Корекція самооцінки підлітків методами арт-терапії


Автор(ка)
Макаренко Ольга Іванівна

Ступінь
Магістр

Група
не вказано

Спеціальність
053 Практична психологія

Кафедра
Кафедра практичної психології


Анотація

Останнім часом питання дослідження самосвідомості людини, зокрема самооцінки, як її компоненту набувають дуже широкого розповсюдження у психологічній літературі. Сучасне суспільство цікавиться новими шляхами розширення своєї самосвідомості, формуванням більш ефективних засобів саморозвитку та самоактуалізації окремих його членів. Самооцінка людини, як вагомий регулятор суспільного та особистого життя індивіда має величезний вплив на якість людського життя, ефективність виконуваної людиною діяльності. Вибір теми даної роботи обумовлений тим, що в теперішній час на сучасному етапі розвитку вищої школи однією з актуальних проблем є проблема самооцінки підлітків, зокрема, в їх навчальній діяльності. Проблема самооцінки розглядалась багатьма авторами в руслі філософських, соціально-психологічних та психологічних досліджень.Загалом проблемакорекції самооцінки та дослідження можливостей даного процесу в підлітків, зокрема арт-терапевтичними засобами, досі залишається мало розробленою що й обумовило необхідність написання даної роботи.

Зміст

ПЛАН

ВСТУП…………………………………...……………………………………3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПОНЯТТЯ САМООЦІНКИ ТА МЕТОДІВ АРТ-ТЕРАПІЇ
1.1. Поняття самооцінки та основні підходи до вивчення самооцінки особистості……………………………………………………………………….6
1.2. Особливості самооцінки в підлітковому віці………………………….18
1.3.Використання методів арт-терапії для корекції самооцінки
підлітків ……………………………………………………………………...22
Висновки до розділу 1………………………………………………………29
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ САМООЦІНКИ ПІДЛІТКІВ ТА ЇЇ КОРЕКЦІЯ МЕТОДАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ
2.1. Процедура та методи дослідження…………………………………….31
2.2. Опис програми арт-терапевтичних занять…………………………….38
2.3. Результати вивчення корекції самооцінки підлітків методами арт-терапії………………………………………………………………………...…58
Висновки до розділу 2……………………………………………………….63
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………65
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………….…………..68
ДОДАТКИ

