015. № 129 т. ІІІ. 141-144 с.
14. Клещев Ю.Н. «Волейбол. Школа тренера». Издательство «Физкультура и спорт». 2005. 399 с.
15. Костюкевич В.М., Воронов В.І., Шинкарук О.В., Борисова О.В. Основи науково-дослідної роботи магістрантів та аспірантів у вищих навчальних закладах [навчальний посібник] Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД»; 2016. 554 с.
16. Краснова Н.П. Мотивація інноваційної діяльності в підготовці вчителя. Луганськ: вісник Луганського держ.педагог.універ.,2000. 236 с.
17. Круцевич Т.Ю. Концепция системы физического воспитания в общеобразовательных школах. Теорія і методика фізичного виховання і спорту 2015. № 2. 72-80 с.
18. Круцевич Т. Ю., Безверхня Г. В. Рекреація у фізичній культурі різних груп населення: навч.посібник. Київ: Олімпійська література, 2010. 248 с.
19. Круцевич Т.Ю. Теорія і методика фізичного виховання [підручник для ВНЗ фіз. вих. і спорту]. Київ: Олімпійська л-ра; 2017; т1. 448 с.
20. Лук’янова О. М. Проблеми здоров’я здорової дитини та наукові аспекти профілактики його порушень. Мистецтво лікування. 2005. №2. 6-15с.
21. Малойван Я. та ін. Підвищення фізичної підготовленості волейболистів 12-13 років. Спортивний вісник Придніпров’я. 2016. №3. 124-127 с.
22. Матвеев Л.П. «Теория и методика физической культуры» . 1991.71с.
23. Москаленко Н.В., Власюк О.О., Степанова І.В. та ін. Інноваційні технології у фізичному вихованні школярів[навч. посіб. для студ. ВНЗ]. Дніпропетровськ: Інновація; 2014. 332 с.
24. Москаленко Н., Торбанюк Г. Інноваційні підходи залучення до рухової активності школярів та студентів. Спортивний вісник Придніпров’я. 2019.№2. 116 с.
25. Неділько В.П. та ін. Шляхи покращення здоров’я школярів. Гігієна населених місць. Київ. 2004. Вип. 44. 546-549 с.
26. Обучение технике игры в волейбол и ее совершенствование. Метод. Пособие. Москва: Человек, Олимпия, 2003. 56 с.
27. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтеративні уроки навчання: наук. метод. посібн . 2004. 192 с.
28. Присажнюк С.І. Фізичне виховання молоді: Центр учбової літератури, 2008. 504 с.
29. Платонов В. Н. Периодизация спортивной тренировки. Общая теория и ее практическое применение. Киев. Олимпийская литература. 2013.624 с.
30. Резніченко Г. І., Резніченко Ю. Г. Проблеми охорони здоров’я дітей та матерів на сучасному етапі та можливі шляхи їх вирішення. Современная педиатрия. 2005. №2 (7). 25-28 с.
31. Сітовський А.М. Взаємозв’язок фізичного розвитку та фізичної працездатності дівчат-підлітків з біологічним віком. Львів.2003. 63-67с.
32. Сітовський А.М. Фізичний розвиток підлітків залежно від темпів їх біологічного дозрівання. Луцький інситут розвитку людини університету «Україна».2010.№12. 135с.
33. Смоліна О.С. Методичні рекомендації інноваційнї-педадогічні технології та організація навчально-виховного і методичного процесів у школі. Кіровоград. 2012. 54 с.
34. Солопчук Д.В. Проблеми формування здорового способу життя в учнів ЗОШ. Збірник Наук. Статей з галузі фізичної культури та спорту. 2003. №7. 99-102 с.
35. Семейкин А.И., Красавина В.Ф., Ольшевская Л.Е. Проведение занятий по волейболу с учащимися 8-11 классов общеобразовательных школ, гимназий, лицеев.1999. № 140. 32 с.
36. Сердюк А. М. Медична екологія і проблема здоров’я дітей. Журнал АМН України. 2001. №3. т. 7. 437-449 с.
37. Терентьєва Н.М. Мамешина М.А., Масляк І.П. Теорія та методика фізичного виховання [Начальний посібник]. Харків: ХДАФК, 2010. 172 с.
