ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ ЕЙДЕТИКИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Автор(ка)
Павловська Лілія Фарітівна
Ступінь
Магістр
Група
ДОм 2-20-1.4з
Спеціальність
012 Дошкільна освіта
Кафедра
Кафедра дошкільної освіти
Анотація
В магістерському проєкті представлено результати теоретичного і практичного дослідження з проблеми формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку. Охарактеризовано особливості застосування прийомів ейдетики в роботі з дітьми. Наведено результати опитування вихователів закладів дошкільної освіти щодо їхньої обізнаності з прийомами ейдетики та можливостями їхнього застосування для формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей. Представлено результати апробації авторського навчально-методичного комплексу «Сміливе спілкування».
Зміст
ВСТУП
1. ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК
1.1. Сутність і зміст художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
1.2. Особливості застосування прийомів ейдетика в роботі з дітьми старшого дошкільного віку
2. ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНИЙ БЛОК
2.1. Методичний супровід застосування прийомів ейдетики для формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
3. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ БЛОК
Опис авторського навчально-методичного комплексу «Сміливе спілкування» для застосування прийомів ейдетики у формуванні художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку .
КОНТРОЛЬНО-ОЦІННИЙ БЛОК
4.1. Результати емпіричного дослідження щодо застосування прийомів ейдетики у формуванні художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
1. ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК
1.1. Сутність і зміст художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
1.2. Особливості застосування прийомів ейдетика в роботі з дітьми старшого дошкільного віку
2. ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНИЙ БЛОК
2.1. Методичний супровід застосування прийомів ейдетики для формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
3. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ БЛОК
Опис авторського навчально-методичного комплексу «Сміливе спілкування» для застосування прийомів ейдетики у формуванні художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку .
КОНТРОЛЬНО-ОЦІННИЙ БЛОК
4.1. Результати емпіричного дослідження щодо застосування прийомів ейдетики у формуванні художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Покликання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Авдулова Т. П. Игра : ее развитие на современном этапе. Дошкольное воспитание. 2008. №8. С.28-33.
2.Антощук Є. Ейдетичні вправи для пам’яті й уяви. Дошкільне виховання. 2014. № 1. С. 18‒19.
3.Антощук Є. Таємниці «Школи ейдетики». Початкова освіта. 2001. № 42. C. 7-9.
4.Антощук Є. Учімося запам’ятовувати і пригадувати. К.: Вирій. 2007. C. 156‒158.
5.Аристова Т. А. Учиться успешно. Развивающие возможности обучения : учебно-методическое пособие. СПб.: Бостон, 2010.
6.Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. 2021. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/ba... (дата звернення: 03.05.2021)
7.Беседіна А. Вплив методів і завдань ейдетики на розвиток особистості дитини / А. Беседіна // Рідна школа. – 2009. – № 2/3. – С. 61-62.
8.Бєлєнька Г. В. Вихователь дітей дошкільного віку: становлення фахівця в умовах навчання: монографія. Київ.: Світич, 2006. 304 с.
9.Богданець-Білоскаленко Н. І. Українська дитяча література. Маловідомі твори українських письменників II половини XIX ст. ‒ I половини XX ст. : навч. посібн. Вид. 2-ге, доп. і переробл. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2009. 280 с.
10.Богуш А. М. Сучасний підхід до модернізації навчально-виховного процесу вищої школи. Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. Рівне: ПП Баришев К. В. 2010. № 3. Т.1. С. 229–235.
11.Богуш А. М., Попова І. Розвиток образного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами поетичного гумору: навчальний посібник. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2014. 200 с.
12.Богуш А., Н. Гавриш, Т. Котик. Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у дошкільних навчальних. К., 2006. 304 с.
13.Богуш А. М. Сутність феномена «образ» у площині образного мовлення дітей. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія : Педагогічні науки. 2017. № 4. С. 42–46.
14.Большова Т. В. Учимся по сказке. Развитие мышления дошкольников с помощью мнемотехніки. СПб., 2005.
15.Васько А. М. Ейдетика для дошкільнят : програма розвитку пізнавальної активності дошкільників методами ейдетики. Обдарована дитина, 2013. № 4. С. 51–59.
