РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЙ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ
Автор(ка)
Федотова Альона Романівна
Ступінь
Магістр
Група
ПВшм-1-20-1.4д
Спеціальність
011 Педагогіка вищої школи
Кафедра
Кафедра теорії та історії педагогіки
Анотація
Розвиток пізнавальної активності студентів ‒ одна з актуальних проблем сучасної освіти. У світлі вищезазначеного професійна підготовка майбутніх викладачів закладів вищої освіти повинна бути спрямована на формування загальних та спеціальних компетентностей. Серед яких пріоритетного значення набуває здатність застосовувати та розробляти нові підходи до вирішення задач дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері освіти й педагогіки, здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у освітній та дослідницькій діяльності. Одним із шляхів удосконалення професійної підготовки майбутніх викладачів є розвиток пізнавальної активності здобувачів вищої освіти.
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………..………………………..……………………. 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ....………………………………………………...…7
1.1. Науковий дискурс поняття «пізнавальна активність»……………….…..……...7
1.2. Зміст і структура пізнавальної активності здобувачів вищої освіти …..……..15
1.3. Технології інтерактивного навчання у ЗВО…………………………………….26
Висновки до першого розділу………………………………………………………..35
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЙ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ ………………………………………………….37
2.1. Діагностика рівня розвитку пізнавальної активності студентів………………37
2.2. Методичні рекомендації щодо розвитку пізнавальної активності здобувачів вищої освіти засобами технологій інтерактивного навчання ……………………..48
Висновки до другого розділу………………………………………………………...60
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………...62
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………………..65
ДОДАТКИ …………………………………………………………………………….73
ВСТУП…………………………………..………………………..……………………. 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ....………………………………………………...…7
1.1. Науковий дискурс поняття «пізнавальна активність»……………….…..……...7
1.2. Зміст і структура пізнавальної активності здобувачів вищої освіти …..……..15
1.3. Технології інтерактивного навчання у ЗВО…………………………………….26
Висновки до першого розділу………………………………………………………..35
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ТЕХНОЛОГІЙ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ ………………………………………………….37
2.1. Діагностика рівня розвитку пізнавальної активності студентів………………37
2.2. Методичні рекомендації щодо розвитку пізнавальної активності здобувачів вищої освіти засобами технологій інтерактивного навчання ……………………..48
Висновки до другого розділу………………………………………………………...60
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………...62
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………………..65
ДОДАТКИ …………………………………………………………………………….73
Покликання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Алексеєнко Т. А. Формування пізнавальної активності студентів в умовах блокової організації навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. К., 1995. 25 с.
2. Амеліна С. М. Тренінги з розвитку умінь та навичок діалогічного спілкування Д. : Пороги, 2005. 73 с.
3. Ашеров А. Т. Методи і моделі оцінки педагогічного впливу на розвиток пізнавальної самостійності студентів. Х. : УІПА, 2005. 164 с.
4. Бєлєнька Г. В. Інтерактивні прийоми викладання навчальної дисципліни у вищій школі. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2001. 118 с.
5. Берданова В. Інтерактивні технології у НВП. Директор школи. Сер. Шкільний світ. 2011. № 10. С. 17 – 19.
6. Бонч-Бруєвич Г. Ф. Технічні засоби навчання з використанням інформаційних комп’ютерних технологій: Ф.К. : КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2007. 44 с.
7. Бочкарева Т. Н. Влияние познавательной активности на формирование профессиональной компетентности студентов вузов : монография. Набережные Челны: НГПУ, 2016. 180 с.
8. Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання : навчально-методичний посібник для самостійного вивчення курсу. Кам’янець-Подільський: ПП Буйницький, 2009. 100 с.
9. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.
10. Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога. Кам'янець-Подільський: Абетка-Нова, 2003. 208 с.
11. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх учителів. К.: Наук, світ, 2003. 138 с.
12. Викулина М. А. Личностно-ориентированная подготовка студентов в педагогическом вузе (основы теории) : монография. Н. Новгород: Нижегор. гуманит. центр, 2000. 136 с.
13. Вилькеев Д. В. Методы научного познания в школьном обучении Казань: Татарское книжное издательство, 1975. 160 с.
14. Войцях Т.В. Ігрові технології. Просвітницько-профілактичні ігри. Київ: Шкільний світ, 2015. 140 с.
15. Волкова Н. П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.
