ОБРАЗ МОДЕРНОЇ ЖІНКИ НА ШПАЛЬТАХ АМЕРИКАНСЬКОГО ЖУРНАЛУ VOGUE У 1920-Х РР.


Автор(ка)
Мінченко Сергій Володимирович

Ступінь
Бакалавр

Група
ІСм-1-22-2.0д

Спеціальність
032 Історія

Кафедра
Кафедра всесвітньої історії


Анотація

Актуальність теми зумовлена важливістю соціокультурних змін, які відбулись в даний історичний період, оскільки 1920-ті роки були визначальними для розвитку жіночого руху та становлення нових соціокультурних ідеалів. Образ модерної жінки, який просувався в маси за допомогою різноманітних засобів інформації, мав значний вплив на тогочасну культуру, моду та стереотипи щодо ролі жінки в суспільстві. Розуміння того, яким чином цей образ виник та розвивався, допомагає глибше дослідити витоки сучасних соціокультурних та гендерних дискусій.
Засоби масової інформації досі відіграють важливу роль у формуванні громадської думки, створюючи та закріплюючи у свідомості людей стереотипи про «ідеальні» образи певних груп населення, але традиційно, найбільше це стосується жінок. Продукти масової інформації, спрямовані на жінок, виступають трансляторами гендерної культури суспільства, відтворюючи штучні образи жіночності, які, з року в рік, встановлюють нові недосяжні стандарти для кожного нового покоління жінок.
Об’єктом дослідження є образ модерної жінки, який формувала редакція американського журналу Vogue протягом 1920-х рр.
Предметом дослідження є вплив, який чинили наративи Vogue на суспільну свідомість, модні тенденції та уявлення про роль жінки в американському суспільстві.
Мета дослідження полягає у всебічному аналізі жіночого образу та його складових, які формувались у суспільстві під впливом редакційної політики американського журналу Vogue протягом 1920-х років.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
- прослідкувати історію створення американського журналу Vogue та розкрити особистості його фундаторів;

- відстежити особливості редакційної політики журналу та її вплив на читачок;
- розкрити роль обкладинки модного глянцю у демонстрації цінностей журналу;
- розглянути художні рішення обкладинок Vogue;
- проаналізувати постійні та епізодичні рубрики;
- дослідити рекламну політику видання;
- розкрити процес комерціалізації жіночого образу та відстежити його витоки;
- дослідити роль жіночих модних журналів у становленні та утвердженні гендерних стереотипів і суспільних ідеалів;
- визначити ступінь впливу журналу на соціокультурний контекст американського суспільства;
Хронологічні межі дослідження охоплюють часовий проміжок із листопада 1918 р. до жовтня 1929 р. Нижня хронологічна межа – листопад 1918 р., пов'язана з закінченням Першої світової війни. Верхня хронологічна межа – жовтень 1929 року, збігається з початком Великої депресії в Сполучених Штатах Америки.
Територіальні межі проведеного дослідження визначаються територією Сполучених Штатів Америки, зосереджуючись на культурному та соціальному середовищі, в якому функціонувало і розвивалось американське видання журналу Vogue у 1920-х роках.
Наукова новизна дослідження полягає у комплексному дослідженні витоків створення, а також функціонування журналу Vogue протягом перших десятиліть після його створення. Іноваційним є також використання мультидисциплінарного підходу для дослідження редакційного та рекламного контенту журналу, зокрема його впливу на жінку-читачку. На даний момент, ця тема є абсолютно недослідженою в українській історіографії.

