ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ДЕПРЕСІЇ ТА ПЕРФЕКЦІОНІЗМУ В СТУДЕНТСЬКОМУ ВІЦІ
Автор(ка)
Олексюк Ірина Русланівна
Ступінь
Магістр
Група
ППм-2-21-1.4з
Спеціальність
053 Практична психологія
Кафедра
Кафедра практичної психології
Анотація
Студентський вік припадає на період пізньої юності, що характеризується прийняттям молоддю відповідальності за власне життя, формування життєвих переконань та розвитку професійної свідомості. Внаслідок трансформації та глобальної інформатизації змінився вектор життєвих цінностей, що транслюються у соціальних мережах, пропагуючи культ успіху. Таким чином, у сучасної молоді формується ілюзія необхідності відповідати високим стандартам, що провокує розвиток перфекціонізму.
Водночас напружена ситуація в країні, дестабілізуючий інформаційний фон, поширення особистісного відчуження та зростання кількості стресових ситуацій призводить до виникнення змін емоційного стану. Поширеним є явище депресії, що супроводжується, зокрема у студентів, переживанням внутрішньоособистісних конфліктів, безперспективності та самокритики.
В умовах сучасних соціальних реалій перфекціонізм, з одного боку, виступає чинником формування організованості, відповідальності, наполегливості особистості. Проте, з іншого боку, надмірне прагнення до ідеалу призводить до знецінення власних досягнень, невпевненості у собі, прокрастинації та є одним з факторів провокування розладів емоційної сфери.
На сьогодні перед студентами постають нові виклики, що пов’язані з ефективною організацією навчального процесу. Наразі спостерігається збільшення навчального навантаження, а саме: великий обсяг інформації для самостійного опрацювання, чітка розстановка пріоритетів, відсутність психологічної готовності до змін. Студентська молодь, завданнями якої є досягнення високих навчальних результатів та самоствердження, нерідко має нераціональний розподіл часу, відсутність фізичної активності та порушення сну.
Студенти, що мають стійкі уявлення щодо необхідності бездоганного виконання усіх справ, знаходяться в групі ризику виникнення пригнічення, тривоги, безпорадності. Також зазвичай вони перебувають у стані високого нервово-психічного напруження, мають низьку самооцінку та є надмірно критичними до себе у випадку недосягнення власних цілей. Вище перераховані характеристики належать до симптомів депресії, що дестабілізує емоційний стан, сприяє витраченню психологічних ресурсів, заважає на шляху до самореалізації.
Вивченням перфекціонізму студентської молоді займалось чимало дослідників: А. Агаркова, А. Вертель, Д. Дубініна, В. Дяченко, Т. Завада, А. Іванова, В. Корнієнко, А. Коротиш, О. Лоза, Т. Мотрук, І. Мунасипова-Мотяш, М. Терещенко.
Зокрема, В. Дяченко, Д. Дубініна, І. Мунасипова-Мотяш встановлювали його взаємозв’язок із задоволеністю життям в юнацькому віковому періоді. О. Лоза досліджувала рівень вираженості перфекціонізму у буденній свідомості. А. Іванова, В. Корнієнко вивчали його взаємозв’язок з студентськими копінг-стратегіями. А. Вертель, Т. Мотрук узагальнили особливості формування перфекціонізму юнацького вікового періоду. Т. Завада визначала мотиваційні чинники студентського перфекціонізму. А. Коротиш, М. Терещенко проводили діагностику латентної депресії серед студентів. А. Агаркова встановлювала особистісно-психологічний профіль студентів, що схильні до депресії.
Отже, на сьогодні не існує чіткої теорії, де повністю розкривається проблематика взаємозв’язку депресії та перфекціонізму в студентському віці. У сучасних соціальних реаліях є необхідним поглиблене вивчення заданої тематики, адже це сприятиме стабілізації особистісної стійкості студентської молоді та активізації їх внутрішніх психологічних ресурсів. Також це дозволить вдосконалити освітній процес, а найголовніше – зберегти психічне здоров’я студентів та підібрати доцільний інструментарій задля здійснення психокорекційних та психопрофілактичних форм роботи.
Об’єкт дослідження – перфекціонізм та депресія студентів.
Предмет дослідження – взаємозв’язок депресії та перфекціонізму в студентському віці.
Мета – проаналізувати наявність взаємозв’язку між депресією та перфекціонізмом у студентському віці та відповідно розробити програму гармонізації психічного здоров’я молоді.
Гіпотеза дослідження: між перфекціонізмом та депресією є високий кореляційний взаємозв’язок. Чим більший рівень перфекціонізму, тим більший рівень депресії.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати і систематизувати теоретичні підходи до вивчення феноменів депресії та перфекціонізму серед студентської молоді.
2. Провести емпіричне дослідження для встановлення взаємозв’язку депресії та перфекціонізму у студентів.
3. Розробити програму гармонізації психічного стану студентської молоді.
Методи дослідження: теоретичний аналіз; порівняння; узагальнення; тестування; табличні та графічні методи представлення результатів дослідження; математично-статистичні методи, зокрема коефіцієнт кореляції Пірсона, методи інтерпретації одержаних результатів; прогнозування.
Практична значущість: розробка психологічного інструментарію, спрямованого на допомогу в запобіганні депресії й зниження рівня перфекціонізму у студентському віці. Вони будуть доцільними для складання курсів навчання у закладах вищої освіти, а також при написанні посібників безпосередньо для студентської молоді та викладачів.
Водночас напружена ситуація в країні, дестабілізуючий інформаційний фон, поширення особистісного відчуження та зростання кількості стресових ситуацій призводить до виникнення змін емоційного стану. Поширеним є явище депресії, що супроводжується, зокрема у студентів, переживанням внутрішньоособистісних конфліктів, безперспективності та самокритики.
В умовах сучасних соціальних реалій перфекціонізм, з одного боку, виступає чинником формування організованості, відповідальності, наполегливості особистості. Проте, з іншого боку, надмірне прагнення до ідеалу призводить до знецінення власних досягнень, невпевненості у собі, прокрастинації та є одним з факторів провокування розладів емоційної сфери.
На сьогодні перед студентами постають нові виклики, що пов’язані з ефективною організацією навчального процесу. Наразі спостерігається збільшення навчального навантаження, а саме: великий обсяг інформації для самостійного опрацювання, чітка розстановка пріоритетів, відсутність психологічної готовності до змін. Студентська молодь, завданнями якої є досягнення високих навчальних результатів та самоствердження, нерідко має нераціональний розподіл часу, відсутність фізичної активності та порушення сну.