16. Волярська О. С., Лук’янова О. І. Теоретичний аналіз факторів стимулювання студентів до навчальної діяльності. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2008. № 1. С. 65-70.
17. Гаркава Н. Інтерактивне навчання. Практичні поради. Відкритий урок. 2012. № 9. С. 25 – 26.
18. Гладюк Т. В. Розвиток пізнавальної активності майбутніх учителів початкової школи в процесі вивчення природничих дисциплін. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2009. № 2. С. 75-80.
19. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник: Либідь, 1997. 206 с.
20. Гуревич Р.С. Інтерактивні технології навчання у вищому педагогічному навчальному закладі : навч. посіб. Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2013. 309 с.
21. Давыдов В.В. Теория развивающего обучения М. : ИНТОР, 1996. 544 с.
22. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. К. : Академвидав, 2004. 304 с.
23. Загальна психологія : підручник / За заг. ред. академіка С. Д. Максименка. Вид 2-ге., доп і переробл. Вінниця : Нова Книга, 2004. 704 с.
24. Енциклопедія освіти ⁄ гол. ред. В.Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
25. Єгорова О. В. Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі науково-дослідної роботи : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2009. 221 с.
26. Єльникова О. Інтерактивні методи навчання, їх місце у класифікації педагогічних інновацій. Імідж сучасного педагога. 2001. № 3-4 (14-15). С. 71-74.
27. Зязюн І. А. Технологізація освіти як історична неперервність. Неперервна педагогічна освіта : теорія і практика. 2001. Вип. 1. С. 73-85.
28. Зубахіна Є. М. Застосування соціального сервісу Рadlet у навчально-виховному процесі URL: http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1175
29. Інновації у вищій освіті: вітчизняний і зарубіжний досвід : навчальний посібник ⁄ за заг. ред. І. В. Артьомова. Ужгород : АУТДОР-ШАРК, 2015. 357 с.
30. Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія ⁄ за ред. П.Ю. Сауха. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. 444 с.
31. Качанюк Н. В. Використання віртуальної стіни Padlet на практичному занятті у вищій школі URL: file:///C:/Users/lenovo/Desktop/osdys_2014_3_13.pdf
32. Коваль Т. І., Кочубей Н. П. Інтерактивні технології навчання іноземних мов. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2011. № 7. С. 160–163.
33. Комар О. А. Інтерактивні технології у ВНЗ. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/jspui/bitstream/6789/...
34. Комар О. А.Нове покоління обирає інтерактивні технології навчання. Підготовка педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах у контексті процесів глобалізації: матеріали Всеукраїнської наук.метод.конф., м. Умань, 17-18 листопада 2005 р. К. : Міленіум, 2005. 212 с.
35. Купенко О. В. Педагогічні проекти : навч. посіб. Суми: Сум. держ. ун-т, 2015. 132 с.
36. Лазарєв М. І. Система навчальної діяльності студентів в інтенсивних технологіях навчання. Теорія і практика управління соц. системами. 2003. №1. С. 87‒97.
37. Левчук Л. А. Пізнавальна активність у системі професійної підготовки майбутніх учителів музики. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2013. Вип. 31. С. 294‒299.
38. Левшин М. Самостійна пізнавальна діяльність студентів як педагогічна категорія. Вища освіта України (додаток 1). Тематичний випуск: «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Т. 1. Рівне: РДГУ, 2007. № 2. С. 118‒122.
39. Лисина М. Развитие познавательной активности детей в ходе общения со взрослыми и сверстниками. Вопросы психологии. 1982. № 4. С. 18−35.
40. Литвин. О. Як організувати простір навчальної взаємодії на Padlet URL: http://ceit-blog.ucu.edu.ua/ed-tech/organizatsiy...
41. Лозова В. І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів. Х. : «ОВС», 2000. 164 с.
42. Матюшкин A. M. Психологическая структура, динамика и развитие познавательной активности. Вопросы психологии. 1982. № 4. С. 5-17.
43. Махмутов М. И. Проблемное обучение: Основные вопросы теории. М. : Педагогика, 1975. 137 с.
44. Махмутов М. И. Урок: типологія, структура, аналіз. Сов. Педагогіка. 1986. № 2. С. 52-58.
45. Мельничук І. С. Теорія і методика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ⁄ Тернопільський національний економічний університет. Тернопіль, 2011. 42 с.
46. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посібник 3-тє видання, доповнене. К. : 2001. 608 с.
47. Морозова Н. Г. Учителю о познавательном интересе. М.: Знание, 1979. 48 с.
48. Нісімчук А .С. Сучасні педагогічні технології : навч. посібник / А.С. Нісімчук, О.С. Падалка, О.Т. Шпак. К : Просвіта, 2000. 368 с.
49. Орлов В. И. Активность и самостоятельность учащихся в обучении. Специалист. 2002. № 5. С. 29‒31.
50. Освітні інноваційні технології у процесі викладання навчальних дисциплін : зб. наук.-метод. праць / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ, 2004. 260 с.
51. Остапчук Д., Мирончук Н.М. Інтерактивні методи навчання у вищих навчальних закладах. Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : збірник наукових праць / за заг. ред. С. С. Вітвицької. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 140-143.
52. Палачаніна І. С. Формування інтересу до фізики у студентів вищих навчальних закладів морських технічних профілів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. Кіровоград, 2019. 18 с.
53. Пашко Л. Ф., Миронович Ю. З. Типологія інтерактивних технологій у педагогічній науці. Пост методика. 2004. №5 (57). С. 2–3.
54. Пащенко М. І. Технологія використання активних методів навчання: навч. Посібник. К. : Наук. світ, 2003. 99 с.
55. Педагогічні технології у неперервній професійній освіті. К.: ВІПОЛ, 2001. 501 с.
56. Перец М. Використання інтерактивних технологій навчання у вищому навчальному закладі: теоретичний аспект. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2005. №3. С. 54–59.
57. Пєхота О. М. Індивідуалізація професійно-педагогічної підготовки вчителя : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. К., 1997. 430 с.
58. Пєхота О. М. Особистісно орієнтована освіта і технології. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : мнографія / за ред. І.А. Зязюна. К.: Віпол, 2000. С. 274‒298.
59. Побірченко Н., Коберник Г. Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій. Початкова школа. 2004. № 10. С. 8‒10.
60. Половникова Н. А. Воспитание познавательной самостоятельности. Казань : Таткнигиздат, 1968. 203 с.
61. Пометун, О., Пироженко, Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : навчально-методичний посібник. Київ :Видавництво А.С.К., 2004. 192 с.
62. Пометун О. Інтерактивні методики та система навчання . К. : Шк. світ, 2007. 112 с.
63. Пометун О. Що таке «інтеракція» і навіщо вона потрібна у навчанні. Завуч. Сер. Шкільний світ. 2005. № 25 (вересень). С. 6 – 10.
64. Портяна О. В. Критерії і показники сформованості пізнавальної активності майбутнього психолога. Проблеми сучасної психології. 2016. Вип. 32. С. 444‒454.
65. Прокопенко І. Ф., Євдокімов В. І. Педагогічні технології. Х.: Колегіум, 2005. 224 с.
66. Психологічний Словник / Авт.-уклад. В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова / За ред. Н. А. Побірченко. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/5980/3/O_Serhieienkova_IL.pdf
67. Ребенок В. М. Особливості формування пізнавальної активності студентів у навчальному процесі ВНЗ. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2013. Вип. 113. С. 193-196
68. Редько В. Інтерактивні технології навчання іноземної мови. Рідна школа. № 8–9 (серпень–вересень) 2011. с. 28-34.
69. Селевко Г. К. Современные образовательные технологи : учеб. пособие. М. : Нар. образование, 1998. 255 с.
70. Сердюк Т. В. Інтерактивні технології навчання суспільних дисциплін як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів I−II рівнів акредитації : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.09. Кривий Ріг, 2010. 20 с.
71. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К. : ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.
72. Сливка Л. Розвиток пізнавальної активності майбутніх вчителів початкових класів при вивченні «Методики навчання основам здоров’я». Молодь і ринок. 2015. № 2. С. 89-92.
73. Словарь, справочник по педагогике / Под. ред. Пидкасистого П. И. Москва: ТЦ Сфера, 2004. 439 с.
74. Словник української мови в 11 томах. URL: http://sum.in.ua
75. Сугейко Л.Г. Використання інтерактивних технологій під час вивчення української мови студентами ВНЗ. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_64/87.pdf
76. Тарасова О. Інтерактивні методи навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів під час лекційних занять. URL: https://www.psyh.kiev.ua/Тарасова_О._І... тивізації_пізнавальної_діяльності_студентів_під_час_лекційних_занять
77. Тернавська Т. А. Формування пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09/ Криворіз. держ. пед. ун-т. 2009. 20 с.