16.Гавриш Н. В. Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному віці. Монографія. Донецьк: ТОВ «Лебедь», 2001. 218 с.
17.Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження /Упоряд.: О.Г. Косенчук, І.М. Новик, О.А. Венгловська, Л.В. Куземко. Х.: В-во «Ранок», 2021. 240 с.
18.Инновационные образовательные практики в контексте компетентностного подхода: Сборник материалов Всероссийской научно-практической конференции / Под ред. С.Л. Коротковой, С.В. Фроловой. Саратов: ИЦ «Наука», 2018. –401 с.
19.Крива Н. Вчимо вірші з радістю. Дошкільне виховання. 2013. № 3.С. 12-15.
20.Круподер Н. І. Ейдетика як засіб розвитку пам’яті дитини дошкільного віку. Нива знань. 2015. № 2. С. 39–40.
21.Крутій К. Л. Кулинич О.П., Погрібняк Н.В. Конспекти занять із художньо-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку : методичний посібник. К.: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2012. 202 с.
22.Крутій К. Л. Термінологічне поле інновацій в дошкільній освіті. Наук. зап. Психол.-пед. науки. Ніжин. держ. ун-т ім. Миколи Гоголя. Ніжин, 2006. № 5. С. 6–9.
23.Лурия А. Р. Основы нейропсихологии: учебное пособие для студентов высших учебных заведений. 7 изд., стер. М.: Издательский центр «Академия», 2009. 384 с.
24.Лурия А. Р. Эйдетизм БСЭ. М., 1933. Т. 63. С. 135-139.
25.Матюгин И. Ю. Как развивать внимание и память вашего ребёнка. М.: Рипол Классик, 2010. – 125 с.
26.Матюгин И. Ю. Как развивать хорошую пам'ять. М.: Рипол Классик, 2012. 215 с.
27.Матюгин И. Ю. Методы развития памяти, образного мышления, воображения. Волгоград : Учитель, 2003.
28.Маханькова І. Система роботи з розвитку ейдетичної пам’яті у дітей старшого дошкільного віку. Збірник наукових статей студентів спеціальності «Дошкільна освіта» / за заг. ред. проф. О. Л. Кононко. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2018. 147 с.
29.Мир детства и образование : сборник материалов ХIII Международной научно-практической конференции. Магнитогорск : Изд-во Магнитогорск. гос. техн. ун-та им. Г.И. Носова, 2019. 366 с.
30.А.М. Богуш, Н.І. Луцан. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи, 2012. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/9121/3/lutsan%2Cbogush%20%281%29.pdf (дата звернення: 03.05.2021).
31.Науменко М. С., Бабич В. С. Роль ейдетики у вивченні поетичних творів дітьми дошкільного віку. Особистість, сім’я і суспільство: питання педагогіки та психології : Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 22–23 листопада 2019 року). Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2019. Ч. 2. 164 с.
32.Освітній напрям: «Мовлення дитини». Витяг з Базового компоненту дошкільної освіти. Дошкільне виховання. 2021. № 3. С. 9 – 11.
33.Очеретна, К. С. Впровадження ейдетики в систему навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку. Наука і освіта. 2013. № 5. С. 41-44.
34.Павловська І., Горобчук Н. Допоможемо гостю з місяця. Заняття з використанням елементів ейдетики для дітей середньої групи. Дошкільне виховання. Київ : Світич, 2014. № 4. С. 33-35
35.Пащенко О. Асоціативне вивчення букв з елементами ейдетики. К.: Аконіт, 2007. 72 с.
36.Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів (діагностичний аспект): навчально-методичний посібник. Кіровоград: КЗ «КОІППО освіти і мені Василя Сухомлинського», 2014. 68 с. С. 26.
37.Половіна О. А., Нагорна Т.О. Формування педагогічної культури батьків дітей старшого дошкільного віку засобами ейдетики. Науковий журнал «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки». № 4. 2019. С. 107-109.
38.Попутько І. Ейдетика як метод роботи з обдарованими дітьми: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Зб. наук. праць. Переяслав, 2019. Вип. 52. 480 с.