Студенти, що мають стійкі уявлення щодо необхідності бездоганного виконання усіх справ, знаходяться в групі ризику виникнення пригнічення, тривоги, безпорадності. Також зазвичай вони перебувають у стані високого нервово-психічного напруження, мають низьку самооцінку та є надмірно критичними до себе у випадку недосягнення власних цілей. Вище перераховані характеристики належать до симптомів депресії, що дестабілізує емоційний стан, сприяє витраченню психологічних ресурсів, заважає на шляху до самореалізації.
Вивченням перфекціонізму студентської молоді займалось чимало дослідників: А. Агаркова, А. Вертель, Д. Дубініна, В. Дяченко, Т. Завада, А. Іванова, В. Корнієнко, А. Коротиш, О. Лоза, Т. Мотрук, І. Мунасипова-Мотяш, М. Терещенко.
Зокрема, В. Дяченко, Д. Дубініна, І. Мунасипова-Мотяш встановлювали його взаємозв’язок із задоволеністю життям в юнацькому віковому періоді. О. Лоза досліджувала рівень вираженості перфекціонізму у буденній свідомості. А. Іванова, В. Корнієнко вивчали його взаємозв’язок з студентськими копінг-стратегіями. А. Вертель, Т. Мотрук узагальнили особливості формування перфекціонізму юнацького вікового періоду. Т. Завада визначала мотиваційні чинники студентського перфекціонізму. А. Коротиш, М. Терещенко проводили діагностику латентної депресії серед студентів. А. Агаркова встановлювала особистісно-психологічний профіль студентів, що схильні до депресії.
Отже, на сьогодні не існує чіткої теорії, де повністю розкривається проблематика взаємозв’язку депресії та перфекціонізму в студентському віці. У сучасних соціальних реаліях є необхідним поглиблене вивчення заданої тематики, адже це сприятиме стабілізації особистісної стійкості студентської молоді та активізації їх внутрішніх психологічних ресурсів. Також це дозволить вдосконалити освітній процес, а найголовніше – зберегти психічне здоров’я студентів та підібрати доцільний інструментарій задля здійснення психокорекційних та психопрофілактичних форм роботи.
Об’єкт дослідження – перфекціонізм та депресія студентів.
Предмет дослідження – взаємозв’язок депресії та перфекціонізму в студентському віці.
Мета – проаналізувати наявність взаємозв’язку між депресією та перфекціонізмом у студентському віці та відповідно розробити програму гармонізації психічного здоров’я молоді.
Гіпотеза дослідження: між перфекціонізмом та депресією є високий кореляційний взаємозв’язок. Чим більший рівень перфекціонізму, тим більший рівень депресії.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати і систематизувати теоретичні підходи до вивчення феноменів депресії та перфекціонізму серед студентської молоді.
2. Провести емпіричне дослідження для встановлення взаємозв’язку депресії та перфекціонізму у студентів.
3. Розробити програму гармонізації психічного стану студентської молоді.
Методи дослідження: теоретичний аналіз; порівняння; узагальнення; тестування; табличні та графічні методи представлення результатів дослідження; математично-статистичні методи, зокрема коефіцієнт кореляції Пірсона, методи інтерпретації одержаних результатів; прогнозування.
Практична значущість: розробка психологічного інструментарію, спрямованого на допомогу в запобіганні депресії й зниження рівня перфекціонізму у студентському віці. Вони будуть доцільними для складання курсів навчання у закладах вищої освіти, а також при написанні посібників безпосередньо для студентської молоді та викладачів.
Зміст
Вступ
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ДЕПРЕСІЇ ТА ПЕРФЕКЦІОНІЗМУ В СТУДЕНТСЬКОМУ ВІЦІ
1.1. Основні підходи до визначення депресії студентів
1.2. Специфіка психологічних форм прояву студентського перфекціонізму
1.3. Психологічні особливості студентського віку в контексті взаємозв’язку депресії та перфекціонізму
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. ПРОФІЛАКТИКА ВИНИКНЕННЯ ДЕПРЕСІЇ ТА ПЕРФЕКЦІОНІЗМУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
2.1. Методики визначення студентської депресії та перфекціонізму
2.2. Аналіз результатів емпіричного дослідження взаємозв’язку депресії та перфекціонізму у студентському віці
2.3. Психокорекційна програма гармонізації психічного здоров’я студентів
Висновки до розділу 2
Загальні висновки
Список використаних джерел
Додатки
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ДЕПРЕСІЇ ТА ПЕРФЕКЦІОНІЗМУ В СТУДЕНТСЬКОМУ ВІЦІ
1.1. Основні підходи до визначення депресії студентів
1.2. Специфіка психологічних форм прояву студентського перфекціонізму
1.3. Психологічні особливості студентського віку в контексті взаємозв’язку депресії та перфекціонізму
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. ПРОФІЛАКТИКА ВИНИКНЕННЯ ДЕПРЕСІЇ ТА ПЕРФЕКЦІОНІЗМУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
2.1. Методики визначення студентської депресії та перфекціонізму
2.2. Аналіз результатів емпіричного дослідження взаємозв’язку депресії та перфекціонізму у студентському віці
2.3. Психокорекційна програма гармонізації психічного здоров’я студентів
Висновки до розділу 2
Загальні висновки
Список використаних джерел
Додатки
Покликання
1. Агаркова А. І. (2017). Схильність до депресії як чинник суїцидальної поведінки серед студентської молоді. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Психологія. Вип. 56, 19 – 29. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_psykhol_2017_56_4
2. Афанасенко Л., Мартинюк І., Омельченко Л., Шамне А., Шмаргун В., Яшник С. (2018). Психологія стресостійкості студентської молоді. Шмаргун В. (Ред.). К.: Видавничий центр НУБіП України, 198 с.
3. Балашов Е. М. (2014). Особливості соціально-психологічних настанов студентів у мотиваційно-потребовій сфері. Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Психологія і педагогіка. Вип. 30, 8–11. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_30_4.
4. Бантишева О. О. (2014). Взаємозв’язок емоційного інтелекту зі схильністю осіб юнацького віку до віктимної поведінки. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Психологічні науки. Вип. 121, 25–29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPH_2014_121_8
5. Бедлінський В. О. (2018). Депресивна симптоматика: особливості перебігу залежно від віку пацієнта. Психоневрологія та нейропсихіатрія, 3 (96), 22–24.
6. Бєляєва Е. Ф., Зубкова Л. М. (2018). Особливості студентського віку у контексті формування життєвої компетентності майбутнього вчителя. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка, 8 (322), 108–114.