78. Узнадзе Д. Н. Психология установки. СПб. : Питер, 2001. 416 с.
79. Філософський енциклопедичний словник / гол. редкол. В. І. Шинкарук. Київ : Абрис, 2002. 742 с.
80. Форми, методи і організація навчального процесу в кредитно-модульній системі : навч.-метод. посібник / С. М. Гончаров, А. А. Білецький, О. М. Губницька, Т. А. Костюкова ⁄ за ред. С. М. Гончарова. Рівне: НУВГТТ, 2007. 184 с.
81. Фрицюк В. А. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку: дис... докт. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2017. 532 с.
82. Хоменко О.М. Впровадження інтерактивного навчання у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації при вивченні суспільно- гуманітарних дисциплін. URL: https://naurok.com.ua/naukovo-metodichniy-material-dlya- publikaci-vprovadzhennya-interaktivnogo-navchannya-u-vnz-1-2-r-a-pri-vivchenni- suspilno-gumanitarnih-disciplin-5676.html
1. Алексеєнко Т. А. Формування пізнавальної активності студентів в умовах блокової організації навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. К., 1995. 25 с.
2. Амеліна С. М. Тренінги з розвитку умінь та навичок діалогічного спілкування Д. : Пороги, 2005. 73 с.
3. Ашеров А. Т. Методи і моделі оцінки педагогічного впливу на розвиток пізнавальної самостійності студентів. Х. : УІПА, 2005. 164 с.
4. Бєлєнька Г. В. Інтерактивні прийоми викладання навчальної дисципліни у вищій школі. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2001. 118 с.
5. Берданова В. Інтерактивні технології у НВП. Директор школи. Сер. Шкільний світ. 2011. № 10. С. 17 – 19.
6. Бонч-Бруєвич Г. Ф. Технічні засоби навчання з використанням інформаційних комп’ютерних технологій: Ф.К. : КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2007. 44 с.
7. Бочкарева Т. Н. Влияние познавательной активности на формирование профессиональной компетентности студентов вузов : монография. Набережные Челны: НГПУ, 2016. 180 с.
8. Буйницька О.П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання : навчально-методичний посібник для самостійного вивчення курсу. Кам’янець-Подільський: ПП Буйницький, 2009. 100 с.
9. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.
10. Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога. Кам'янець-Подільський: Абетка-Нова, 2003. 208 с.
11. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх учителів. К.: Наук, світ, 2003. 138 с.
12. Викулина М. А. Личностно-ориентированная подготовка студентов в педагогическом вузе (основы теории) : монография. Н. Новгород: Нижегор. гуманит. центр, 2000. 136 с.
13. Вилькеев Д. В. Методы научного познания в школьном обучении Казань: Татарское книжное издательство, 1975. 160 с.
14. Войцях Т.В. Ігрові технології. Просвітницько-профілактичні ігри. Київ: Шкільний світ, 2015. 140 с.
15. Волкова Н. П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.
16. Волярська О. С., Лук’янова О. І. Теоретичний аналіз факторів стимулювання студентів до навчальної діяльності. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2008. № 1. С. 65-70.
17. Гаркава Н. Інтерактивне навчання. Практичні поради. Відкритий урок. 2012. № 9. С. 25 – 26.
18. Гладюк Т. В. Розвиток пізнавальної активності майбутніх учителів початкової школи в процесі вивчення природничих дисциплін. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2009. № 2. С. 75-80.
19. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник: Либідь, 1997. 206 с.
20. Гуревич Р.С. Інтерактивні технології навчання у вищому педагогічному навчальному закладі : навч. посіб. Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2013. 309 с.
21. Давыдов В.В. Теория развивающего обучения М. : ИНТОР, 1996. 544 с.
22. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. К. : Академвидав, 2004. 304 с.
23. Загальна психологія : підручник / За заг. ред. академіка С. Д. Максименка. Вид 2-ге., доп і переробл. Вінниця : Нова Книга, 2004. 704 с.
24. Енциклопедія освіти ⁄ гол. ред. В.Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
25. Єгорова О. В. Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі науково-дослідної роботи : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2009. 221 с.
