ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ МІЖОСОБИСТІСНОГО ПАРТНЕРСТВА У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ПРОЄКТОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


Автор(ка)
Пукіш Анна Богданівна

Ступінь
Бакалавр

Група
ДОм-1-20-1.4д

Спеціальність
012 Дошкільна освіта

Кафедра
Кафедра дошкільної освіти


Анотація

Теоретично обґрунтувати, впровадити та експериментально перевірити ефективність методики формування культури міжособистісного партнерства у дітей старшого дошкільного віку засобом проєктної діяльності.

Зміст

ВСТУП
ЗАСОБОМ ПРОЄКТОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.1. Культура міжособистісного партнерства як психолого-педагогічна проблема
1.2. Особливості формування культури міжособистісного партнерства у дітей старшого дошкільного віку.
1.3. Роль проєктної діяльності у формуванні культури міжособистісного партнерства у дітей старшого дошкільного віку
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ МІЖОСОБИСТІСНОГО ПАРТНЕРСТВА У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ПРОЄКТОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Діагностика рівня сформованості культури міжособистісного партнерства у дітей старшого дошкільного віку (констатувальний експеримент)
2.2. Обґрунтування методики формування культури міжособистісного партнерства у дітей старшого дошкільного віку засобом проєктної діяльності (формувальний експеримент)
2.3. Результати експериментального впровадження методики формування культури міжособистісного партнерства у дітей старшого дошкільного віку засобом проєктної діяльності (контрольний експеримент)
Висновки до розділу 2
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