7. Бєлякова С. М. (2016). Психологічні особливості професійного становлення студентів. «Young Scientist», 5 (32), 539–542.
8. Бикова С. В., Кравченко І. Ю., Романова М. І. (2021). Психологічні особливості студентського віку. Матеріали ХХVІ міжнародної науково-методичної конференції «Управління якістю підготовки фахівців» (м.Одеса, 22 квітня 2021р.), 96–97.
9. Білоус Р. М., Кармазіна Я. О. (2016). Психологічні особливості соціальної тривожності студентів. Молодий вчений, 12.1 (40), 192–195. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_12.
10. Бойко А. О., Сняданко І. І. (2020). Дослідження особливостей взаємозв’язку між рівнями самоефективності й перфекціонізму та їх роль у благополуччі особистості. Габітус, вип. 17, 152–157.
11. Бортнікова О. Г., Охріменко І. М. & Тодорова І. С. (2021). Особливості вияву депресивних станів у різних вікових груп. Соціально-правові студії. Випуск 1 (11), 163–172.
12. Будак В., Олексюк О. (2018). Особливості студентської молоді як суб’єкта освітнього простору університету. Науковий вісник імені В. О. Сухомлинського, 4 (63), 34–62.
13. Бужинська С. М., Даніліч-Скакун А. А., Скляр С. С. (2021). Стресостійкість студентів як складник успішності навчання у ЗВО. Науковий збірник «Габітус», вип. 23, 55–59.
14. Вавілова А. С. (2016). Деструктивні прояви перфекціонізму в ситуації досягнення: досвід корекції. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. Вип. 1(2), 132–136. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2016_1(2)__26.
15. Валєєва А. Р., Кононенко О. І. (2020). Проблема впливу перфекціонізму на залежну поведінку особистості. Науковий журнал «Габітус», 17, 84–90. DOI https://doi.org/10.32843/2663-5208.2020.17.15
16. Візнюк І. М. (2021). Психологічні детермінанти успішності під час навчання учнів зі схильності до депресії. Науковий вісник ХДУ Серія психологічні науки, 1, 66–74. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2312-3206/2021-1-9
17. Власенко І., Рева О., Фурман В. & Канюка І. (2020). Дослідження компонентів психологічного здоров’я студентської молоді в Україні. Організаційна, економічна психологія, 2-3 (20), 17–30. Режим доступу: https://doi.org/10.31108/2.2020.2.20.2
18. Гацко О., Дерека Т., Ляшенко В., Туманова В. (2018). Психологічні особливості студентів закладів вищої освіти. Педагогічний процес: теорія і практика, 3 (62), 7–15.
19. Горбатюк О. В. (2012). Організація самостійної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи навчання. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Вип. 65, 68–71. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDU_2012_65_13.
20. Грицук О. В. (2014). Емоційні стани студентів як метакогнітивне утворення. Наука і освіта, 6, 30 – 34. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_8
21. Грубі Т. В. (2016). Визначення поняття «перфекціонізм особистості». Педагогіка і психологія сьогодення: теорія та практика: зб. наук. пр. учасників Міжнар. наук.-практ. конф. (22–23 січ. 2016 р., м. Одеса) — Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 13–18.
22. Гуляєва О. В., Милославська О. В. (2021). Особливості проактивності у студентів із різним рівнем психологічного здоров’я. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського, Том 32 (71) № 5, 34–38. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.5/06
23. Депресія: типи, симптоми, лікування. Режим доступу: https://moz.gov.ua/article/health/depresija-serj...
24. Дудник О. А. (2021). Набута безпорадність та депресія: особливості взаємозв’язку. Психологічний журнал. Умань : ВПЦ «Візаві», вип. 7, 37 – 45.
25. Дяченко В. А., Мунасипова-Мотяш І. А., Дубініна Д. Е. (2019). Взаємозв’язок психологічної безпеки та задоволеності образом тіла у жінок. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАНП України, том VІІ. Екологічна психологія. Вип. 47, 140– 152.
26. Євдокімова О. О. (2009). Соціально-психологічні особливості студентського віку та їх урахування в системі психологічного супроводу. Наука і освіта, 1-2, 52–57.
27. Єрмакова О. С., Яковлева М. В. (2021). Соматичні та когнітивно-афективні прояви депресії у студентів медичного коледжу під час дистанційного навчання. Матеріали Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Теоретичні та прикладні аспекти фундаментальних медико-біологічних наук» (м. Львів, 20 травня 2021 р.). – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 240 с.
28. Єфімов Д., Ломова А. (2020). Мотивація студентів до навчання педагогічної діяльності. Збірник наукових праць ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції (18 травня 2020 р), 71 – 74.
29. Завада Т. Ю. (2016). Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. Вип. 5(2), 103–109. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2016_5(2)__21.
30. Зубцов Д. (2016). Депресія: визначення та симптоматика. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Психологічні науки, 1 (16), 77–81.
31. Іванова А. К., Корнієнко В. В. (2020). Особливості взаємозв’язку перфекціонізму та копінг-стратегій у студентів. Молодий вчений №1 (77), 34–38. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-1-77-8
32. Карамушка Л. М., Ходакевич О. Г. (2017). Психологічні особливості ставлення студентської молоді до грошей. (Монографія). Київ : КНЕУ.
33. Карпенко, О. В. (2019). Перфекціонізм як проблема психології особистості. Правничий вісник Університету «КРОК», (34), 144–150. DOI: https://doi.org/10.31732/2707-9155-2019-34-144-150
34. Керницький О. М. (2015). Психолого-педагогічні особливості студентського віку та специфіка розвитку особистості іноземного студента. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. Вип. 5. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2015_5_9.
35. Кісіль З. Р. (2019). Психічне здоров’я особистості у кризовому суспільстві: збірник матеріалів IV Всеукраїнської науковопрактичної конференції (18 жовтня 2019 року). Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 312 с.
36. Клевець Л. (2019). Соціально-психологічна детермінація імагінальної дисфункції у студентської молоді з психосоматичними розладами. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. Вип. 2, 99 – 106. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ped_in_2019_2_16.
