Організаційно-методичні аспекти впровадження технології едьютейнмент на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі


Автор(ка)
Назарчук Тетяна Вікторівна

Ступінь
Магістр

Група
Пом-1-22-1.4з

Спеціальність
013 Початкова освіта

Кафедра
Кафедра початкової освіти


Анотація

Ідея навчання з використанням розважальних технологій набирає популярності і для того щоб вирішити дане питання необхідно допомогти вчителям. Тому важливою проблемою є підготовка вчителя до впровадження елементів технології “едьютеймент” в початковій школі на уроках “Я досліджую світ”.
Едьютеймент як сучасна освітня технологія може стимулювати інтерес до навчання, зробити його активним, цікавим, зрозумілим і комфортним. Ігрові форми Едьютеймент відповідають потребам дітей молодшого шкільного віку та перетворюють процес навчання на захоплюючу гру.
Мета дослідження – вивчити стан проблеми організації роботи вчителя початкової школи з проблем організації роботи вчителя щодо впровадження технології “едьютеймент” на уроках «Я досліджую світ»; розробити та апробувати організаційно-методичні аспекти впровадження технології організації роботи вчителя початкової школи з організаційно-методичні аспекти впровадження технології едьютейнмент на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі є дослідження особливостей застосування інструментів едьютеймента під час вивчення інтегровано-го курсу «Я досліджую світ» в початковій школі.
Розроблено методичні рекомендації, які застосувати вчителям технологію “едьютеймент” на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі. Для самостійного опрацювання можна скористатись віртуальною дошкою допомогита порад «Padlet». Вона була створена для того, щоб педагоги могли побачити приклади елементів технології «едьютеймент» на уроках «Я досліджую світ», зразки планів-конспектів, різні наукові статті, різні фішки і лайфхаки, як правильно впровадити і влучно влити технологію.