Практичне значення дослідження має широкий спектр можливих застосувань, воно може бути використане як у науковій сфері, так і в освітній та культурній діяльності.
Певні фрагменти дослідження можуть бути опубліковані у збірках наукових праць, спеціалізованих журналах з історії, моди, культурології та спеціалізованих виданнях з гендерних досліджень. Це сприятиме поширенню наукових знань про феномен симбіозу медіа та моди в історичному контексті. Також результати дослідження можуть бути представлені на наукових конференціях, семінарах та круглих столах, присвячених історії моди, гендерним дослідженням та проблемам комерціалізації жіночого образу.
Результати дослідження можуть бути використані в розробці освітніх програм для університетів та коледжів, зокрема вони можуть бути включені в курси з історії моди, гендерних досліджень, культурології або ж історії журналістики. Викладачі можуть інтегрувати дані матеріали дослідження в лекції, семінари та практичні заняття, що сприятиме поглибленню знань студентів про соціокультурні процеси 1920-х років та вплив медіа на формування жіночої ідентичності.
Щодо культурної сфери, то дослідження може стати основою для створення виставок, відкритих лекцій та презентацій у музеях, галереях та спеціалізованих культурних центрах, присвячених історії моди або жіночій історії. Це допоможе залучити широку аудиторію до вивчення важливих соціальних процесів минулого, а також зверне увагу на проблему ідеалізації та комерціалізації жіночого образу, яка є актуальною і в наші дні.
Апробація дослідження здійснювалась під час виступів на:
- міжнародній міждисциплінарній науково-практичній конференції
«Відкрита наука України: візійний дискурс в умовах воєнного стану», яка проходила 27-29 вересня 2023 р. в м. Ужгород;
- всеукраїнській наукової конференції «Актуальні дослідження суспільних наук», яка проходила 28 березня 2024 р. в м. Умань;

- міжнародній науковій конференції «Наукові горизонти XXI століття: мультидисциплінарні дослідження», яка проходила 16-17 травня 2024 р. в м. Ужгород;
За результатами конференцій, були видані збірники матеріалів, де були опубліковані тези на тему даного дослідження.
Питання становлення журналу Vogue та дослідження внеску персоналій фундаторів у його успіх було висвітлено в статті «Американський жіночий часопис Vogue: історія видання крізь призму персоналій його фундаторів», що в грудні 2024 р. була опублікована в колективній монографії «Terrae motor, solis caelique stator1».
Структура роботи: робота складається із вступу, чотирьох розділів з підрозділами, а також висновків, списку використаних джерел і літератури та додатків. Загальний обсяг дослідження становить 121 сторінка. З них 101 сторінка основного тексту.

Зміст

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА МЕТОДОЛОГІЯ
ДОСЛІДЖЕННЯ 7
1.1. Огляд історіографії… 7
1.2. Джерельна база 15
1.3. Методологічне підґрунтя… 19
РОЗДІЛ 2. ІСТОРИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ, ПРОЦЕС СТВОРЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВИДАННЯ ПРОТЯГОМ 1920-Х
РОКІВ 22
2.1. Історичний бекграунд 22
2.2. Витоки становлення журналу 32
2.3. Склад редакції та основні напрямки редакторської політики 39
РОЗДІЛ 3. СКЛАДОВІ ФОРМУВАННЯ ОБРАЗУ ЖІНКИ 20-Х 53
3.1. Обкладинки як інструмент для формування образу нової
жінки 53
3.2. Аналіз основних показників обкладинок 60
3.3. Огляд рубрик журналу 67
РОЗДІЛ 4. РЕКЛАМА У VOGUE ЯК ДЖЕРЕЛО ІНФОРМАЦІЇ ТА ЇЇ
ВПЛИВ НА ЖІНОК 76
4.1. Рекламна політика видання 76
4.2. Найпопулярніші товари для реклами 81
4.3. Процес комерціалізації жіночого образу 88
ВИСНОВКИ 98
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ 102
ДОДАТКИ 112