37. Кленіна К. В. (2019). Психологічні змістові особливості взаємозв'язку перфекціонізму та почуття самотності осіб юнацького віку. Теоретичні і прикладні проблеми психології, №3 (50), 82–92. DOI: https://doi.org/10.33216/2219-2654-2019-50-3-2-82-92
38. Кожина Г. М. (2017). Психофізіологічні особливості станів дезадаптації у студентів-медиків в сучасних умовах. Маракушин Д. І., Зеленська К. О., Хаустов М. М., Зеленська Г. М. (Ред.). Український журнал медицини, біології та спорту, № 1, 91–95. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujmbs_2017_1_18
39. Козицька І. В. (2018). Психологічні особливості самореалізації студентської молоді. Теорія і практика сучасної психології, №2, 27 – 31.
40. Коломієць Л. І. (2017). Психологічні особливості самоактуалізації осіб юнацького віку з різним рівнем стресостійкості. Степова А. С. (Ред.). Психологічний часопис. № 3, 70–81. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2017_3_9.
41. Кравчук С. Л. (2017). Особливості зв’язку духовних цінностей, депресивності та життєстійкості особистості юнацького віку. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агенство», Том Х. Вип. 30, 385 с.
42. Кравчук С. Л. (2021). Схильність до прощення як предиктор зниження депресії. Науковий вісник Херсонського державного університету №2, 118 – 125. DOI https://doi.org/10.32999/ksu2312-3206/2021-2-14
43. Круглова Н. (2020). Теоретичні засади дослідження сутності депресії та депресивних станів і їх психологічних проявів. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології», №49, 202 – 223. DOI: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2020-49
44. Кузікова С. Б. (2021). Дослідження саморегуляції психоенергетичних станів особистості в екстремальному середовищі. Експериментальні та прикладні дослідження №1, 94 – 106. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.1.227207
45. Кузіна В. Д. (2017). Емпіричні індикатори впливу перфекціонізму на професійну ідентичність офіцерів. Психологічний часопис, 5, 91–101. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2017_5_10
46. Кузнєцова М. М. (2018). Оптимізм в структурі психічної саморегуляції навчальної діяльності студентів (дис. канд. психол. наук). Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди. Харків, 356 с.
47. Лещенко М. Є., Чепурна Г. Л. (2019). Особливості прояву перфекціонізму студентської молоді: порівняльний аналіз вибірок 2010 і 2019 рр. Науковий вісник Херсонського державного університету №3, 151 – 158. DOI: 10.32999/ksu2312-3206/2019-3-21
48. Ліба Н. С. (2019). Емпіричне дослідження нервово-психічної стійкості студентської молоді гуманітарних та економічних спеціальностей. Марценюк М. О., Медвідь Л. І., Черничко Т.В. (Ред.). Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Економіка" : збірник наукових праць. Мукачево: МДУ, Випуск 2(12), 33–39.
49. Лоза О. О. (2013). Диференціація типів прояву перфекціонізму. Електронний журнал: Scientificword. №1–12. October [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/konfer32/1027.pdf
50. Лоза О. О. (2014). Перфекціонізм студентської молоді: рівень вираженості та представленість у буденній свідомості. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія : Педагогіка і психологія, 1, 28–32. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2014_1_6
51. Лойко Л. С., Мазур О. В., Русинець Т. П., Савенко А. А. (2021). Негативні емоційні стани студентської молоді. Science of Europe, 75, 49 – 51. Режим доступу: file:///C:/Users/User/Downloads/negativni-emotsi...%20(1).pdf
52. Майорчак Н. М. (2019). Психологічна характеристика осіб з високим рівнем перфекціонізму. Збірник матеріалів IV Всеукраїнської науковопрактичної конференції (18 жовтня 2019 року) / уклад. З. Р. Кісіль. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2019. 312 с.
53. Майорчак Н. М. (2020). Теоретико-прикладні аспекти дослідження психологічного профілю осіб з високим рівнем перфекціонізму. Соціально-правові студії, 2 (8), 172–177. Режим доступу: http://www.sls.lvduvs.edu.ua/documents_pdf/arhiv/sps_2(8)_2020/25.pdf
54. Мещеряков А. О., Столярчук О. А. (2021). Проблема розвитку тривожно-депресивних станів у молоді в умовах карантинних обмежень. The XXI International Science Conference «Problems of practical application of innovations, methodology and experience», April 15 – 16, 2021, Lisbon, Portugal. 210 p.
55. Мищишин М. М., Синичин Я. Я., Чемеринська Д. І. (2022). Психологічні особливості взаємозв’язку перфекціонізму та прокрастинації у студентської молоді. Вісник Національного університету оборони України, 1 (65), 72 – 78. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-65-1-72-78
56. Мойсеєнко В. В. (2019). Соціально-психологічні особливості статусу особистості в студентській групі. Теорія і практика сучасної психології, 2, Т.1, 165 – 169.
57. Молотокас А. А. (2017). Гендерні особливості прояву депресивного стану. Яковлева Д. В. (Ред.). «UChoice: 4P» Ukrainian Choice: Public Policy, Politics, Psychology: матер. Третьої міждисципл. наук-практ. конфер. (м. Одеса, 6 жовтня 2017 р.).Одеса: Національний університет «Одеська юридична академія», 68–71.
58. Мороз А. П., Пузь І. В. (2020). Особливості схильності до суїциду у молоді з різним проявом перфекціонізму. Науковий вісник Херсонського державного університету, вип. 3, 187–194.
59. Москальова Л. Ю., Чорна В. В. (2021). Кібербулінг серед студентства: сучасна психологічна проблема. Наукові перспективи, 12 (18), 423–433. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2021-12
60. Мотрук, Т. О., Вертель, А. В. (2019). Особливості перфекціонізму в юнацькому віці. Актуальні проблеми психології. Психологія обдарованості, 4, 182–192.
61. Одінцова А.М., Одінцова В.М. (2015). Феномен перфекціонізму особистості в руслі когнітивно-поведінкової терапії. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. Херсон, Вип. 2.Т. 1. 61 – 64.
62. Онісковець Б. І., Ставицька О. Г. (2018). Мотиваційні чинники перфекціонізму сучасної студентської молоді. Збірник наукових праць РДГУ «Психологія: реальність і перспективи», 11, 105 – 110. DOI: https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi11.19
63. Педоренко В. М. (2021). Психологічні особливості життєстійкості студентської молоді з різним рівнем інтернальності. Науковий журнал з соціології та психології «Габітус», вип. 26, 111–116. DOI https://doi.org/10.32843/2663-5208.2021.26.20
64. Подшивайлов Ф. М. (2015). Психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості майбутнього психолога. (Дис. канд. психол. наук). Київ.
65. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. (2021). Оцінка сприятливості/несприятливості освітнього середовища сучасної України для особистісного зростання студентів. Актуальні проблеми особистісного зростання: Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 13 травня 2021 р.). Котлова Л. О., Пирог Г. В. (Ред.), М-во освіти і науки України, Житомирський державний університет імені Івана Франка, соц.-псих. факультет. Житомир, Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 156–161.