39.Программа дополнительного образования для детей дошкольного возраста по развитию образно-ассоциативного мышления и памяти методами эйдетики «Секреты эйдетики» / Род ред. А.В. Кислов, Е.Л., Пчелкина. СПб, 2013. – 17 с.
40.Рибцун Ю. В. Использование методов и приемов эйдетики в учебно-воспитательной работе с детьми логопедической группы. Современные технологии логопедической помощи в условиях специального и инклюзивного образования : материалы городской межригиональн. научн.-практ. конф. В 2-х тт. Т. 1. М. : ГБОУ ВПО МГПУ, 2014. С. 144−151.
41.Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : учеб. для вузов. СПб. : Питер, 2016. 712 с.
42.Сеніна О. Лебеденко Л. Розвиток пізнавальної сфери дітей дошкільного віку засобами ейдетики. Заклад дошкільної освіти № 161 «Сніжинка». Запоріжжя, 2018. 30 с.
43.Сидорчук Т. А., Хоменко Н.Н. Технологии развития связной речи дошкольников . М.: Аркти, 2010. 40 с.
44.Смольянінова С. Використання основ ейдетики в роботі з дітьми дошкільного віку. 2014. URL: .https://dnz.ucoz.net/blog/smoljaninova_ s_vikoristannja_osnov_ejdetiki_v_roboti_z_ditmi_doshkilnogo_viku/2014-02-04-26 (дата звернення: 03.05.2021)
45.Степанова-Камиш А. Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ, 2021. URL: https://nus.org.ua/articles/novyj-bazovyj-kompon... (дата звернення: 03.05.2021)
46.Уліщенко В. Метод ейдетики в інтерсуб’єктному навчання української літератури. Рідна школа. 2011. № 7. С. 33–37.
Шандра Р. Державний стандарт дошкільної освіти : основні положення, 2021. URL: https://osvita.ua/school/reform/80932/" class="hcphp-link">https://osvita.ua/school/reform/80932/ (дата звернення: 03.05.2021).
47.Шандра Р. Державний стандарт дошкільної освіти : основні положення, 2021. URL: https://osvita.ua/school/reform/80932/" class="hcphp-link">https://osvita.ua/school/reform/80932/ (дата звернення: 03.05.2021).
48.Швець О. В. Експериментальна модель підготовки майбутніх вихователів дітей дошкільного віку до використання поетичних творів у процесі художньо мовленнєвої діяльності. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ : Гнозис, 2017. Вип. 37-1. Том VI (74). С. 577–586.
49.Швець О. В. Розвиток у майбутніх фахівців дошкільної освіти стійкої потреби до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності на педагогічній практиці. Народна освіта: електрон. фах. вид. 2018. Вип. 1 (34). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5242 (дата звернення: 03.05.2021).
50.Куземко Л.В., Павловська Л.Ф. Прийоми ейдетики як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку // Innovations and prospects of world science. Proceedings of the 4th International scientific and practical conference. Perfect Publishing. Vancouver, Canada. 2021. Pp. 484-489. URL: https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauch...
1.Авдулова Т. П. Игра : ее развитие на современном этапе. Дошкольное воспитание. 2008. №8. С.28-33.
2.Антощук Є. Ейдетичні вправи для пам’яті й уяви. Дошкільне виховання. 2014. № 1. С. 18‒19.
3.Антощук Є. Таємниці «Школи ейдетики». Початкова освіта. 2001. № 42. C. 7-9.
4.Антощук Є. Учімося запам’ятовувати і пригадувати. К.: Вирій. 2007. C. 156‒158.
5.Аристова Т. А. Учиться успешно. Развивающие возможности обучения : учебно-методическое пособие. СПб.: Бостон, 2010.
6.Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. 2021. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/ba... (дата звернення: 03.05.2021)
7.Беседіна А. Вплив методів і завдань ейдетики на розвиток особистості дитини / А. Беседіна // Рідна школа. – 2009. – № 2/3. – С. 61-62.
8.Бєлєнька Г. В. Вихователь дітей дошкільного віку: становлення фахівця в умовах навчання: монографія. Київ.: Світич, 2006. 304 с.