Покликання


1. Кісь О.Р. (2012) Жіноча історія як напрямок історичних досліджень: становлення феміністської методології. Український історичний журнал, 2, 159-172.
2. Шлапай, М. А. (2023). Американський жіночий часопис Vogue: історія видання крізь призму персоналій його фундаторів. У Срібняк, І. В. і Гринь, Д. К. (Ред.), Terrae motor, solis caelique stator (С. 259-270). Warszawa-Paryż: Międzynarodowe Konsorcjum Naukowo-Edukacyjne im. Luciena Febvra.
3. American Vogue. (1910, February 15).
4. American Vogue. (1914, February 1).
5. American Vogue. (1919, February 1).
6. American Vogue. (1919, January 15).
7. American Vogue. (1919, March 1).
8. American Vogue. (1920, December 1).
9. American Vogue. (1920, June 15).
10. American Vogue. (1921, January 1).
11. American Vogue. (1924, July 1).
12. American Vogue. (1924, June 1).
13. American Vogue. (1925, February 15).
14. American Vogue. (1925, March 1).
15. American Vogue. (1925, November 1).
16. American Vogue. (1926, December 1).
17. American Vogue. (1927, March 15).
18. American Vogue. (1927, October 15).
19. American Vogue. (1928, April 15).
20. American Vogue. (1928, November 24).
21. American Vogue. (1929, July 1929).

22. American Vogue. (1929, March 16).
23. American Vogue. (1929, October 26).
24. Angeletti, N., & Oliva, A. (2006). In Vogue: The Illustrated History of the World’s Most Famous Fashion Magazine. New York: Rizzoli International Publications.
25. Banner, L. (1983). American beauty. Chicago University Press.
26. Barbieri, D. (2017). Costume in Performance. Bloomsbury Publishing.
27. Baskin, J. R. (2018). Women’s and gender studies: Historiographical trends. The Routledge Companion to Jewish History and Historiography, 486-500. Routledge.
28. Berger, J. (1972). Ways of Seeing. London: Penguin
29. Blackman, C. (2007). 100 Years of Fashion Illustration. Laurence King Publishing.
30. Blackwelder, J. K. (1997). Now hiring: The feminization of work in the United States, 1900-1995. College Station: Texas A&M University.
31. Breeze, C. (2003). American Art Deco. W. W. Norton & Company.
32. Brown, D. M. (1987). Setting a course: American women in the 1920s. Boston: Twayne.
33. Brown, E. H. (2009). De Meyer at Vogue: Commercializing Queer Affect in First World War-era Fashion Photography. Photography and Culture, 2(3), 253–273.
34. Brumberg, J. J. (2000). Fasting girls: The history of anorexia nervosa. New York: Vintage Books.
35. Cambridge dictionary. (n.d.). Commercialization. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/engl...
36. Caroline K. Duer, Vogue ex-editor. (1956). The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/1956/01/23/archives/caro...- exeditor-former-director-of-home-furnishing.html

37. Carter, A. J. (1992). Underwear: The Fashion History. New York: Drama Pub.
38. Chandler Ad. (1922, May 1). American Vogue, 107.
39. Chase, E. W., & Chase, I. (1954). Always in Vogue. Doubleday.
40. City Relief Is Cut On 50-cent Issue, Helen Dryden, First Highly Paid Woman Designer, Gets $30 Biweekly. (1956, July 25). The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/1956/07/25/archives/city...- 50cent-issue-helen-dryden-first-highly-paid.html
41. Coffin, S., Harrison, S., Harrison, S. G., & Orr, E. M. (2017). The Jazz Age.
The Cleveland Museum of Art.
42. Color Meanings. (n.d.). Popular Colors Through the Decades (1920s – 2020s). Retrieved from https://www.color-meanings.com/the-history-of-color- by-decade-popular-colors-over-time/
43. Cox, C., & Widows, L. (2005). Hair and fashion. V & A Publishing.
44. Crain, E. (2016). The Gilded Age in New York, 1870-1910. Black Dog & Leventhal.
45. David, A. M. (2006). Vogue's New World: American Fashionability and the Politics of Style. Fashion Theory, 10(1-2), 13–38.
46. Davis, S. W. (2000). Living Up to the Ads: Gender Fictions for the 1920s.
London: Duke University Press.
47. Deepali, R. S. (2016). Impact and relevance of design principles in magazine covers: a content analysis. Amity Journal of Media & Communications Studies (AJMCS), 6(1), 15-25.
48. Dodge Ad. (1922, November 15). American Vogue, 95.
49. Duby, G., Perrot, M. (Eds.). (1994). A History of Women in the West. Toward a Cultural Identity in the Twentieth Century. (Vol. 5). Belknap Press.
50. Editors of Encyclopaedia Britannica. (2024, April 24). Alice Duer Miller. Encyclopedia Britannica. Retrieved from https://www.britannica.com/biography/Alice-Duer-Miller