66. Примильська С. Ю. (2021). Оптимістичність та песимістичність атрибутивного стилю поведінки в історії психології. Теорія та практика психокорекції особистості : зб. матер. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. МОН України, Уманський держ. пед. унт імені Павла Тичини. Умань, 152 с.
67. Проскурня А. С. (2016). Перфекціонізм та стратегії сімейного виховання як детермінанти виникнення депресивних та тривожних розладів у молоді. Науковий вісник Херсонського державного університету. Збірник наукових праць. Серія: «Психологічні науки». Херсон: Видав. дім «Гельветика», Том 2. Випуск 1. С. 148-152.
68. Проскурняк О. П. (2017). Переживання емоційного вигорання та депресії у студентському віці. Чаплак Я. В., Чуйко Г. В. (Ред.). Психологічний часопис. № 6, 149–162. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2017_6_13.
69. Психологічний словник [Текст] / авт.-уклад. В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова ; ред. Н. А. Побірченко. - К. : Науковий світ, 2007. - 274 с. - Бібліогр.: с. 273-274. - ISBN 978-966-675-512-7
70. Савіна М. В., Малаховецька М. О. (2021). The influence of the dimensions of perfectionism on the formation of emotional maladjustment. Психіатрія, неврологія та медична психологія, 17, 61–67.
71. Савіцький О. П. (2013). Чинники, що сприяють розвитку депресії у населення України, та методи її профілактики. Медсестринство 4, 37–40.
72. Савчук І. В., Шугай М. А. (2017). Психологічна допомога особистості юнацького віку, яка переживає депресивний стан. Збірник наукових праць з актуальних проблем економічних наук (м. Львів, 24-25 березня 2017 року), 99 – 103. Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/psy/16march2017/29.pdf
73. Селюкова Т. В., Чиркова О. В. (2019). Феномен перфекціонізму у курсантів та студентів НУЦЗУ з різним рівнем суб’єктивного благополуччя. Матеріали V Науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки фахівців в умовах сучасного освітнього простору», ХДАФК (26 квітня 2019 року), 90 – 93.
74. Скрипаченко Т. В. (2019). Аналіз основних психологічних підходів до вивчення перфекціонізму. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології», 1 (15), 122-127. https://doi.org/10.26661/2310-4368-2019-1-15-18
75. Столярчук О. А. (2010). Дослідження динаміки криз фахового навчання майбутніх учителів. Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. пр. Кривий Ріг. Вип. 29, 305–311.
76. Фiлатова О. В. (2021). Проблема самотностi в ситуацiї вимушеної iзоляцiї як умова розвитку депресивних станiв у студентської молодi. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 11, 212–219. https://doi.org/10.31812/psychology.v11i0.4429
77. Фоменко К. І. (2014). Атрибутивні особливості чутливості студентів до стресових ситуацій у навчальній діяльності. Кузнецов О. І. (Ред.). Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія : Психологічні науки. Вип. 2.12, 178–183.
78. Чала О. A. (2015). Перфекціонізм як детермінанта деструктивної конфліктності юнацтва. Вісник психології і педагогіки [Електронний ресурс]. – К. : Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка, Випуск 15.
79. Черевко О. В. (2021). Проблема духовної самореалізації в сучасному студентському середовищі. Moderní aspekty vědy: XІV. Díl mezinárodní kolektivní monografie. Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 870 с.
80. Шпак М. М. (2021). Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту в студентському віці. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors : сollective monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, Vol. 2. P. 342–359
81. Щербан Т.Д., Алмаші С.І. (2017). Методика викладання психології у вищій школі: курс лекцій для студентів спеціальності 053 «Психологія» ОС «Магістр». Мукачево: МДУ, 53с
82. Bahtiyar Eraslan Çapan (2010). Relationship among perfectionism, academic procrastination and life satisfaction of university students. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 5, 1665 – 1671. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.07.342
83. Cassady JC, Pierson EE and Starling JM (2019) Predicting Student Depression With Measures of General and Academic Anxieties. Front. Educ. 4:11. https://doi.org/10.3389/feduc.2019.00011
84. Gulliver, A., Griffiths, K. M., & Christensen, H. (2010). Perceived barriers and facilitators to mental health help-seeking in young people: a systematic review. BMC Psychiatry, 10, 1-9.
85. Hrubi T.V. Genesis of perfectionism (2016). Problems of Modern Psychology : Collection of research papers of Kamianets-Podilskyi Ivan Ohienko National University, G.S. Kostiuk Institute of Psychology at the National Academy of Pedagogical Science of Ukraine: scientific editing by S.D. Maksymenko, L.A. Onufriieva. Issue 33. Kamianets-Podilskyi : Aksioma. Р. 128–138.
86. Katelyn M. Cooper, Logan E. Gin, M. Elizabeth Barnes, and Sara E. Brownell (2020). An Exploratory Study of Students with Depression in Undergraduate Research Experiences. CBE—Life Sciences EducationVol. 19, No. 2. 1 – 17. https://doi.org/10.1187/cbe.19-11-0217
87. Kravchuk S.L. The psychological peculiarities of depression and emotionalinstability of personality of middle age (2015). Problems of ModernPsychology : Collection of research papers of Kamianets-Podilskyi Ivan OhienkoNational University, G.S. Kostiuk Institute of Psychology at the National Academyof Pedagogical Science of Ukraine: scientific editing by S.D.Maksymenko,L.A.Onufriieva. Issue 28. Kamianets-Podilskyi : Aksioma. Р. 234–249
88. Son C., Hedge S., Smith A., et al (2020). Effects of COVID-19 on College Students Mental Health in the United States: Interview Survey Study. J. Med. Internet. Res. V.22. № 9. е21279. DOI: 10.2196/21279
2. Афанасенко Л., Мартинюк І., Омельченко Л., Шамне А., Шмаргун В., Яшник С. (2018). Психологія стресостійкості студентської молоді. Шмаргун В. (Ред.). К.: Видавничий центр НУБіП України, 198 с.
3. Балашов Е. М. (2014). Особливості соціально-психологічних настанов студентів у мотиваційно-потребовій сфері. Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Психологія і педагогіка. Вип. 30, 8–11. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_30_4.