9.Богданець-Білоскаленко Н. І. Українська дитяча література. Маловідомі твори українських письменників II половини XIX ст. ‒ I половини XX ст. : навч. посібн. Вид. 2-ге, доп. і переробл. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2009. 280 с.
10.Богуш А. М. Сучасний підхід до модернізації навчально-виховного процесу вищої школи. Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. Рівне: ПП Баришев К. В. 2010. № 3. Т.1. С. 229–235.
11.Богуш А. М., Попова І. Розвиток образного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами поетичного гумору: навчальний посібник. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2014. 200 с.
12.Богуш А., Н. Гавриш, Т. Котик. Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у дошкільних навчальних. К., 2006. 304 с.
13.Богуш А. М. Сутність феномена «образ» у площині образного мовлення дітей. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія : Педагогічні науки. 2017. № 4. С. 42–46.
14.Большова Т. В. Учимся по сказке. Развитие мышления дошкольников с помощью мнемотехніки. СПб., 2005.
15.Васько А. М. Ейдетика для дошкільнят : програма розвитку пізнавальної активності дошкільників методами ейдетики. Обдарована дитина, 2013. № 4. С. 51–59.
16.Гавриш Н. В. Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному віці. Монографія. Донецьк: ТОВ «Лебедь», 2001. 218 с.
17.Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження /Упоряд.: О.Г. Косенчук, І.М. Новик, О.А. Венгловська, Л.В. Куземко. Х.: В-во «Ранок», 2021. 240 с.
18.Инновационные образовательные практики в контексте компетентностного подхода: Сборник материалов Всероссийской научно-практической конференции / Под ред. С.Л. Коротковой, С.В. Фроловой. Саратов: ИЦ «Наука», 2018. –401 с.
19.Крива Н. Вчимо вірші з радістю. Дошкільне виховання. 2013. № 3.С. 12-15.
20.Круподер Н. І. Ейдетика як засіб розвитку пам’яті дитини дошкільного віку. Нива знань. 2015. № 2. С. 39–40.
21.Крутій К. Л. Кулинич О.П., Погрібняк Н.В. Конспекти занять із художньо-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку : методичний посібник. К.: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2012. 202 с.
22.Крутій К. Л. Термінологічне поле інновацій в дошкільній освіті. Наук. зап. Психол.-пед. науки. Ніжин. держ. ун-т ім. Миколи Гоголя. Ніжин, 2006. № 5. С. 6–9.
23.Лурия А. Р. Основы нейропсихологии: учебное пособие для студентов высших учебных заведений. 7 изд., стер. М.: Издательский центр «Академия», 2009. 384 с.
24.Лурия А. Р. Эйдетизм БСЭ. М., 1933. Т. 63. С. 135-139.
25.Матюгин И. Ю. Как развивать внимание и память вашего ребёнка. М.: Рипол Классик, 2010. – 125 с.
26.Матюгин И. Ю. Как развивать хорошую пам'ять. М.: Рипол Классик, 2012. 215 с.
27.Матюгин И. Ю. Методы развития памяти, образного мышления, воображения. Волгоград : Учитель, 2003.
28.Маханькова І. Система роботи з розвитку ейдетичної пам’яті у дітей старшого дошкільного віку. Збірник наукових статей студентів спеціальності «Дошкільна освіта» / за заг. ред. проф. О. Л. Кононко. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2018. 147 с.
29.Мир детства и образование : сборник материалов ХIII Международной научно-практической конференции. Магнитогорск : Изд-во Магнитогорск. гос. техн. ун-та им. Г.И. Носова, 2019. 366 с.
30.А.М. Богуш, Н.І. Луцан. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи, 2012. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/9121/3/lutsan%2Cbogush%20%281%29.pdf (дата звернення: 03.05.2021).
31.Науменко М. С., Бабич В. С. Роль ейдетики у вивченні поетичних творів дітьми дошкільного віку. Особистість, сім’я і суспільство: питання педагогіки та психології : Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 22–23 листопада 2019 року). Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2019. Ч. 2. 164 с.
32.Освітній напрям: «Мовлення дитини». Витяг з Базового компоненту дошкільної освіти. Дошкільне виховання. 2021. № 3. С. 9 – 11.