Зміст

ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЕДЬЮТЕЙНМЕНТ НА УРОКАХ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
1.1. Едьютеймент як сучасна освітня технологія
1.2.Характеристика базових понять дослідження
1.3. Стан проблеми в практиці роботи початкової школи
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЕДЬЮТЕЙНМЕНТ НА УРОКАХ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
2.1.Критерії, показники та рівні готовності готовності вчителя початкової школи до впровадження технології едьютейнмент на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі
2.2.Опис організаційно-методичного впровадження технології едьютейнмент на уроках «Я досліджую світ» в початковій школі
2.3.Аналіз результатів експериментального дослідження
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. 1. Андруховець П. Ігрова, педагогіка // Завуч. - 2004. - № 1 (187). - С. 6-16
2. Бірюкова Т. В., Олар О. І., Федів В. І, Микитюк О. Ю. Використання елементів STEM-освіти в підготовці студента-медика [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.cuspu.edu.ua/ua/vii-mizhnarodna-nauk...- innovatsii-v-osviti-metodolohichniteoretychni-praktychni-ta-metodychni-aspekty/8515-vykorystannya-elementiv-stem-osvity-upidhotovtsi-studenta-medyka
3. Батраченко, О. В. Використання ігрових технологій в освітньому процесі як засіб соціалізації особистості дитини : (нетрадиційне засідання пед. ради у формі тренінгу) / О. В. Батраченко, Л. Ф. Чипчева // Управління школою : наук.-метод. журн. - 2019. - № 10/12. - С. 81–89
4. Болотна Ю. Креативний учитель – запорука творчого потенціалу учня [Текст] / Ю. Болотна // Всеукраїнська газета для психологів, учителів, соціальних педагогів. – 2012. – №15-16. – С. 97-99.
5. Боруцька Л. С. Едьютейнмент в освіті / Л. С. Боруцька. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності : збірник матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, Україна, 15–16 квітня 2021 року). Тернопіль : Тайп, 2021. С. 57–60.
6. Василашко І. Упровадження STEM-навчання – відповідь на виклик часу. Управління освітою. К., 2017. № 2. С. 28-31.
7. Войтків Г. В. Розвиток творчості учнів засобами STEM-освіти. Наукові записки Малої академії наук України: зб. наук. праць. К. : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2016. Вип.8. С. 223- 231
8. Галкін С. Організація ігрової діяльності на уроці //Завуч. -2004. - № 30 (216). - С. 9-12.
9. Гич Г. М. Сторітелінг як інноваційна методика формування мовної компетентності [Текст] / Г. М. Гич // Науковий вісник Миколаївського університету ім. В. О. Сухомлинського. –2015. – № 4. – С.188 — 192.
10. Гільберг, Т. Організація уроку інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у I циклі навчання / Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 11/12(617-618). - С. 3-9.
11. Гриньова О., Цунікова І.. Трансформація інформаційно-освітнього середовища в контексті впровадження STEM-навчання. Наукові записки Малої академії наук України: зб. наук. праць. К. : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2016. Вип.10. С. 197-207.
12. Гриценко, О. Використання кубиків ЛЕГО на урока курсу "Я досліджую світ" / Ольга Гриценко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 7. - С. 37–39.
13. Грицюк О. С. Едьютейнмент на уроках інформатики : досвід впровадження у ЗЗСО Кременчука / О. С. Грицюк, В. П. Черненко, Л. П. Максимова. Фізико-математична освіта. 2021. Випуск 4(30). С. 40–45.
14. Дитиняк Галина. Я досліджую, експерементую, спостерігаю [Текст] : (методика навчання природознавства в почат. кл.) / Г. Дитиняк ; Голов. упр. освіти і науки Львів. облдержадміністраціії, Світ. координац. виховно-освітня рада (Скорску), Ін-т проф. розв. вчителів (Канада). - Львів ; Торонто : [б. в.], 2003. - 136 с.
15. Дьяченко О. Edutainment як принцип навчання URL: https://www.creativeschool.com.ua/edutainment/
16. Жданов Д. Дидактичні можливості інтелектуальних ігор // Завуч. - 2007. - № 7 (301). - С. 1-14.
17. Коваленко, Любов. Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами міжпредметної інтеграції / Л. Коваленко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 7(613). - С. 29–31.
18. Коломієць Н. Дидактичні засади застосування інтерактивних методів навчання молодших школярів. : Дис... канд. наук: - Київ, 2009.
19. Кратасюк Л. Інтерактивні методи навчання: Розвиток комунікативних і мовленнєвих умінь / І.Кратасюк // Дивослово. – 2004. – №10.– С. 2-11.
20. Крутій К. Едьютейнмент: навчання як розвага. Дошкільне виховання. 2017. №1. С. 2-6.
21. Кузнецова О. Піктограми-помічниці: ейдетичні вправи / О.Кузнецова // Психолог. – 2012. – Лютий. – № 4. – С. 22-28.
22. Л. Що таке ед’ютейнмент і чому не варто боятися «ігрових» дітей URL: https://osvitoria.media/experience/navchannya-ro...
23. Мартинюк В. Інтерактивний проект як засіб стимулювання мовленнєвої діяльності студентів університету: Дис... канд. наук: - Київ, 2009.
24. Мариновська О. Науково-методичний супровід освітніх інновацій / О. Мариновська // Освітні інновації та передовий педагогічний досвід в закладах освіти Івано-Франківської області : наук.-метод. зб. / упоряд. : З. Болюк, Р. Зуб’як, О. Мариновська та ін. ; за заг. ред. Болюк З., Мариновської О., Зуб’яка Р. – Івано-Франківськ : ОІППО, 2007. – С. 84−125. 
25. Мельник Т. Образність як психологічна категорія / Т.Мельник // Горизонты образования. – Севастополь. – 2003. – № 1. – С. 50-56.
26. Методичний збірник для використання в освітньому процесі для 5–11 класів за результатами проєкту «SIMschool – симуляційні ігри для вивчення прав людини», що реалізується ГО «CRISP» і ГО «ЕдКемп Україна» у партнерстві з Європейським Союзом. Х. : Дім Реклами, 2021. 220 с.
27. Навчання розвагою: 5 ігор за методом Edutainment. URL: https://osvitoria.media/experience/navchannya-ro....
28. Н. М. Бібік, Н. З.Софій, О. В.Онопрієнко, Ю. М.Найда, М. С.Пристінська, І. О. Большакова, Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ, Україна: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017.
29. О. М. Ворожейкіна «100 цікавих ідей до проведення уроку» (2010 рік, ТОВ «Видавнича група «Основа», 2011 рік).
30. Павлюк О. У Польщі шкільний список рекомендованих до читання книг поповнився комп’ютерною грою. Це сталося вперше у світі. URL: https://hromadske.ua/posts/u-polshi-shkilnij-spi....
31. Пащенко О. Креативний розвиток: ейдетика для дорослих і малих / О.Пащенко // Дошкільне виховання. – 2012. – № 2. – С. 24-26.
32. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник / О.Пометун, Л.Пироженко. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с
33. Проект концепції STEM-освіти в Україні [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM 2017.pdf
34. Сорока Т. В. Креативні методи в підході до сучасного уроку [Текст] /Т. В. Сорока // Науково – методичний журнал «Основи здоров’я». –2017. – №10. – С. 11-13.
35. Словник іншомовних слів / за ред. О.С. Мельничука. – К.: УРЄ, 1985. – 966 с.
36. Смирнова А. С., Бабкина Т. М. Интерактивные модели STEM-образования в медицинском ВУЗе. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 168. С. 268-231.
37. Тарасенко Г.С. Інноваційні підходи до мовленнєвотворчої роботи з обдарованими дітьми в контексті підготовки їх до школи / Г.С. Тарасенко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: Педагогіка (початкова освіта). – 2010. – № 1. – С. 56-61.
38. Тараненко С.П. Інтеграція навчальних предметів як засіб формування в учнів початкової школи цілісності сприйняття навколишнього світу. URL: http://library.ippro.com.ua. 2017.
39. Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич НУШ: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на засадах компетентнісного підходу: Наук.- метод. посібн. – К.: «Генеза», 2019.
40. Тимофєєва Ірина. Методика викладання інтегрованого курсу "Я досліджую світ": (природнича освітня галузь) [Електронний ресурс] : навчально-методичний посібник / І. Тимофєєва ; Маріупольський державний університет. - Маріуполь : МДУ, 2022. - 124 с.
41. Т. Воронцова, В. Пономаренко, О. Хомич, І. Гарбузюк, Н. Андрук, Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1—2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу». Київ, Україна, Видавництво «Алатон», 2019.
42. Федій О.Е. Естетотерапія: Навчальний посібник. – К.: Цент учбової літератури, 2007. – 256 с.
43. Філоненко М. М. Методика викладання у вищій медичній школі на засадах компетентнісного підходу: Методичні рекомендації для викладачів та здобувачів наукового ступеня доктора філософії (PhD) ВМ(Ф)НЗ України. К., 2016. 88 с.
44. Хіврич С. Використання прийомів едьютейнмента на теренах сучасної української освіти та регіонально-му рівні. Ціннісні засади реалізації ідей Нової української школи : тези науково-практичної конференції (Біла Церква, 12 березня 2019 р.). Біла Церква : КНЗ КОР «КОІПОПК», 2019. С. 61–65.
45. Чепурний Г.А. Класифікація методів і прийомів мнемотехніки як засобу попередження інформаційного перенавантаження у школі / Г.А. Чепурний, Т.В. Шевчук // Вісник Черкаського університету – Вип. 191. – Ч. ІІІ. – 2010. – С. 121-125.
46. Чернецький І. С., Сліпухіна І. А., Поліхун Н. І.Мультидисциплінарний підхід у формуванні STEM-орієнтованих навчальних завдань. Наукові записки. Вип. 12. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Ч. 1. Кропивницький РВВ ЦДПУ ім. Винниченка, 2017. С. 158-168
47. Юрченко О. Навчання розвагою: 5 ігор за методом Edutainment URL: https://osvitoria.media/experience/navchannya-ro...
48. Aksakal N. Theoretical View to the Approach of the Edutainment. Social and Behavioral Sciences / N. Aksakal. 2015. Vol. 186. pp. 1232 – 1239.
49. № 76 «Молодий вчений» • № 10 (98) • жовтень, 2021 р. ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/39014/1/S...
50. https://kzdnz75ktkmr.blogspot.com/p/blog-page_805.html
51. https://naurok.com.ua/stattya-zastosuvannya-inte...