Покликання

Список використаних джерел

1. Арт-терапія в діяльності психолога та соціального педагога/ за ред. Докторович М., Рурик Г., Хозраткулової І. – К.: Редакції загальнопед. газет, 2014. – 104 с.
2. Арт-терапия в эпоху постмодерна/ Под ред. А.И.Копытина. – СПб.: Речь, Семантика-С,2002. – 224 с.
3. Абрамова Г.С. Возрастная психология. – М., 1997, 346 с.
4. Баер У. Творческая терапія – терапія творчеством/ пер. с нем. Е. Климовой и В. Комаровой. – М.: Независимая фирма «Класс», 2013. – 552с.
5. Бернацька О.Б. Арт-терапія у вихованні самостійності підітків.-К.: редакція загальнопед. газет, 2012. - 120с.
6. Бурно М.Е. Терапия творческим самовыражением. – М.: Медицина, 1989.
7. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание: пер. с англ. – М.: Прогрес. – 1986. – 421с
8. Боришевский М. И. Теоретические вопросы самосознания личности / Психологические особенности самосознания подростка. – К. Вища школа, 1980 – с. 5-38.
9. Вікова психологія/ За ред. Г.С. Костюка. – К.,1976, 248 с.
10. Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів «Психолог».-К.: Шкільний світ, №22 (526), листопад 2013
11. Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів «Психолог».-К.: Шкільний світ, №13 - 14 (565 - 566), липень 2015
12. Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів «Психолог».-К.: Шкільний світ, №23 - 24 (575 - 576), грудень 2015
13. Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів «Психолог».-К.: Шкільний світ, №17 - 18 (569 - 570), вересень 2015
14. Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів «Психолог».-К.: Шкільний світ, №5 (557), березень 2015
15. Возрастная и педагогическая психология/под ред. А.В. Петровскго. – М., 1979
16. Вознесенська О. Арт-терапія в роботі практичного психолога: Використ. Арт-технологій в освіті / О. Вознесенська, Л. Мова. – К.: Шк. світ, 2007. – 120 с.
17. Галян І.М. Психодіагностика. Навчальний посібник. 2-ге видання, стереотипне. – К.: Академвидав, 2009. – 463с.
18. Гуменюк О.Є. Психологія Я - концепції: Монографія -Тернопіль: Економічна думка, 2002. - 186 с.
19. Гоникман Е.І. Ваш талісман. Лікувальна веселка каменя. – М.1997
20. Гришина А.В. Развитие творческой индивидуальности подростков средствами арт-терапии в учреждениях дополнительного образования: дис. канд. пед. наук: 13.00.01/Гришина Анна Викторовна. – Волгоград, 2004. – 186 с.
21. Дубравська Д.М. Основи психології: навчальний посібник. – Львів: Світ, 2001. – 280с.
22. Дмитрова Т. В. Образ “Я” як регулятор міжособистісних стосунків у ранній юності: дис. кандидата психологічних наук.: 19.00. 01. – К., 1993. – 187с
23. Дольто Ф. На стороне подростка.- Екатеринбург: Рама Паблишинг, 2010. – 423 с.
24. Загальна психологія: підручник/ О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін.. – К.: Либідь, 2005. – 464 с.
25. Загальна психологія./ за ред. С.Д. Максименка. Підручник.-Вінниця: Нова книга, 2004 - 704 с.
26. Заброцький М.М. Основи вікової психології. Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001.-112 с.
27. Кон І. С. Відкриття «Я» К:, Політвидав, 1978 р. – 367 с.
28. Кунигель Т.В. Тренинг «Активизация внутренних ресурсов подростка». – СПб.: Издательство «Речь», 2006. – 101 с.
29. Лебедева Л.Д. Педагогические основы арт-терапии в образовании: Монография. – СПб.: ЛОРИО, 2001. – 318 с.
30. Літковська О.В. 100 притч для тих, хто вчить, і тих, хто вчиться/ Олена Літковська. – К.: Шк. світ, 2012. – 224с. – (Серія «Психологічна скарбничка»)
31. Музика О.Л., Загорська І.С.Самооцінка і розвиток творчих здібностей. - Житомир, 2007. - 168 с
32. Немов Р.С. Психология: Учеб. Для студ. Высш. Пед. Учеб. Заведений:В 3 кн. – 4-еизд. – М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 1: Общие основы психологии. – 688 с.
33. Основи психології: підручник/ за заг. редакцією О.В. Киричука, В.А. Роменця.-К.: Либідь, 2002. - 630с.
34. Осипова А.А. Общая психокоррекция: Учебное пособие для студентов вузов. – М.: ТЦ Сфера , 2002. – 512с.
35. Панкратов В.Н. Саморегуляция психического здоровья: практическое руководство. – М.: Институт психотерапии, 2001.
36. Проблемний підліток і проблеми підлітка / упоряди. Тетяна Червонна. – К.: Шк. світ, 2010. – 128с.
37. Психологія: Підручник. За ред. Ю.Л. Трофімова. - К., 2005. -560 с.
38. Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник/ (уклад.: М.В. Лемак, В.Ю. Петрище). – Вид. 2-ге, виправл. – Ужгород: Видавництво Олександри Гаркуші, 2012. - 616 с.
39. Психология самосознания. Хрестоматия. - Самара, 2007. - 672 с.
40. Реан А. А. Психология изучения личности: Учеб. пособие. — СПб., Изд-во Михайлова В. А., 1999. — 288 с.
41. Руденко В.М., Руденко Н.М. Математичні методи в психології. Підручник. – К.: Академ - видав, 2009. – 384с.
42. Савчин М.В. Василенко Л.П. Вікова психологія: Навч. посіб. – К.: Академвидав, 2006. – С.191.
43. Cловарь / Под. ред. М.Ю. Кондратьева // Психологический лексикон. Энциклопедический словарь в шести томах / Ред.-сост. Л.А. Карпенко. Под общ. ред. А.В. Петровского. — М.: ПЕР СЭ, 2006. — 176 с.
44. Сорокун П.А.Основы психологии. - Псков: ПГПУ, 2005 - 312 с.
Столин В. В. Самоосознание личности. – М. МГУ, 1993. – 284 с
45. Тернопільська, В. І. Психологія для старшокласників (від самопізнання до соціальної відповідальності) : Навч. посіб. / В. І. Тернопільська ; М-во освіти і науки України; за ред. М. В. Левківського. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.
46. Тренінгова робота з підлітками/ упорядн. Возіянова О.А., Бабенко К.М. – К.: Редакція загальнопед. Газет, 2012. – 128с.
47. Хайкин Р. Лечить рисованием./ Наука и жизнь.№1, 1988.
48. Хорни К. Невротическая личность нашего времени. Самоанализ. - М.: Прогресс, 1993. - 478 с.
49. Хорни Карен. Невроз и личностный рост. Борьба за самореализацию. - СПб, 1997 - 316 с.
50. Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности. - СПб.: Питер, 2003. - 608 с.