51. Editors of Time-Life Books. (1969). This fabulous century: Sixty years of American life, 1920-1930 (Vol. 3). New York: Time-Life Books.
52. Endres, K. L., & Lueck, T. L. (Eds.). (1995). Women’s periodicals in the United States: Consumer magazines. Westport, CT: Greenwood Press.
53. Entwistle, J. (2000). The Fashioned Body: Fashion, Dress and Modern Social Theory. Polity.
54. Erens, P. (1990). The flapper: Hollywood’s first liberated woman. In L. R. Broer & J. D. Wather (Eds.). Dancing fools and weary blues: The great escape of the twenties (pp. 130-139). Bowling Green, OH: Bowling Green State University.
55. Evans, C., & Thornton, M. (1989). Women & Fashion: A new look. Quartet Books.
56. Fangman, T. D., Ogle, J. P., Bickle, M. C., & Rouner, D. (2004). Promoting Female Weight Management in 1920s Print Media: An Analysis of Ladies’ Home Journal and Vogue Magazines. Family and Consumer Sciences Research Journal, 32(3), 213–253.
57. Fass, P. (1977). The damned and the beautiful: American youth in the 1920s.
Oxford University Press.
58. Featherstone, M. (1982). The body in consumer culture. Theory, Culture and Society, 1(2), 18-33.
59. Flappers. Encyclopedia of Clothing and Fashion. Retrieved from https://www.encyclopedia.com/fashion/encyclopedi...- and-maps/flappers-0
60. Fox, S. (1984). The mirror makers: A history of American advertising and its creators. New York: William Morrow.
61. Friedan, B. (1983). The feminine mystique (4th ed.). New York: Dell.
62. Gantz, C. (2014). Founders of American Industrial Design. McFarland.
63. Goldman, J. (2020, February 6). When Dorothy Parker got fired from Vanity Fair. Public Domain Review. Retrieved from

https://publicdomainreview.org/essay/when-doroth...- vanity-fair/
64. Hall, C. (1983). The Twenties in Vogue. New York: Harmony Books.
65. Hall, J. A., Carney, D. R., & Murphy, N. A. (2002). Gender differences in smiling. In M. H. Abel (Ed.), An empirical reflection on the smile (pp. 155– 185). Edwin Mellen Press.
66. Harrison J. E. (2008) Flappers and their flawless legs: an analysis of advertisements for women's hosiery in Vogue magazine from 1920 to 1929. University of Georgia.
67. Hawes, E. (1938). Fashion is spinach. New York: Random House
68. Herald, J. (2006). Fashions of a Decade. Chelsea House Pub.
69. Herrmann, D. (1982). With Malice Toward All. Putnam Publishing Group.
70. Heys, E. (2016, February 17). Helen Dryden: Fashion illustration and automobile hardware design. Hemmings. Retrieved from https://www.hemmings.com/stories/2016/02/17/helen-dryden-fashion- illustration-and-automobile-hardware-design
71. Hill, D. D. (2002). Advertising to the American Woman: 1900-1999. Ohio: Ohio State University Press.
72. Hill, D. D. (2004). As Seen in Vogue. Texas Tech University Press.
73. Hillier, B. (1968). Art Deco of the 20s and 30s. Studio Vista.
74. Howell, G. (1991). In Vogue: Seventy-five Years of Style Century. Random House UK.
75. International Photography Hall of Fame. (n.d.). Edward Steichen. Retrieved from https://iphf.org/inductees/edward-steichen/
76. Jiménez-Marín, G., González-Ariza, I., & Bellido-Pérez, E. (2021). Historical Vogue covers as a space for the relationship between art and advertising through fashion. Revista Internacional De Historia De La Comunicación, 17, 104–134.

