ОРГАНІЗАЦІЯ КОМАНДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ


Автор(ка)
Дмитренко Ірина Костянтинівна

Ступінь
Магістр

Група
УЗОм12214з

Спеціальність
073 Менеджмент

Кафедра
Кафедра управління


Анотація

Дмитренко Ірина
Організація командної взаємодії учасників освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, Факультет економіки та управління, 2023.
Науковий керівник – Панченко Алла Гнатівна, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри державного управління та управління освітою Київського університету імені Бориса Грінченка.
У магістерській роботі розглянуто теоретичні основи командної взаємодії педагогічних працівників в закладі загальної середньої освіти, охарактеризовано технології та інструменти організації командної взаємодії педагогічних працівників в закладі загальної середньої освіти. Здійснено аналіз досвіду організації командної взаємодії в закладі загальної середньої освіти в Україні та за кордоном та організації командної взаємодії педагогічних працівників в закладі загальної середньої освіти № 158 Дніпровського району м. Києва. На основі результатів дослідження розроблено рекомендації щодо вдосконалення організації командної взаємодії педагогічних працівників в закладі загальної середньої освіти. Зокрема, розроблено тренінг для формування педагогічної команди.
Ключові слова: команда, командна взаємодія, командоутворення, заклад загальної середньої освіти, організація командної взаємодії, учасник освітнього процесу.
Структура роботи: робота містить вступ, три розділи, висновки, список використаної літератури та додатки. Обсяг роботи – 75 сторінок, 2 рисунки, 4 таблиці. Кількість використаних джерел – 61 на 7 сторінках.

Зміст

ЗМIСТ
ВСТУП 1
РОЗДIЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ КОМАНДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ
СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 4
1.1. Сутність та зміст понять за темою дослідження 4
1.2. Технології та інструменти організації командної взаємодії учасників освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти 10
Висновки до роздiлу 1 21
РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ СТАНУ ТА РОЗРОБЛЕННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ
ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 23
2.1. Аналіз практики організації командної взаємодії учасників
освітнього процесу в ЗЗСО: український та зарубіжний досвід 23
2.2. Особливості організації командної взаємодії учасників
освітнього процесу у ЗЗСО № 158 Дніпровського району м. Києва…….30
2.3.Розроблення рекомендацій щодо вдосконалення організації
командної взаємодії педагогічних працівників в ЗЗСО 40
Висновки до роздiлу 2 59
ВИСНОВКИ 61
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛIТЕРАТУРИ 65

Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛIТЕРАТУРИ
1. Актуальні проблеми управління закладами освіти у контексті стратегії модернізації освітньої галузі : колективна монографія. За загальною редакцією В.П.Кравця, Г.М.Мешко. Тернопіль : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2020. 310 с.
2. Актуальні проблеми управління освітою і навчальними закладами : зб. наукових праць. За заг. ред. Мартинець Л. А. Вип. 1. Ч. 1. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2018. 172 с.
3. Аніщенко, О.В., Баніт, О.В., Василенко, О.В., Волярська,О.С., Дорошенко, Н.І., Зінченко, С.В., Сігаєва, Л.Є. Особистісний розвиток дорослих у неперервній професійній освіті: посібник. Київ: ІПООД НАПН України. 2016. 379 с.
4. Вознюк О.М. Психолого-педагогічні умови становлення ціннісних орієнтацій як чинник національного виховання учнівської молоді. Часопис Київського гуманітарного університету, 2017. 1 -10 с.
5. Гавриш Н.В. Теоретичні засади формування педагогічної команди як суб’єкту управління якістю роботи дошкільного закладу освіти. Збірник наукових праць Бердянського держ. пед. ун-ту (Педагогічні науки). № 1. Бердянськ : БДПУ, 2010. С. 48–53.
6. Генеза провідництва в освіті Колективна монографія/За загл. ред. проф. І. Богданова. К.: Освіта України, 2020.
7. Горбунова В.В. Психологія командотворення: Цінніснорольовий підхід до формування та розвитку команд: монографія. Житомир: ЖДУ ім. І. Франка. 2014. 380 с.
8. Гуревич Р. С., Гордійчук Г. Б., Коношевський Л. Л. та ін. Освітнє середовище для підготовки майбутніх педагогів засобами ІКТ. Вінниця, 2011. 348 с.
9. Ден Берг Г.Д., Піткрсман П. 25 ключових моделей управління Харків : Ранок: Фабула, 2020. 208 с.
10. Дзвінчук Д. І. Психологія управління: навч. посіб. Київ: ТОВ «СІК ГРУП Україна», 2018. 293 с.
11. Жежнич П. Освітнє комунікаційне середовище в інформаційному просторі ВНЗ. Інформація, комунікація, суспільство 2016: матеріали 5-ї Міжнар. наук. конф. ICS-2016. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. С. 68–69.
12. Закон України «Про повну загальну середню освіту» вiд 13 липня 2020 р. № 764-IX. Освітній портал. URL: http://www. osvita. org. ua/pravo/law_02/part_01
13. Калініна Л. М., Онаць О.М. Базовий стандарт професійної діяльності керівника нової української школи . Керівник нової української школи: 360 світоглядні орієнтири: збірник наукових праць.  Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017.  С. 52-60.
14. Камишин В., Стрижак О., Величко В. Інформаційні технології формування сучасних систем знань як основа інноваційного розвитку освіти. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. 2015. № 2. С. 22–28.
15. Карамушка Л.М. Технологія формування управлінської команди освітньої організації. Біла Церква: КОІПОПК. 2008. 64 с.
16. Коберник О.М., Гагарін М.І. Менеджмент в освіті : навчальний посібник. Вид. 3-тє. Умань : ВПЦ «Візаві». 2017. 242 с.
17. Кожушко С.П. Формування компетентності майбутніх фахівців у сфері туризму до професійної взаємодії (педагогічні умови). Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2015. № 2 (10). С. 136‒140.
18. Кондур О. Корпоративне управління закладом вищої освіти в умовах її модернізації. Освітній простір України. 2017. №11. С. 63−70.
19. Корпоративне управління: сучасні світові тенденції розвитку та проблеми впровадження в Україні: збірник матеріалів І Всеукраїнської наукової конференції студ. та молодих вчених, 9-10 листопада 2017 р. Київ: КНЕУ, 2017. 83 с. 58
20. Кравчук О. С. Тренінг як ефективний метод формування управлінської культури майбутнього керівника закладу освіти. Актуальні проблеми професійної орієнтації та професійного навчання населення у контексті подолання кризи ринку праці : матеріали VIІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Київ, 2015. С. 282-287.
21. Крижко В. В. Управління освітою: рефлексивний підхід. Кол. монографія. Бердянськ: Вид. Ткачук О.В., 2016. 608 с.
22. Лідерство та ефективне управління. URL: https://eduhub.in.ua/files/159610508441829.pdf, вільний.
23. Локшина О. І. Відкрита освіта в Європейському просторі: стратегія розбудови. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. №2 (76). С. 75–86.
24. Лякішева А. В. Проблема групової згуртованості: аналіз наукових досліджень. Вища школа. Науково-практичне видання. № 5 (107). 2018. С. 93-103.
25. Махоніна І. Тренінг як засіб формування готовності майбутнього соціального педагога до роботи з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського спілкування. Проблеми підготовки сучасного вчителя. №1 (Ч. 1.). 2011. С. 43-47.
26. Менеджмент: навч. посіб. Л. С. Шевченко, О. А. Гриценко, С. М. Макуха та ін.; за заг.ред. д-ра екон. наук, проф. Л. С. Шевченко. Харків: Право, 2013. 216 с.
27. Методи управління людськими ресурсами при формуванні команд мультипроектів та програм: монографія / Н. В. Доценко, Л. Ю. Сабадош, І. В. Чумаченко; за заг. ред. І. В. Чумаченко; Харків. Нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова, 2019. 201 с.
28. Морис С. В ролі лідера успішної команди. Дніпропетровск: Баланс-Клуб, 2018. 180 с.
29. Москаленко В. В. Соціальна психологія. 2-е вид., випр. та доп. К.: ЦУЛ, 2018. 688 с.
30. Музиченко Г. В., Черненок Н.М. Управлінські технології сучасного менеджера : навчальний посібник для слухачів міжнародного проєкту «Норвегія– Україна». Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 138 с.