26. Єльникова О. Інтерактивні методи навчання, їх місце у класифікації педагогічних інновацій. Імідж сучасного педагога. 2001. № 3-4 (14-15). С. 71-74.
27. Зязюн І. А. Технологізація освіти як історична неперервність. Неперервна педагогічна освіта : теорія і практика. 2001. Вип. 1. С. 73-85.
28. Зубахіна Є. М. Застосування соціального сервісу Рadlet у навчально-виховному процесі URL: http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1175
29. Інновації у вищій освіті: вітчизняний і зарубіжний досвід : навчальний посібник ⁄ за заг. ред. І. В. Артьомова. Ужгород : АУТДОР-ШАРК, 2015. 357 с.
30. Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія ⁄ за ред. П.Ю. Сауха. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. 444 с.
31. Качанюк Н. В. Використання віртуальної стіни Padlet на практичному занятті у вищій школі URL: file:///C:/Users/lenovo/Desktop/osdys_2014_3_13.pdf
32. Коваль Т. І., Кочубей Н. П. Інтерактивні технології навчання іноземних мов. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2011. № 7. С. 160–163.
33. Комар О. А. Інтерактивні технології у ВНЗ. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/jspui/bitstream/6789/...
34. Комар О. А.Нове покоління обирає інтерактивні технології навчання. Підготовка педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах у контексті процесів глобалізації: матеріали Всеукраїнської наук.метод.конф., м. Умань, 17-18 листопада 2005 р. К. : Міленіум, 2005. 212 с.
35. Купенко О. В. Педагогічні проекти : навч. посіб. Суми: Сум. держ. ун-т, 2015. 132 с.
36. Лазарєв М. І. Система навчальної діяльності студентів в інтенсивних технологіях навчання. Теорія і практика управління соц. системами. 2003. №1. С. 87‒97.
37. Левчук Л. А. Пізнавальна активність у системі професійної підготовки майбутніх учителів музики. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2013. Вип. 31. С. 294‒299.
38. Левшин М. Самостійна пізнавальна діяльність студентів як педагогічна категорія. Вища освіта України (додаток 1). Тематичний випуск: «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». Т. 1. Рівне: РДГУ, 2007. № 2. С. 118‒122.
39. Лисина М. Развитие познавательной активности детей в ходе общения со взрослыми и сверстниками. Вопросы психологии. 1982. № 4. С. 18−35.
40. Литвин. О. Як організувати простір навчальної взаємодії на Padlet URL: http://ceit-blog.ucu.edu.ua/ed-tech/organizatsiy...
41. Лозова В. І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів. Х. : «ОВС», 2000. 164 с.
42. Матюшкин A. M. Психологическая структура, динамика и развитие познавательной активности. Вопросы психологии. 1982. № 4. С. 5-17.
43. Махмутов М. И. Проблемное обучение: Основные вопросы теории. М. : Педагогика, 1975. 137 с.
44. Махмутов М. И. Урок: типологія, структура, аналіз. Сов. Педагогіка. 1986. № 2. С. 52-58.
45. Мельничук І. С. Теорія і методика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ⁄ Тернопільський національний економічний університет. Тернопіль, 2011. 42 с.
46. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посібник 3-тє видання, доповнене. К. : 2001. 608 с.
47. Морозова Н. Г. Учителю о познавательном интересе. М.: Знание, 1979. 48 с.
48. Нісімчук А .С. Сучасні педагогічні технології : навч. посібник / А.С. Нісімчук, О.С. Падалка, О.Т. Шпак. К : Просвіта, 2000. 368 с.
49. Орлов В. И. Активность и самостоятельность учащихся в обучении. Специалист. 2002. № 5. С. 29‒31.
50. Освітні інноваційні технології у процесі викладання навчальних дисциплін : зб. наук.-метод. праць / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ, 2004. 260 с.
51. Остапчук Д., Мирончук Н.М. Інтерактивні методи навчання у вищих навчальних закладах. Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : збірник наукових праць / за заг. ред. С. С. Вітвицької. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 140-143.
52. Палачаніна І. С. Формування інтересу до фізики у студентів вищих навчальних закладів морських технічних профілів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. Кіровоград, 2019. 18 с.
53. Пашко Л. Ф., Миронович Ю. З. Типологія інтерактивних технологій у педагогічній науці. Пост методика. 2004. №5 (57). С. 2–3.