38. Фізична культура в школі : навчальна програма для 5-9 класів загальноосвіт.навч.закладів., 2017. 97-103 с.
39. Фурманов А. Подготовка волейболистов. Минск: МЕТ, 2007. 329 с.
40. Хапко В.Е., Маслов В.Н. Совершенствование мастерства волейболистов.Киев: Здоровье. 1990, 128 с.
41. Химинець В.В. Інновації в сучасній школі . Ужгород, 2004. 168 с.
42. Худолій О.М. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання. 2-е вид., випр.: «ОВС», 2008. 406 с.
43. Чешейко С. Інноваційні підходи до організації процесу фізичного виховання. Фізичне виховання в школі. 2005. №2, 46-49 c.
44. Шандригось В.І. Аналіз змісту програм з фізичного виховання в загальноосвітніх школах та можливості його удосконалення. Фізичне виховання в школі. 2004. №2. 28-31 с.
45. Шнейдер В. Ю. Методика обучения игре в волейбол. Москва: Человек, Олимпия, 2007. 56 с.
2. Волейбол: Методика обучения в волейбол. Москва: Человек, Олимпия, 2007. 56 с.
3. Гільова І. Впровадження інноваційних технологій та їх елементів на уроках фізичної культури. Фізичне виховання в школі. 2007. №3. 22-24 с.
4. Гребенюк М. П., Вітріщак С. В. Соціально-медичні фактори ризику для здоров’я дитячого населення. Охорона здоров’я України. 2002. № 3-4. 12-14 с.
5. Докукіна Ю. Є., Коломоєць Г. А., Тимчик М. В. Фізичне виховання підлітків у позакласній роботі загально-освітніх навчальних закладів : навч. метод. посіб. Кіровоград : Імекс-ЛТД. 2014. 172с.
6. Дуда О. О., Терещенко А. В. Ситуаційний аналіз стану здоров’я дитячого населення. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. 2014. № 2 (60). 49-57 с.
7. Євстігнєєва І.В. Гендерне виховання учнів основної школи на уроках фізичної культури. дис.канд.пед.наук. Луганськ; 2012. 228 с.
8. Єдинак Г.А., Мисів В.М., Юрчишин Ю.В. Фізична культура у загальноосвітньому навчальному закладі. навч. посіб. Кам’янець Подільський: Рута; 2014. 251 с.
9. Железняк Ю.Д., Портнов Ю.М. Спортивные игры: Техника, тактика обучения: Учеб. Для студ. высш. пед. учеб.заведений. 2001. 520 с.
10. Железняк Ю. Д. Юный волейболіст , Физкультура и спорт, 1988. 67 с.
11. Железняк Ю.Д., Кунянский В.А., Чачин А.В. Волейбол: Методическое пособие по обучению игре. Терра-Спорт, Олимпия Пресс, 2005.112 с
12. Закалюжний В.Л. Впровадження інноваційних технологій в системі роботи фізкультурно – оздоровчого комплексу.; Фізичне виховання в школі 2006. №3. 9-12 с.
13. Загородній В. В. Сучасні проблеми здоров’я дитячого населення шкільного віку та шляхи їх вирішення. Сучасні проблеми здоров’я та здорового способу життя у фізкультурній освіті. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2015. № 129 т. ІІІ. 141-144 с.
14. Клещев Ю.Н. «Волейбол. Школа тренера». Издательство «Физкультура и спорт». 2005. 399 с.
15. Костюкевич В.М., Воронов В.І., Шинкарук О.В., Борисова О.В. Основи науково-дослідної роботи магістрантів та аспірантів у вищих навчальних закладах [навчальний посібник] Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД»; 2016. 554 с.
16. Краснова Н.П. Мотивація інноваційної діяльності в підготовці вчителя. Луганськ: вісник Луганського держ.педагог.універ.,2000. 236 с.
17. Круцевич Т.Ю. Концепция системы физического воспитания в общеобразовательных школах. Теорія і методика фізичного виховання і спорту 2015. № 2. 72-80 с.
18. Круцевич Т. Ю., Безверхня Г. В. Рекреація у фізичній культурі різних груп населення: навч.посібник. Київ: Олімпійська література, 2010. 248 с.