Покликання

1. Ананьев Б. Г. Человек и общество. Проблемы социализации индивида. Л. : ЛГУ, 1971. 199 с
2. Асмолов А. Г. По ту сторону сознания. Методологические проблемы неклассической психологи. М. : Смысл, 2002. 480 с.
3. Асмолов А. Г. Психология личности: учебник. М.: Изд-во МГУ, 1990. 367 с.
4. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (Державний стандарт дошкільної освіти) нова редакція (2021). Наказ МОН № 33 від 12.01.2021 року. URL: https://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/79142/
5. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. М. : Искусство, 1979. 424 с.
6. Безносов В. Г. Общение как искусство. М. : Знание, 1990. 16 с.
7. Бєлєнька Г. В. Вихователь дітей дошкільного віку: становлення фахівця в умовах навчання: монографія за ред. Наук. ред. Г.В.Бєлєнька. Київ: Світич, 2006. 304 с.
8. Богуш А. М. Мовленнєво-ігрова діяльність: мовленнєві ігри, ситуації, вправи: навч.-метод. посібник. К.: Видавничий Дім „Слово”, 2008. 256 с. 81
9. Богуш А. М. Наступність в роботі дошкільної і початкової ланок освіти в світлі базового компоненту дошкільної освіти в Україні. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2012–2013 навчальному році (дошкільна освіта): метод. рекомендації: у 3-х ч. Частина ІІІ. Запоріжжя : Акцент Інвест-Трейд, 2012. 240 с
10. Бодалев А. А. Восприятие и понимание человека человеком. М.: Изд-во МГУ, 1982. 199 с.
11. Бодалев А. А. Психология общения. Москва Воронеж: „МОДЭК”, 1996. 255 с.
12. Воспитание детей дошкольного возраста. К. : Рад. шк., 1990. 368 с.
13. Выготский Л. С. Этюды по истории поведения: Обезьяна. Примитив. Ребенок. М. : Педагогика-Пресс, 1993. 420 с
14. Гавриш Н. Розвиток мовлення та навчання дошкільнят рідної мови: мета і завдання. Дошкільне виховання. 2003. №7. С.12–14.
15. Гончар Н. П. Інтерактивні технології навчання як засіб формування пізнавальної активності дітей дошкільного віку. Дошкільна освіта у сучасних вимірах: мат. Міжнар. наук.-практ. конференції, 24–25 вересня 2013р. Хмельницький, 2013. С. 90-94.
16. Гончаренко С. Український педагогічний словник. К. : Либідь, 1997. 376 с.
17. Даниленко О. И. Культура общения и ее воспитание: учеб. пособие. Л.: Ленинградский ордена Дружбы народов гос. ин-т культуры им. Н. К. Крупской, 1989. 102 с.
18. Дитина: освітня програма для дітей від двох до семи років. наук. кер. проєкту В. О. Огнев’юк ; авт. кол. А. Г. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вертугіна [та ін.]; наук. ред. А. Г. Бєлєнька; Мін. осв. і науки України, Київ, ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 440 с.
19. Дитина: Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту: О. В. Огнев’юк та ін. 3-є вид.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2012. 492 с.
20. Довмат Р. Я. Моральне виховання дошкільників [Електронний ресурс]. Режим доступу: Класна оцінка. Освітній портал. http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/moralne-vikhovannya.html
21. Закон України «Про дошкільну освіту». Київ: Освіта, 2001. С.5.
22. Закон України «Про освіту»: прийнятий Верховною Радою України 28 вересня 2017 р. № 2145. VIII/М-во юстиції України. Офіц. вид. Київ, 2017. 380 ст.
23. Ильин Е. П. Эмоции и чувства. СПб : Питер, 2001. 752 с. (Серия „Мастера психологи”). К., 2004. 19 с
24. Клубков П. А. Говорите, пожалуйста, правильно. СПб. : Питер, 2000. 254 с.
25. Коджаспирова Г. М. Педагогический словарь: [для студентов высших и средних пед. учебных заведений]. М. : Академия, 2000. 176 с.
26. Козак Л.В. Характеристика сучасних форм організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип.12. Рівне: РДГУ. 2020. С.49-57
27. Козак Л.В., Коваль В.Ю. Проєктна діяльність як засіб підготовки дитини до навчання у Новій українській школі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. № 71, Т. 1. 2020. С.127-131.
28. Козак Л.В., Король Г.А. Проєктна діяльність як чинник пізнавального розвитку дітей дошкільного віку. Науковий фаховий журнал «Інноваційна педагогіка» Випуск 18/2019 Т3. С. 169-174
29. Кольцова М. М. Ребенок учится говорить. М.: Просвещение, 1973. 159 с.
30. Кононко О. Л. Психологічний комфорт як умова морального становлення особистості. Дошкільне виховання. 1996. № 5. С. 4–5.
31. Кононко О. Л. Самостійність як чинник становлення моральної позиції у дошкільному дитинстві. Педагогіка і психологія.1998. № 4. С. 12–24
32. Кульчицкая Е. И. Родителям о воспитании культуры детей. К.: Рад школа, 1980. 126 с.
33. Лаврентьева Г. П. Культура общения дошкольников. К.: Рад. шк., 1988. 128 с.
34. Лисина М. И. Воспитание детей раннего возраста в семье. К.: Общ-во „Знание”, 1983. 48 с.
35. Лисина М. И. Проблемы онтогенеза общения. М. : Педагогика, 1986. 215 с.
36. Лихачев Б. Т. Педагогика. Курс Лекций: [уч. пос. для студ. пед. учебн. завед. и слушат. ИПК и ФПК]. – М. : Прометей, 1992. – 528 с. 83
37. Малахов В. А. Етика спілкування: [навч посібник для студентів вищ. навч. закладів; ред. Тетяна Янтоль]. К. : Либідь, 2006. 397 с.
38. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитини». К.: ТОВ «АКМЕ ГРУП», 2021. 568 с.
39. Моль А. С. Социодинамика культуры. М. : Наука, 1979. 137 с.
40. Мудрик А. В. Социализация человека: [учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений]. М. : Академия, 2006. 304 с.
41. Мухина В. С. Шестилетний ребенок в школе: [кн. для учителя нач. кл.]. М. : Просвещение, 1986. 143 с
42. Никонова О. В. Формирование культуры общения младших школьников: дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 Общая педагогіка и история педагогики. Брянск, 2001. 178 с.
43. Обуховский К. Психология влечений человека. М. : Прогресс, 1971. 248 с.
44. Общение и речь: развитие речи у детей в общении со взрослыми. М.: Педагогика, 1985. 208 с
45. Петерина С. В. Воспитание культуры поведения у детей дошкольного возраста: кн. для воспитателей детсада. М. : Просвещение, 1986. 96 с.
46. Петровская Л. А. Компетентность в общении. М. : Изд-во МГУ, 1989. 132 с.
47. Піроженко Т. О. Розмовляти – тобто заявити про себе світу. Практична психологія та соціальна робота. 2006. № 1. С. 6–11
48. Піроженко Т.О. Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільника. Тернопіль: Мандрівець, 2010. 152 с.
49. Поніманська Т. Сучасні підходи до гуманістичного виховання дошкільнят. Дошкільне виховання. 2002. №4. С. 3–5.
50. Психологические исследования общения. М. : Наука, 1985. 344 с.
51. Развитие общения дошкольников со сверстниками. М.: Педагогика, 1989. 216 с
52. Рейпольська О. Д. Педагогічні умови мовленнєвого розвитку дітей у різновіковій групі дитячого садка (на матеріалі англійської мови): автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. К., 2004. 22 с.
53. Сайко Н. О. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх вихователів до соціалізації дітей дошкільного віку: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04; Ін-т пед. і псих. проф. осв. АПН Укра
54. Сирота О. В. Розвиток мовлення дітей засобами образотворчого мистецтва. Бібліотечка вихователя дитячого садка. 2012. № 19-20. С.71-80
55. Славина Л. С. Индивидуальный подход к неуспевающим и недисциплинированным школьникам. М. : Изд-во АПН РСФСР, 1958. 214 с.
56. Слободчиков В. И. Основы психологической антропологи. Введение в психологию субъективности. М. : Школа-Пресс, 1995. 384 с.
57. Смирнова Е. О. Особенности общения с дошкільниками: [учеб. пособие для студ. серед. пед. учеб. заведений]. М. : Академія, 2000. 160 с.
58. Соковнин В. М. Интракоммуникативные аспекты социализации личности. Проблемы формирования социогенных потребностей. Тбилиси: Мацниеба, 1974. 286 с.
59. Социальная психология и этика делового общения: [учеб. пособие для вузов / В. Ю. Дорошенко, Л. И. Зотова, Н. А. Нартов и др.; под общ. ред. проф. В. Н. Лавриненко]. М. : Культура и спорт, ЮНИТИ, 1995. 160 с.
60. Уфімцева С. Наступність у творчому розвитку дошкільників і учнів початкових класів. Початкова школа. 2005. №12. С. 39–42.
61. Формановская Н. И. Речевой этикет и культура общения. М. : Наука, 1997. 145 с.
62. Хміль Ф. І. Ділове спілкування: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К. : Академвидав, 2004. 280 с.
63. Черевко Л. Культура спілкування. Позакласний час. 2006. № 13–16. С. 68–73