54. Пащенко М. І. Технологія використання активних методів навчання: навч. Посібник. К. : Наук. світ, 2003. 99 с.
55. Педагогічні технології у неперервній професійній освіті. К.: ВІПОЛ, 2001. 501 с.
56. Перец М. Використання інтерактивних технологій навчання у вищому навчальному закладі: теоретичний аспект. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2005. №3. С. 54–59.
57. Пєхота О. М. Індивідуалізація професійно-педагогічної підготовки вчителя : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. К., 1997. 430 с.
58. Пєхота О. М. Особистісно орієнтована освіта і технології. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : мнографія / за ред. І.А. Зязюна. К.: Віпол, 2000. С. 274‒298.
59. Побірченко Н., Коберник Г. Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій. Початкова школа. 2004. № 10. С. 8‒10.
60. Половникова Н. А. Воспитание познавательной самостоятельности. Казань : Таткнигиздат, 1968. 203 с.
61. Пометун, О., Пироженко, Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : навчально-методичний посібник. Київ :Видавництво А.С.К., 2004. 192 с.
62. Пометун О. Інтерактивні методики та система навчання . К. : Шк. світ, 2007. 112 с.
63. Пометун О. Що таке «інтеракція» і навіщо вона потрібна у навчанні. Завуч. Сер. Шкільний світ. 2005. № 25 (вересень). С. 6 – 10.
64. Портяна О. В. Критерії і показники сформованості пізнавальної активності майбутнього психолога. Проблеми сучасної психології. 2016. Вип. 32. С. 444‒454.
65. Прокопенко І. Ф., Євдокімов В. І. Педагогічні технології. Х.: Колегіум, 2005. 224 с.
66. Психологічний Словник / Авт.-уклад. В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова / За ред. Н. А. Побірченко. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/5980/3/O_Serhieienkova_IL.pdf
67. Ребенок В. М. Особливості формування пізнавальної активності студентів у навчальному процесі ВНЗ. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2013. Вип. 113. С. 193-196
68. Редько В. Інтерактивні технології навчання іноземної мови. Рідна школа. № 8–9 (серпень–вересень) 2011. с. 28-34.
69. Селевко Г. К. Современные образовательные технологи : учеб. пособие. М. : Нар. образование, 1998. 255 с.
70. Сердюк Т. В. Інтерактивні технології навчання суспільних дисциплін як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів I−II рівнів акредитації : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.09. Кривий Ріг, 2010. 20 с.
71. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К. : ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.
72. Сливка Л. Розвиток пізнавальної активності майбутніх вчителів початкових класів при вивченні «Методики навчання основам здоров’я». Молодь і ринок. 2015. № 2. С. 89-92.
73. Словарь, справочник по педагогике / Под. ред. Пидкасистого П. И. Москва: ТЦ Сфера, 2004. 439 с.
74. Словник української мови в 11 томах. URL: http://sum.in.ua
75. Сугейко Л.Г. Використання інтерактивних технологій під час вивчення української мови студентами ВНЗ. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_64/87.pdf
76. Тарасова О. Інтерактивні методи навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів під час лекційних занять. URL: https://www.psyh.kiev.ua/Тарасова_О._І... тивізації_пізнавальної_діяльності_студентів_під_час_лекційних_занять
77. Тернавська Т. А. Формування пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09/ Криворіз. держ. пед. ун-т. 2009. 20 с.
78. Узнадзе Д. Н. Психология установки. СПб. : Питер, 2001. 416 с.
79. Філософський енциклопедичний словник / гол. редкол. В. І. Шинкарук. Київ : Абрис, 2002. 742 с.
80. Форми, методи і організація навчального процесу в кредитно-модульній системі : навч.-метод. посібник / С. М. Гончаров, А. А. Білецький, О. М. Губницька, Т. А. Костюкова ⁄ за ред. С. М. Гончарова. Рівне: НУВГТТ, 2007. 184 с.
81. Фрицюк В. А. Теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх педагогів до безперервного професійного саморозвитку: дис... докт. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2017. 532 с.
82. Хоменко О.М. Впровадження інтерактивного навчання у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації при вивченні суспільно- гуманітарних дисциплін. URL: https://naurok.com.ua/naukovo-metodichniy-material-dlya- publikaci-vprovadzhennya-interaktivnogo-navchannya-u-vnz-1-2-r-a-pri-vivchenni- suspilno-gumanitarnih-disciplin-5676.html