4. Бантишева О. О. (2014). Взаємозв’язок емоційного інтелекту зі схильністю осіб юнацького віку до віктимної поведінки. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Психологічні науки. Вип. 121, 25–29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPH_2014_121_8
5. Бедлінський В. О. (2018). Депресивна симптоматика: особливості перебігу залежно від віку пацієнта. Психоневрологія та нейропсихіатрія, 3 (96), 22–24.
6. Бєляєва Е. Ф., Зубкова Л. М. (2018). Особливості студентського віку у контексті формування життєвої компетентності майбутнього вчителя. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка, 8 (322), 108–114.
7. Бєлякова С. М. (2016). Психологічні особливості професійного становлення студентів. «Young Scientist», 5 (32), 539–542.
8. Бикова С. В., Кравченко І. Ю., Романова М. І. (2021). Психологічні особливості студентського віку. Матеріали ХХVІ міжнародної науково-методичної конференції «Управління якістю підготовки фахівців» (м.Одеса, 22 квітня 2021р.), 96–97.
9. Білоус Р. М., Кармазіна Я. О. (2016). Психологічні особливості соціальної тривожності студентів. Молодий вчений, 12.1 (40), 192–195. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_12.
10. Бойко А. О., Сняданко І. І. (2020). Дослідження особливостей взаємозв’язку між рівнями самоефективності й перфекціонізму та їх роль у благополуччі особистості. Габітус, вип. 17, 152–157.
11. Бортнікова О. Г., Охріменко І. М. & Тодорова І. С. (2021). Особливості вияву депресивних станів у різних вікових груп. Соціально-правові студії. Випуск 1 (11), 163–172.
12. Будак В., Олексюк О. (2018). Особливості студентської молоді як суб’єкта освітнього простору університету. Науковий вісник імені В. О. Сухомлинського, 4 (63), 34–62.
13. Бужинська С. М., Даніліч-Скакун А. А., Скляр С. С. (2021). Стресостійкість студентів як складник успішності навчання у ЗВО. Науковий збірник «Габітус», вип. 23, 55–59.
14. Вавілова А. С. (2016). Деструктивні прояви перфекціонізму в ситуації досягнення: досвід корекції. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. Вип. 1(2), 132–136. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2016_1(2)__26.
15. Валєєва А. Р., Кононенко О. І. (2020). Проблема впливу перфекціонізму на залежну поведінку особистості. Науковий журнал «Габітус», 17, 84–90. DOI https://doi.org/10.32843/2663-5208.2020.17.15
16. Візнюк І. М. (2021). Психологічні детермінанти успішності під час навчання учнів зі схильності до депресії. Науковий вісник ХДУ Серія психологічні науки, 1, 66–74. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2312-3206/2021-1-9
17. Власенко І., Рева О., Фурман В. & Канюка І. (2020). Дослідження компонентів психологічного здоров’я студентської молоді в Україні. Організаційна, економічна психологія, 2-3 (20), 17–30. Режим доступу: https://doi.org/10.31108/2.2020.2.20.2
18. Гацко О., Дерека Т., Ляшенко В., Туманова В. (2018). Психологічні особливості студентів закладів вищої освіти. Педагогічний процес: теорія і практика, 3 (62), 7–15.
19. Горбатюк О. В. (2012). Організація самостійної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи навчання. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Вип. 65, 68–71. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDU_2012_65_13.
20. Грицук О. В. (2014). Емоційні стани студентів як метакогнітивне утворення. Наука і освіта, 6, 30 – 34. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2014_6_8
21. Грубі Т. В. (2016). Визначення поняття «перфекціонізм особистості». Педагогіка і психологія сьогодення: теорія та практика: зб. наук. пр. учасників Міжнар. наук.-практ. конф. (22–23 січ. 2016 р., м. Одеса) — Одеса : ГО «Південна фундація педагогіки», 13–18.
22. Гуляєва О. В., Милославська О. В. (2021). Особливості проактивності у студентів із різним рівнем психологічного здоров’я. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського, Том 32 (71) № 5, 34–38. DOI https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.5/06
23. Депресія: типи, симптоми, лікування. Режим доступу: https://moz.gov.ua/article/health/depresija-serj...
24. Дудник О. А. (2021). Набута безпорадність та депресія: особливості взаємозв’язку. Психологічний журнал. Умань : ВПЦ «Візаві», вип. 7, 37 – 45.
25. Дяченко В. А., Мунасипова-Мотяш І. А., Дубініна Д. Е. (2019). Взаємозв’язок психологічної безпеки та задоволеності образом тіла у жінок. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАНП України, том VІІ. Екологічна психологія. Вип. 47, 140– 152.
26. Євдокімова О. О. (2009). Соціально-психологічні особливості студентського віку та їх урахування в системі психологічного супроводу. Наука і освіта, 1-2, 52–57.
27. Єрмакова О. С., Яковлева М. В. (2021). Соматичні та когнітивно-афективні прояви депресії у студентів медичного коледжу під час дистанційного навчання. Матеріали Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Теоретичні та прикладні аспекти фундаментальних медико-біологічних наук» (м. Львів, 20 травня 2021 р.). – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 240 с.
28. Єфімов Д., Ломова А. (2020). Мотивація студентів до навчання педагогічної діяльності. Збірник наукових праць ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції (18 травня 2020 р), 71 – 74.
29. Завада Т. Ю. (2016). Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. Вип. 5(2), 103–109. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2016_5(2)__21.
30. Зубцов Д. (2016). Депресія: визначення та симптоматика. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Психологічні науки, 1 (16), 77–81.
31. Іванова А. К., Корнієнко В. В. (2020). Особливості взаємозв’язку перфекціонізму та копінг-стратегій у студентів. Молодий вчений №1 (77), 34–38. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-1-77-8
32. Карамушка Л. М., Ходакевич О. Г. (2017). Психологічні особливості ставлення студентської молоді до грошей. (Монографія). Київ : КНЕУ.
33. Карпенко, О. В. (2019). Перфекціонізм як проблема психології особистості. Правничий вісник Університету «КРОК», (34), 144–150. DOI: https://doi.org/10.31732/2707-9155-2019-34-144-150
34. Керницький О. М. (2015). Психолого-педагогічні особливості студентського віку та специфіка розвитку особистості іноземного студента. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. Вип. 5. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2015_5_9.
35. Кісіль З. Р. (2019). Психічне здоров’я особистості у кризовому суспільстві: збірник матеріалів IV Всеукраїнської науковопрактичної конференції (18 жовтня 2019 року). Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 312 с.
36. Клевець Л. (2019). Соціально-психологічна детермінація імагінальної дисфункції у студентської молоді з психосоматичними розладами. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. Вип. 2, 99 – 106. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ped_in_2019_2_16.