19. Круцевич Т.Ю. Теорія і методика фізичного виховання [підручник для ВНЗ фіз. вих. і спорту]. Київ: Олімпійська л-ра; 2017; т1. 448 с.
20. Лук’янова О. М. Проблеми здоров’я здорової дитини та наукові аспекти профілактики його порушень. Мистецтво лікування. 2005. №2. 6-15с.
21. Малойван Я. та ін. Підвищення фізичної підготовленості волейболистів 12-13 років. Спортивний вісник Придніпров’я. 2016. №3. 124-127 с.
22. Матвеев Л.П. «Теория и методика физической культуры» . 1991.71с.
23. Москаленко Н.В., Власюк О.О., Степанова І.В. та ін. Інноваційні технології у фізичному вихованні школярів[навч. посіб. для студ. ВНЗ]. Дніпропетровськ: Інновація; 2014. 332 с.
24. Москаленко Н., Торбанюк Г. Інноваційні підходи залучення до рухової активності школярів та студентів. Спортивний вісник Придніпров’я. 2019.№2. 116 с.
25. Неділько В.П. та ін. Шляхи покращення здоров’я школярів. Гігієна населених місць. Київ. 2004. Вип. 44. 546-549 с.
26. Обучение технике игры в волейбол и ее совершенствование. Метод. Пособие. Москва: Человек, Олимпия, 2003. 56 с.
27. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтеративні уроки навчання: наук. метод. посібн . 2004. 192 с.
28. Присажнюк С.І. Фізичне виховання молоді: Центр учбової літератури, 2008. 504 с.
29. Платонов В. Н. Периодизация спортивной тренировки. Общая теория и ее практическое применение. Киев. Олимпийская литература. 2013.624 с.
30. Резніченко Г. І., Резніченко Ю. Г. Проблеми охорони здоров’я дітей та матерів на сучасному етапі та можливі шляхи їх вирішення. Современная педиатрия. 2005. №2 (7). 25-28 с.
31. Сітовський А.М. Взаємозв’язок фізичного розвитку та фізичної працездатності дівчат-підлітків з біологічним віком. Львів.2003. 63-67с.
32. Сітовський А.М. Фізичний розвиток підлітків залежно від темпів їх біологічного дозрівання. Луцький інситут розвитку людини університету «Україна».2010.№12. 135с.
33. Смоліна О.С. Методичні рекомендації інноваційнї-педадогічні технології та організація навчально-виховного і методичного процесів у школі. Кіровоград. 2012. 54 с.
34. Солопчук Д.В. Проблеми формування здорового способу життя в учнів ЗОШ. Збірник Наук. Статей з галузі фізичної культури та спорту. 2003. №7. 99-102 с.
35. Семейкин А.И., Красавина В.Ф., Ольшевская Л.Е. Проведение занятий по волейболу с учащимися 8-11 классов общеобразовательных школ, гимназий, лицеев.1999. № 140. 32 с.
36. Сердюк А. М. Медична екологія і проблема здоров’я дітей. Журнал АМН України. 2001. №3. т. 7. 437-449 с.
37. Терентьєва Н.М. Мамешина М.А., Масляк І.П. Теорія та методика фізичного виховання [Начальний посібник]. Харків: ХДАФК, 2010. 172 с.
38. Фізична культура в школі : навчальна програма для 5-9 класів загальноосвіт.навч.закладів., 2017. 97-103 с.
39. Фурманов А. Подготовка волейболистов. Минск: МЕТ, 2007. 329 с.
40. Хапко В.Е., Маслов В.Н. Совершенствование мастерства волейболистов.Киев: Здоровье. 1990, 128 с.
41. Химинець В.В. Інновації в сучасній школі . Ужгород, 2004. 168 с.
42. Худолій О.М. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання. 2-е вид., випр.: «ОВС», 2008. 406 с.
43. Чешейко С. Інноваційні підходи до організації процесу фізичного виховання. Фізичне виховання в школі. 2005. №2, 46-49 c.
44. Шандригось В.І. Аналіз змісту програм з фізичного виховання в загальноосвітніх школах та можливості його удосконалення. Фізичне виховання в школі. 2004. №2. 28-31 с.
45. Шнейдер В. Ю. Методика обучения игре в волейбол. Москва: Человек, Олимпия, 2007. 56 с.