СТВОРЕННЯ НАУКОВО-ПОПУЛЯРНОГО КОНТЕНТУ У НОВИХ МЕДІА (НА ПРИКЛАДІ ВІДЕОБЛОГУ «ЗАУВАЖ» НА ПЛАТФОРМІ ЮТУБ)


Автор(ка)
Вакулюк Богдан Олексійович

Ступінь
Бакалавр

Група
ЖУРб-1-18-4.0д

Спеціальність
061 Журналістика

Кафедра
Кафедра журналістики та нових медіа


Анотація

Вакулюк Б. Створення науково-популярного контенту у нових медіа (на прикладі відеоблогу «ЗАУВАЖ» на платформі Ютуб)

Ключові слова: відео, блог, наука, діджитал, технології, контент, нові медіа, україномовність, Ютуб, відеоблог.

Канал «ЗАУВАЖ» – це відеоблог на науково-популярну тематику, який допомагає україномовній аудиторії отримати якісну та корисну інформацію про діджитал світ, нові технології й цікави проєкти у контексті самої України.
Метою створення відеоблогу «ЗАУВАЖ» на платформі YouTube є закладення основи якісного конкурентоспроможного україномовного каналу на науково-популярну тематику, який буде виконувати просвітницьку та розважальну функцію аудиторії і сприятиме збільшенню вітчизняного контенту.
За допомогою такого відеоблогу частина української аудиторії, яка споживала подібний російськомовний контент, зможе отримати якісну заміну, що дасть можливість здобувати бажані знання на задану тематику в режимі онлайн державною мовою.
Наразі доробок каналу складає 2 відео. Усі відеоролики, які були створені та будуть створюватися у рамках відеоблогу «ЗАУВАЖ», мають спільну проблематику – наука та діджитал-технології. Однак різні тематично. Кожен випуск має свою особливу тему, яка недотична до попередньої або ж наступної.
Кваліфікаційна робота містить як теоретичну, так і практичну частини.

Зміст

І. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА 3
1.1 Теоретична база 3
1.2. Обґрунтування проєкту 5
1.3. Мета і завдання роботи 10
1.4. Джерела фактів 10
1.5. Технічні й програмні засоби 11
1.6. Сфера застосування 13
1.7. Висновки 14

ІІ. СПЕЦИФІКАЦІЯ РОБОТИ 18
2.1. Ідейно-смисловий задум 18
2.2. Структура (продукту) 18
2.3. Музичний супровід 18
2.4. Відеоряд 19
2.5. Зображення 20
2.6. Специфікація аудиторії 21

ІІІ. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 25
ІV. ДОКУМЕНТАЦІЯ 27
V. АНОТАЦІЯ 29

Покликання

1. Бабій І. Українська блогосфера як відображення соціокультурних процесів [Електронний ресурс] / І. Бабій // Тоталітаризм як система знищення національної пам’яті – 2020 р. – С. 16-19. [Режим доступу]: https://sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/75...
2. Бондаренко О., Буткевич М., Федорович І. Мова ворожнечі та ЗМІ: міжнародні стандарти та підходи [Електронний ресурс] / Бондаренко О. // Мова ворожнечі: Журналістська експертиза за п’ятьма критеріями – 2015 р. – С. 8-12. [Режим доступу]: https://www.slideshare.net/DonbassFullAccess/ss-113689262
3. Зінссер В. Текст-пекс-шмекс: книга / «Наш Формат»: 2019 р. – С. 280.
4. Ісакова Т. О. Мова ворожнечі як проблема українського інформаційного простору / Т. О. Ісакова // Стратегічні пріоритети. — 2016. — № 4 (41). — С. 90–97.
5. Меєрсон М. Основы интернет-маркетинга: книга: 2014 р. – С. 320.
6. Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації. [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/995_105
7. Лівін М. Сторітелінг для очей, вух і серця: книга / «Наш Формат»: 2020 р. – С. 177.
8. Онлайн-звіт агентства BeTrueMedia: Дослідження суспільно-політичного YouTube 2021 [Електронний ресурс] / BeTrueMedia – 22.11.2021 – [Режим доступу]: https://docs.google.com/spreadsheets/d/14NQJUwlx...
9. Офіційна сторінка головного офісу Google в Україні: YouTube контент на експорт [Електронний ресурс] / Таня Ревун // YouTube Ukraine – 24.03.2021 – [Режим доступу]: https://ukraine.googleblog.com/2021/03/youtube.html
10. Почепцов Г. Г. Особенности пропагандистских механизмов с двух сторон российско-украинского конфликта / Г. Г. Почепцов. [Електронний ресурс] — Режим доступу: http://discourse.in.ua/node/4221
11. Прищепа Г. «Мова ненависті» як лінгвістичний маркер «гібридної війни» / Г. Прищепа // Психолінгвістика. Психолингвистика. Psycholinguistics. — 2017. — Вип. 22 (2). — С. 98–112.
12. Сайт інформаційного агентства Інтерfax-Україна: За год карантина количество украинских пользователей в соцсетях выросло на 7 млн и достигло 60% населения – GlobalLogic [Електронний ресурс] / Інтерfax-Україна – 17.03.2021 – [Режим доступу]: https://interfax.com.ua/news/telecom/730766.html
13. Сайт креативного агентства WeAreSocial: Digital 2022: ще один рік зростання [Електронний ресурс] / Simon Kemp // WeAreSocial – 26.01.2022 –[Режим доступу]: https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-...
14. YouTube-канал Клятий раціоналіст [Електронний ресурс] // Youtube – 11.06.2015 – [Режим доступу]: https://www.youtube.com/channel/UCioz7pLeEpBNrFf...
15. YouTube-канал Твоя підпільна гуманітарка [Електронний ресурс] // Youtube – 28.03.2020 – [Режим доступу]: https://www.youtube.com/watch?v=1BUIzed7GYg
16. YouTube-канал Цікава наука [Електронний ресурс] // Youtube – 12.08.2016 – [Режим доступу]: https://www.youtube.com/watch?v=CEKWiUPKv_A