37. Кленіна К. В. (2019). Психологічні змістові особливості взаємозв'язку перфекціонізму та почуття самотності осіб юнацького віку. Теоретичні і прикладні проблеми психології, №3 (50), 82–92. DOI: https://doi.org/10.33216/2219-2654-2019-50-3-2-82-92
38. Кожина Г. М. (2017). Психофізіологічні особливості станів дезадаптації у студентів-медиків в сучасних умовах. Маракушин Д. І., Зеленська К. О., Хаустов М. М., Зеленська Г. М. (Ред.). Український журнал медицини, біології та спорту, № 1, 91–95. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujmbs_2017_1_18
39. Козицька І. В. (2018). Психологічні особливості самореалізації студентської молоді. Теорія і практика сучасної психології, №2, 27 – 31.
40. Коломієць Л. І. (2017). Психологічні особливості самоактуалізації осіб юнацького віку з різним рівнем стресостійкості. Степова А. С. (Ред.). Психологічний часопис. № 3, 70–81. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2017_3_9.
41. Кравчук С. Л. (2017). Особливості зв’язку духовних цінностей, депресивності та життєстійкості особистості юнацького віку. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К.: ДП «Інформаційно-аналітичне агенство», Том Х. Вип. 30, 385 с.
42. Кравчук С. Л. (2021). Схильність до прощення як предиктор зниження депресії. Науковий вісник Херсонського державного університету №2, 118 – 125. DOI https://doi.org/10.32999/ksu2312-3206/2021-2-14
43. Круглова Н. (2020). Теоретичні засади дослідження сутності депресії та депресивних станів і їх психологічних проявів. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології», №49, 202 – 223. DOI: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2020-49
44. Кузікова С. Б. (2021). Дослідження саморегуляції психоенергетичних станів особистості в екстремальному середовищі. Експериментальні та прикладні дослідження №1, 94 – 106. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.1.227207
45. Кузіна В. Д. (2017). Емпіричні індикатори впливу перфекціонізму на професійну ідентичність офіцерів. Психологічний часопис, 5, 91–101. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2017_5_10
46. Кузнєцова М. М. (2018). Оптимізм в структурі психічної саморегуляції навчальної діяльності студентів (дис. канд. психол. наук). Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди. Харків, 356 с.
47. Лещенко М. Є., Чепурна Г. Л. (2019). Особливості прояву перфекціонізму студентської молоді: порівняльний аналіз вибірок 2010 і 2019 рр. Науковий вісник Херсонського державного університету №3, 151 – 158. DOI: 10.32999/ksu2312-3206/2019-3-21
48. Ліба Н. С. (2019). Емпіричне дослідження нервово-психічної стійкості студентської молоді гуманітарних та економічних спеціальностей. Марценюк М. О., Медвідь Л. І., Черничко Т.В. (Ред.). Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Економіка" : збірник наукових праць. Мукачево: МДУ, Випуск 2(12), 33–39.
49. Лоза О. О. (2013). Диференціація типів прояву перфекціонізму. Електронний журнал: Scientificword. №1–12. October [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/konfer32/1027.pdf
50. Лоза О. О. (2014). Перфекціонізм студентської молоді: рівень вираженості та представленість у буденній свідомості. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія : Педагогіка і психологія, 1, 28–32. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduep_2014_1_6
51. Лойко Л. С., Мазур О. В., Русинець Т. П., Савенко А. А. (2021). Негативні емоційні стани студентської молоді. Science of Europe, 75, 49 – 51. Режим доступу: file:///C:/Users/User/Downloads/negativni-emotsi...%20(1).pdf
52. Майорчак Н. М. (2019). Психологічна характеристика осіб з високим рівнем перфекціонізму. Збірник матеріалів IV Всеукраїнської науковопрактичної конференції (18 жовтня 2019 року) / уклад. З. Р. Кісіль. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2019. 312 с.
53. Майорчак Н. М. (2020). Теоретико-прикладні аспекти дослідження психологічного профілю осіб з високим рівнем перфекціонізму. Соціально-правові студії, 2 (8), 172–177. Режим доступу: http://www.sls.lvduvs.edu.ua/documents_pdf/arhiv/sps_2(8)_2020/25.pdf
54. Мещеряков А. О., Столярчук О. А. (2021). Проблема розвитку тривожно-депресивних станів у молоді в умовах карантинних обмежень. The XXI International Science Conference «Problems of practical application of innovations, methodology and experience», April 15 – 16, 2021, Lisbon, Portugal. 210 p.
55. Мищишин М. М., Синичин Я. Я., Чемеринська Д. І. (2022). Психологічні особливості взаємозв’язку перфекціонізму та прокрастинації у студентської молоді. Вісник Національного університету оборони України, 1 (65), 72 – 78. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-65-1-72-78
56. Мойсеєнко В. В. (2019). Соціально-психологічні особливості статусу особистості в студентській групі. Теорія і практика сучасної психології, 2, Т.1, 165 – 169.
57. Молотокас А. А. (2017). Гендерні особливості прояву депресивного стану. Яковлева Д. В. (Ред.). «UChoice: 4P» Ukrainian Choice: Public Policy, Politics, Psychology: матер. Третьої міждисципл. наук-практ. конфер. (м. Одеса, 6 жовтня 2017 р.).Одеса: Національний університет «Одеська юридична академія», 68–71.
58. Мороз А. П., Пузь І. В. (2020). Особливості схильності до суїциду у молоді з різним проявом перфекціонізму. Науковий вісник Херсонського державного університету, вип. 3, 187–194.
59. Москальова Л. Ю., Чорна В. В. (2021). Кібербулінг серед студентства: сучасна психологічна проблема. Наукові перспективи, 12 (18), 423–433. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2021-12
60. Мотрук, Т. О., Вертель, А. В. (2019). Особливості перфекціонізму в юнацькому віці. Актуальні проблеми психології. Психологія обдарованості, 4, 182–192.
61. Одінцова А.М., Одінцова В.М. (2015). Феномен перфекціонізму особистості в руслі когнітивно-поведінкової терапії. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. Херсон, Вип. 2.Т. 1. 61 – 64.
62. Онісковець Б. І., Ставицька О. Г. (2018). Мотиваційні чинники перфекціонізму сучасної студентської молоді. Збірник наукових праць РДГУ «Психологія: реальність і перспективи», 11, 105 – 110. DOI: https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi11.19
63. Педоренко В. М. (2021). Психологічні особливості життєстійкості студентської молоді з різним рівнем інтернальності. Науковий журнал з соціології та психології «Габітус», вип. 26, 111–116. DOI https://doi.org/10.32843/2663-5208.2021.26.20
64. Подшивайлов Ф. М. (2015). Психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості майбутнього психолога. (Дис. канд. психол. наук). Київ.