31. Муха Р.А. Команда, її сутність та особливості розвитку. Ефективна економіка. 2015. №8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4253
32. Негрій М.В., Тужик К.Л. Теорія прийняття рішень : навч. посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2018. 272 с.
33. Немченко С.Г. Рефлексивна культура: монографія. Riga LAP Lamberg Academic Publishing, 2018. 200 c.
34. Овчаренко М. І. Організаційно-економічні засади управління розвитком корпоративної культури промислових підприємств. Суми, 2014. 70-72 с.
35. Подберезський М.К. (2011). Характеристика особливостей педагогічної взаємодії. Вісник Дніпропетровського Університету ім. Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2011. № 2 С.31-35.
36. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. К., 2007. 142 с.
37. Раєвська Я.М. Психологічне забезпечення міжпрофесійної взаємодії фахівців соціальної сфери: автореф. дис. … док. психол. наук :19.00.05. Київ, 2020. 48 с.
38. Ребуха Л. З. Гносеологічні основи миследіяльності майбутніх фахівцівуправлінців закладів освіти. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку : зб. наук. праць : матеріали Всеукр. наук.- практ. інтер.-конф.( Переяслав, 12 лют. 2021 р.) Переяслав. 2021. Вип. 67. С. 70‒72.
39. Ребуха Л. З., Салко В. С. Формування управлінської компетентності у майбутнього фахівця закладу освіти: технологічний аспект. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку : зб. наук. праць : матеріали Всеукр. наук.-практ. інтер.-конф.( Переяслав, 23 берез. 2021 р.) Переяслав. 2021. Вип. 68. С. 115‒116.
40. Рогова Т. В. Командна робота педагогічного колективу як запорука розвитку учасників освітнього процесу. Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф., Харків, 20–21 трав. 2022 р. Харків : [б. в.], 2022. С. 428–432.
41. Романовський О.Г., Шаполова В. В., Квасник О. В., Гура Т. В. Психологія тимбілдингу: навчальний посібник. Харків: «Друкарня Мадрид», 2017. 92 с. ISBN 978-617- 7470-63-1 59
42. Система соціальних зв’язків та особистість. URL: https://ru.osvita.ua/vnz/reports/sociology/12623/
43. Скібіцька Л. І. Лідерство та стиль роботи менеджера: навч. посіб.. Київ: Центр учбової літератури, 2019. 192 с.
44. Словник психологопедагогічних понять і термінів веб-сайт. URL: https://osvita.ua/school/method/psychology/1270/ (дата звернення 07.04.2023).
45. Сорочан О. Формування ефективної команди або книжка про те, що один у полі не воїн : посіб. для працівників апарату суду. Київ, 2010. 104 с. URL: https://court.gov.ua/userfiles/TeamBuilding.pdf.
46. Мілютіна К. Л. Теорія та практика Психологічного тренінгу. 2014. 293 с.
47. Урдзе Т. Освітня програма «Як провести сучасний тренінг для дорослих», розроблена в рамках проекту «Професіоналізація освіти дорослих включно з питанням громадянської освіти». Територія успіху. 2017. № 1(4). – С. 35-39.
48. Як створити ефективну команду для успішної організації. Інститут лідерства та управління : URL: http://management.lviv.ua/aktualno/news/item/348-komanda_zmin.
49. Belbin R. М. Management Teams: Why Succeed or Fail. London: Heinemann. Volume 12, Issue 3 [Online]. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1467- 9310.1982.tb00500.x [Date Accessed: 08.04.2023]
50. Chamorro-Premuzic T., Frankiewicz B.Does Higher Education Still Prepare People for Jobs?. Harvard Business Review. 2019. № 1. URL: https://hbr.org/2019/01/does-higher-education-st...
51. Chen G., Kanfer R. Toward a systems theory of motivated behavior in work teams. Research in Organizational Behavior. 2006. Vol. 27. Р. 223–267.
52. Costa P. L., Passos A. M., Bakker A. B. Team work engagement: a model of emergence. Journal of Occupational and Organizational Psychology. 2014. Vol. 87. Р. 414–436.
53. Crebert G., Patrick C-J., Cragnolini V., Smith C., Worsfold K., Webb F. Teamwork skills toolkit. Griffith University, 2011. 43 с. URL: https://www.coursehero.com/file/23311607/Teamwork-skills/
54. De Jong J., Curseu P. L., Leenders R. Th. When Do Bad Apples Not Spoil the Barrel? Negative Relationships in Teams, Team Performance, and Buffering Mechanisms. Journal of Applied Psychology. 2014. Vol. 99 (3). Р. 514–522.
55. Employability skills for today. London: Pearson. 2017. URL: https://www.pearson.com/ news-and-research/efficacy/skills-for-today.html
56. KatzenbachJ. R., Smith D. К. (1994). The Wisdom of Teams: Creating the High- performance Organization. NY: Harper Business, P. 84 [Online]. URL: https://www.amazon.com/Wisdom-Teams-Creating-Hig... [Date Accessed: 08.04.2023].
57. Mercer S., Hockly N., Stobard G., Gales N. Global Skills: Creating Empowered 21st Century Citizens. Oxford University Press, 2019. 36 c. URL: https://elt.oup.com/feature/global/ expert/?cc=ua&selLanguage=uk
58. Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2019; ISBN 978-83- 946765-5-1; Р.495. URL: https://www.wszia.opole.pl/wp-content/uploads/2020/09/2019
59. Schwab K. The Global Competitiveness Report 2019. Schwab K. World Economic Forum, 2019. URL: www.weforum.org
60. Southern Cross University Teamwork Guide. Center for Teaching and Learning, 2013. 36 c.
61. Team Models – different types of teams. URL: http://www.managementstudyguide. com/team-odels.htm