33.Очеретна, К. С. Впровадження ейдетики в систему навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку. Наука і освіта. 2013. № 5. С. 41-44.
34.Павловська І., Горобчук Н. Допоможемо гостю з місяця. Заняття з використанням елементів ейдетики для дітей середньої групи. Дошкільне виховання. Київ : Світич, 2014. № 4. С. 33-35
35.Пащенко О. Асоціативне вивчення букв з елементами ейдетики. К.: Аконіт, 2007. 72 с.
36.Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів (діагностичний аспект): навчально-методичний посібник. Кіровоград: КЗ «КОІППО освіти і мені Василя Сухомлинського», 2014. 68 с. С. 26.
37.Половіна О. А., Нагорна Т.О. Формування педагогічної культури батьків дітей старшого дошкільного віку засобами ейдетики. Науковий журнал «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки». № 4. 2019. С. 107-109.
38.Попутько І. Ейдетика як метод роботи з обдарованими дітьми: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: Зб. наук. праць. Переяслав, 2019. Вип. 52. 480 с.
39.Программа дополнительного образования для детей дошкольного возраста по развитию образно-ассоциативного мышления и памяти методами эйдетики «Секреты эйдетики» / Род ред. А.В. Кислов, Е.Л., Пчелкина. СПб, 2013. – 17 с.
40.Рибцун Ю. В. Использование методов и приемов эйдетики в учебно-воспитательной работе с детьми логопедической группы. Современные технологии логопедической помощи в условиях специального и инклюзивного образования : материалы городской межригиональн. научн.-практ. конф. В 2-х тт. Т. 1. М. : ГБОУ ВПО МГПУ, 2014. С. 144−151.
41.Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : учеб. для вузов. СПб. : Питер, 2016. 712 с.
42.Сеніна О. Лебеденко Л. Розвиток пізнавальної сфери дітей дошкільного віку засобами ейдетики. Заклад дошкільної освіти № 161 «Сніжинка». Запоріжжя, 2018. 30 с.
43.Сидорчук Т. А., Хоменко Н.Н. Технологии развития связной речи дошкольников . М.: Аркти, 2010. 40 с.
44.Смольянінова С. Використання основ ейдетики в роботі з дітьми дошкільного віку. 2014. URL: .https://dnz.ucoz.net/blog/smoljaninova_ s_vikoristannja_osnov_ejdetiki_v_roboti_z_ditmi_doshkilnogo_viku/2014-02-04-26 (дата звернення: 03.05.2021)
45.Степанова-Камиш А. Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ, 2021. URL: https://nus.org.ua/articles/novyj-bazovyj-kompon... (дата звернення: 03.05.2021)
46.Уліщенко В. Метод ейдетики в інтерсуб’єктному навчання української літератури. Рідна школа. 2011. № 7. С. 33–37.
Шандра Р. Державний стандарт дошкільної освіти : основні положення, 2021. URL: https://osvita.ua/school/reform/80932/" class="hcphp-link">https://osvita.ua/school/reform/80932/ (дата звернення: 03.05.2021).
47.Шандра Р. Державний стандарт дошкільної освіти : основні положення, 2021. URL: https://osvita.ua/school/reform/80932/" class="hcphp-link">https://osvita.ua/school/reform/80932/ (дата звернення: 03.05.2021).
48.Швець О. В. Експериментальна модель підготовки майбутніх вихователів дітей дошкільного віку до використання поетичних творів у процесі художньо мовленнєвої діяльності. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ : Гнозис, 2017. Вип. 37-1. Том VI (74). С. 577–586.
49.Швець О. В. Розвиток у майбутніх фахівців дошкільної освіти стійкої потреби до використання поетичних творів у процесі художньо-мовленнєвої діяльності на педагогічній практиці. Народна освіта: електрон. фах. вид. 2018. Вип. 1 (34). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5242 (дата звернення: 03.05.2021).
50.Куземко Л.В., Павловська Л.Ф. Прийоми ейдетики як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку // Innovations and prospects of world science. Proceedings of the 4th International scientific and practical conference. Perfect Publishing. Vancouver, Canada. 2021. Pp. 484-489. URL: https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauch...