МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ПРЕДМЕТНО - ПРАКТИЧНОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ


Автор(ка)
Коновал Яна Миколаївна

Ступінь
Магістр

Група
ДОм-1-22-1.4д

Спеціальність
012 Дошкільна освіта

Кафедра
Кафедра дошкільної освіти


Анотація

Теоретично проаналізувано та експериментально перевірено ефективність методичного супроводу формування у дітей старшого дошкільного віку предметно-практичної, технологічної компетентності.

Зміст

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНОЇ, ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 8
1.1. Аналіз стану дослідженості проблеми формування предметно-практичної, технологічної компетентності дітей дошкільного віку в педагогічних дослідженнях....................................................................................................................8
1.2. Психолого-педагогічні особливості формування у дітей старшого дошкільного віку предметно-практичної, технологічної компетентності 18
1.3. Засоби формування у дітей старшого дошкільного віку предметно-практичної, технологічної компетентності 26
Висновки до першого розділу 33
РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНОЇ, ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ....35
2.1. Визначення рівня сформованості умінь/здатності вихователів до формування предметно-практичної, технологічної компетентності у дітей старшого дошкільного віку 35
2.2. Методичний супровід вихователів з формування предметно-практичної, технологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку 48
2.3. Результати ефективності методичного супроводу вихователів щодо формування у дітей старшого дошкільного віку предметно - практичної та технологічної компетентності 57
Висновки до другого розділу 59
ВИСНОВКИ 62
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 65
ДОДАТКИ................................................................................................................