65. Подшивайлов Ф. М., Подшивайлова Л. І., Шепельова М. В. (2021). Оцінка сприятливості/несприятливості освітнього середовища сучасної України для особистісного зростання студентів. Актуальні проблеми особистісного зростання: Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Житомир, 13 травня 2021 р.). Котлова Л. О., Пирог Г. В. (Ред.), М-во освіти і науки України, Житомирський державний університет імені Івана Франка, соц.-псих. факультет. Житомир, Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 156–161.
66. Примильська С. Ю. (2021). Оптимістичність та песимістичність атрибутивного стилю поведінки в історії психології. Теорія та практика психокорекції особистості : зб. матер. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. МОН України, Уманський держ. пед. унт імені Павла Тичини. Умань, 152 с.
67. Проскурня А. С. (2016). Перфекціонізм та стратегії сімейного виховання як детермінанти виникнення депресивних та тривожних розладів у молоді. Науковий вісник Херсонського державного університету. Збірник наукових праць. Серія: «Психологічні науки». Херсон: Видав. дім «Гельветика», Том 2. Випуск 1. С. 148-152.
68. Проскурняк О. П. (2017). Переживання емоційного вигорання та депресії у студентському віці. Чаплак Я. В., Чуйко Г. В. (Ред.). Психологічний часопис. № 6, 149–162. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psch_2017_6_13.
69. Психологічний словник [Текст] / авт.-уклад. В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова ; ред. Н. А. Побірченко. - К. : Науковий світ, 2007. - 274 с. - Бібліогр.: с. 273-274. - ISBN 978-966-675-512-7
70. Савіна М. В., Малаховецька М. О. (2021). The influence of the dimensions of perfectionism on the formation of emotional maladjustment. Психіатрія, неврологія та медична психологія, 17, 61–67.
71. Савіцький О. П. (2013). Чинники, що сприяють розвитку депресії у населення України, та методи її профілактики. Медсестринство 4, 37–40.
72. Савчук І. В., Шугай М. А. (2017). Психологічна допомога особистості юнацького віку, яка переживає депресивний стан. Збірник наукових праць з актуальних проблем економічних наук (м. Львів, 24-25 березня 2017 року), 99 – 103. Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/psy/16march2017/29.pdf
73. Селюкова Т. В., Чиркова О. В. (2019). Феномен перфекціонізму у курсантів та студентів НУЦЗУ з різним рівнем суб’єктивного благополуччя. Матеріали V Науково-практичної інтернет-конференції «Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки фахівців в умовах сучасного освітнього простору», ХДАФК (26 квітня 2019 року), 90 – 93.
74. Скрипаченко Т. В. (2019). Аналіз основних психологічних підходів до вивчення перфекціонізму. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології», 1 (15), 122-127. https://doi.org/10.26661/2310-4368-2019-1-15-18
75. Столярчук О. А. (2010). Дослідження динаміки криз фахового навчання майбутніх учителів. Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. пр. Кривий Ріг. Вип. 29, 305–311.
76. Фiлатова О. В. (2021). Проблема самотностi в ситуацiї вимушеної iзоляцiї як умова розвитку депресивних станiв у студентської молодi. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 11, 212–219. https://doi.org/10.31812/psychology.v11i0.4429
77. Фоменко К. І. (2014). Атрибутивні особливості чутливості студентів до стресових ситуацій у навчальній діяльності. Кузнецов О. І. (Ред.). Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія : Психологічні науки. Вип. 2.12, 178–183.
78. Чала О. A. (2015). Перфекціонізм як детермінанта деструктивної конфліктності юнацтва. Вісник психології і педагогіки [Електронний ресурс]. – К. : Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка, Випуск 15.
79. Черевко О. В. (2021). Проблема духовної самореалізації в сучасному студентському середовищі. Moderní aspekty vědy: XІV. Díl mezinárodní kolektivní monografie. Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 870 с.
80. Шпак М. М. (2021). Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту в студентському віці. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors : сollective monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, Vol. 2. P. 342–359
81. Щербан Т.Д., Алмаші С.І. (2017). Методика викладання психології у вищій школі: курс лекцій для студентів спеціальності 053 «Психологія» ОС «Магістр». Мукачево: МДУ, 53с
82. Bahtiyar Eraslan Çapan (2010). Relationship among perfectionism, academic procrastination and life satisfaction of university students. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 5, 1665 – 1671. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.07.342
83. Cassady JC, Pierson EE and Starling JM (2019) Predicting Student Depression With Measures of General and Academic Anxieties. Front. Educ. 4:11. https://doi.org/10.3389/feduc.2019.00011
84. Gulliver, A., Griffiths, K. M., & Christensen, H. (2010). Perceived barriers and facilitators to mental health help-seeking in young people: a systematic review. BMC Psychiatry, 10, 1-9.
85. Hrubi T.V. Genesis of perfectionism (2016). Problems of Modern Psychology : Collection of research papers of Kamianets-Podilskyi Ivan Ohienko National University, G.S. Kostiuk Institute of Psychology at the National Academy of Pedagogical Science of Ukraine: scientific editing by S.D. Maksymenko, L.A. Onufriieva. Issue 33. Kamianets-Podilskyi : Aksioma. Р. 128–138.
86. Katelyn M. Cooper, Logan E. Gin, M. Elizabeth Barnes, and Sara E. Brownell (2020). An Exploratory Study of Students with Depression in Undergraduate Research Experiences. CBE—Life Sciences EducationVol. 19, No. 2. 1 – 17. https://doi.org/10.1187/cbe.19-11-0217
87. Kravchuk S.L. The psychological peculiarities of depression and emotionalinstability of personality of middle age (2015). Problems of ModernPsychology : Collection of research papers of Kamianets-Podilskyi Ivan OhienkoNational University, G.S. Kostiuk Institute of Psychology at the National Academyof Pedagogical Science of Ukraine: scientific editing by S.D.Maksymenko,L.A.Onufriieva. Issue 28. Kamianets-Podilskyi : Aksioma. Р. 234–249
88. Son C., Hedge S., Smith A., et al (2020). Effects of COVID-19 on College Students Mental Health in the United States: Interview Survey Study. J. Med. Internet. Res. V.22. № 9. е21279. DOI: 10.2196/21279