Покликання

1. Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція. 2021. URL: https://ezavdnz.mcfr.ua/book?bid=37876
2. Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу: [моногр.] Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2019. 332 с.
3. Богуш А. М., Гавриш Н. В. Методика ознайомлення дітей з предметним довкіллям. Київ. Видавничий Дім «Слово», 2019. 408 с.
4. Бурова А., Долинна О., Низковська О. Планування освітнього процесу в сучасному дошкільному закладі. Дошкільне виховання, 2022. №11. c. 9.
5. Буряк Л. Сучасне планування освітнього процесу в дошкільному закладі. Інформаційно-методичний збірник. Біла Церква, КОІПОПК, 2018 №4 (42). С. 51-55.
6. Великий тлумачний словник сучасної української мови: 250000. уклад. та голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: Перун, 2005. VIII. 1728 с.
7. Гавриш Н., Іванова, А. Гра-стратегія, як засіб формування творчої особистості. 2018 URL: https://slovyanochka.at.ua/publ/gra_strategija_j... [Дата останнього звернення: 05.10.2022].
8. Галатюк М. Ю. Теоретичні аспекти розвитку навчально-дослідницької діяльності у процесі виконання лабораторних робіт. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університету імені Івана Огієнка, 2009. Вип. 15. С. 270-271.
9. Гладченко О. М. Ознайомлення дітей дошкільного віку із навколишнім світом. До Базової програми «Я у Світі». Харків: Видавнича група «Основа», 2021. 191 с
10. Головiнова В. О., Головiнов В. П. Управлiння якiстю – стратегiя розвитку. Свiтло, 2018. №1. С. 46-49.
11. Гончаренко С. У. Дослідження наукове. Енциклопедія освіти. Головний редактор В. Г. Кремень. Академія педагогічних наук України. Київ, Юрінком Інтер, 2008. С.234-236.
12. Групові форми методичної роботи з педагогами в сучасному дошкільному навчальному закладі. за заг. ред. К. Крутій. 3апоріжжя ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2019. 144 с.
13. Гурковська Т. Педагогічні стереотипи у взаємодії з дитиною. Вихователь-методист дошкільного закладу, 2012. № 3. С. 4-7
14. Гурковська Т. Розвивальна робота в групах дітей старшого віку. Практичний психолог. 2019. С.31-37
15. Державний стандарт дошкільної освіти: особливості дошкільної освіти: особливості впровадження. Упоряд.: О.Г.Косенчук, І.М.Новик, О.А Венгловська, Л.В.Куземко. Харків: Вид-во «Ранок», 2021. 240 с.
16. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років. Наук. кер. проекту В. О. Огнев’юк. Мін.осв. і науки України, Київ. Ун-т ім. Б.Грінченка, 2021. 304 с.
17. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології: Підручник. Київ. Академви-дав, 2019. 304 с.
18. Дошкільна освіта в Україні: Номативно-правове регулювання. Упоряд. Л. Гураш, Т. Вороніна. Київ. Вид. дім «Шкіл. світ», 2016. 120 с.
19. Збірник законодавчих і нормативних актів про дошкільну освіту. Упоряд. К. Л. Крутій, Н. В. Погрібняк. 4-те вид., доп. Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2021. 336 с.
20. Калуська Л. Науково-методична робота в дошкільному навчальному закладі [Практ.-орієнт. посіб.]. Київ. Шк. світ, 2021.192 с.
21. Карабаєва І. Визначаємо рівень сформованості ігрової компетентності. Вихователь методист дошкільного закладу. 2017. № 2. С.52–58.
22. Карамушка Л. М. Психологія освітнього менеджменту: навч. посіб. Київ. Либідь, 2016. с.104 - 125.
23. Каратаєва М. Проектування – перспективна технологія. Дошкільне виховання, Київ. 2021. № 12. С. 13-20.
24. Кіндрат І. Інтерактивні методи в системі підвищення фахової майстерності педагогів. Вихователь-методист дошкільного закладу, 2012. № 6. С. 18 – 27.
25. Коваленко О. Інновації в дошкільній освіті: їх використання та критерії оцінювання. Вихователь-методист дошкільного віку, 2021. С.36-4.
26. Козак Л. Сучасні форми організації освітнього процесу. Дитини: Освітня програма для дітей від двох до семи років. наук.кер.проєкту В. О. Огнев’юк, наук.ред. Г. В. Бєлєнька. Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020.
440 с.
27. Козак Л., Коваль В. Проєктна діяльність як засіб підготовки дитини до навчання у Новій українській школі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 71, Т. 1. С.127-131.
28. Коломоєць Т.Г. Розвиток творчості дітей дошкільного віку на заняттях з художньої праці. URL : http://lib.iitta.gov.ua/710229/7/Коломоєць-стаття%20Т.Г.pdf (дата звернення : 01.08.2019)
29. Корж Т.М. Методичні рекомендації щодо формування предметно-практичної компетенції дітей дошкільного віку URL : http://repository.kristti.com.ua/handle/eiraise/282
30. Крутій В. А. Активізація навчальної діяльності дітей дошкільного віку у процесі використання дидактичних ігор: дис. … канд. пед. наук: 13.00.09. Рівне, 2020. 311 с.
31. Літіченко О.Д. Ідеї трудового виховання дітей дошкільного віку у педагогічній пресі (50-80-ті роки ХХ століття) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Київ : Київ. унт імені Бориса Грінченка, 2018. 294 с.
32. Малихін О. Маленькі таємниці великих відкриттів. Дошкільне виховання. 2021. № 4. С. 20-23.
33. Масові форми методичної роботи з педагогами в сучасному дошкільному навчальному закладі. за заг. ред. К.Л.Крутій. 3апоріжжня. ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2021. 128 с.
34. Матвієнко С.І. Сучасні підходи до запровадження дошкільної дизайн-освіти. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти. 2019. № 3-4 (26-27)
35. Методична робота в ЗДО. Упоряд.: Л. А. Швайка. Харків. Вид. група «Основа», 2017. 304 с.
36. Методичний кабінет у дитячому садку. Київ. Пік.світ, 2018.128 с.
37. Методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». Кер. проекту В. О. Огнев’юк. Мін.осв. і науки України, Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. 352 с.
38. Настільна книга керівника дошкільного навчального закладу. Упоряд; Омельяненко Н.В. Курочка Н.М. Частина 3. Тернопіль. Мандрівець, 2020. 336 с.
39. Новікова Е. Б., Берандзе М. З. Інноваційні методи навчання. Кейс-метод. Педагогічні науки. 2017. № 3. С. 18-19.
40. Ноздрова О. П. Дидактична гра як засіб стимулювання дослідницької діяльності дітей дошкільного віку 6 – 7-річного віку: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.09. «Теорія навчання». Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Харків, 2008. 22 с.
41. Панасюк Т. Методична розробка як показник високої професійної майстерності. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2019. №11.
С.4-9.
42. Пастушенко Н. Б., Суддя З. О. Розвиток технологічної компетентності дітей дошкільного віку. Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер.: Психолого-педагогічні науки. 2018. № 5. С. 129-133.
43. Педагогічні ради в ЗДО. Упоряд.: Т. Т. Чала, Л. А. Швайка. Харків: Основа, 2017. 208 с.
44. Піроженко Т. О., Карасьова, К. В., Соловйова Л. І. Ціннісні орієнтації дитини: тенденції розвитку. Актуальні проблеми психології: зб. наук. пр. Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Т. Х. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., 2013. с. 356–369.
45. Половіна О. Освітня взаємодія по-новому: артпроєкти. Музичний керівник, 2021. №9. с.11-16.
46. Половіна О., Савінова Н. Методичний тиждень, або Лайфхаки методичного супроводу педагогів. Вихователь-методист. №12. 2018. с.12-15
47. Пономаренко Т.О. Культуро-відповідне управління якістю дошкільної освіти: Навч.-метод. посібн. Луганськ: Альма-матер, 2018. 230 с.
48. Постельняк А. І., Романенко О. Г. Педагогічна рада. Технологія підготовки і проведення. Кіровоградський обласний ін-т післядипломної педагогічної освіти. Кіровоград, 2017. 168 с.
49. Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Вид-во «Світоч», 2022. 39 с.
50. Про посадові обов'язки працівників дошкільного закладу. Дошкільне виховання, 2002. № 12. с.45-56
51. Стаєнна О. Ігрова діяльність дошкільників: сучасний формат. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2018. № 10. С. 38-42.
52. Стаєнна О. Ігрова діяльність дошкільників: сучасний формат. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2018. № 10. С. 38-42.
53. Суржанська В. А. Творчі завдання як засіб розвитку дітей дошкільного віку : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. Харків, 2014. 218 с.
54. Художня праця як засіб формування предметно-практичної компетентності у дітей дошкільного віку. Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку. Заг. ред. Т.О.Піроженко. Київ: Українська академія дитинства, 2017. 80 с.
55. Цехмістрова Г. С. Управління в освіті та педагогічна діагностика: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. К.: Вид. Дім «Слово», 2018.280 с.
56. Шинкар Т. Ю. Ретроспективний аналіз форм методичної роботи в закладах дошкільної освіти. International scientific journalgrail of science. 2021. C. 458-463.