77. Kelly J. (1984). The social relation of the sexes. Methodological implications of women’s history. Women, History and Theory: The Essays of Joan Kelly. University of Chicago Press.
78. Kitch, C. L. (1997). The flapper in the art of John Held, Jr.: Modernity, post- feminism, and the meaning of women’s bodies in 1920s magazine cover illustrations. Paper presented at the Visual Communication Division of the Association for Education in Journalism and Mass Communications Annual Conference, Chicago, IL.
79. Kleinberg, S. J. (1999). Women in the United States, 1830-1945. New Jersey: Rutgers University Press.
80. Laver, J. (1960). The Concise History of Costume and Fashion. Harry N Abrams Inc.
81. Lee, S. (1975). American Fashion. New York: Quadrangle/New York Times Book Company.
82. Lerner, G. (1986). The Creation of Patriarchy. Oxford University Press.
83. Marchand, R. (1985). Advertising the American dream: Making way for modernity, 1920-1940. University of California Press.
84. Maule, F. (1924, January 1-2). The Woman Appeal. JWT News Bulletin.
85. Mazur, A. (1986). U.S. trends in feminine beauty and overadaptation. Journal of Sex Research, 22(3), 281-303.
86. McClinton, K. M. (1972). Art Deco. Clarkson Potter.
87. McCracken, E. (1993). Decoding Women’s Magazines: From Mademoiselle to Ms. Palgrave Macmillan UK.
88. McGovern, C. F. (2006). Sold American. The University of North Carolina Press.
89. McRobbie, A. (2007). Jackie: An ideology of adolescent femininity. In CCCS Selected Working Papers (pp. 844-879). Routledge.
90. Mendes, V. & De la Haye, A. (1999). Twentieth Century Fashion. London: Thames & Hudson.

91. Michals, D. (2017) Margaret Sanger. National Women’s History Museum. Retrieved from www.womenshistory.org/education-
resources/biographies/margaret-sanger
92. Milbank, C. R. (1996) New York Fashion. Harry N. Abrams.
93. Miralles, N. S. (2021). Glossy: The Inside Story of Vogue. Hachette UK.
94. Mott, F. L. (1938). A History of American Magazines: 1741-1850. Harvard University Press.
95. Mowry, G. (1963). The twenties: Fords, flappers & fanatics. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
96. Mulvagh, J. (1989). Vogue History of 20th Century Fashion. Viking Adult.
97. Nicholas, J. (2015). The Modern Girl: Feminine Modernities, the Body, and Commodities in the 1920s. University of Toronto Press.
98. Olgundeniz, S., & Çatalcali, A. (2012). The language and discourse of the headlines on the magazine covers: female identities constructed through diet and fashion news. Selçuk University Faculty of Communication Academic Journal, 7(1), 174-191.
99. Oxford Learner's Dictionaries. (n.d.). Vogue. Retrieved from https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/defin...
100. Packer, W. (1980). The Art of Vogue Covers. Harmony Books.
101. Parker, D. (2009). Not Much Fun. In Silverstein, S. (Ed.), Simon and Schuster.
102. Peterson, T. (1964). Magazines in the Twentieth Century. University of Illinois Press.
103. Quick, H. (1997). Catwalking: A History of the Fashion Model. New Jersey: Wellfleet Press.
104. Quigley, M. (1988). What sells, what bombs: magazine cover roulette.
Washington Journalism Review, 10(6), 18-22.
105. Rabinovitch-Fox, E. (2016). Baby, You Can Drive My Car: Advertising Women’s Freedom in 1920s America. American Journalism, 33(4), 372–400.

106. Redding J. (1899, July 20). Vogue’s Weekly Pattern. American Vogue, 48.
107. Ricketson, M. (2004). Writing Feature Stories. Allen & Unwin.
108. Roach-Higgins, M.E., Eicher, J.B., Johnson, K.P. (Eds.). (1995). Dress and identity. New York: Fairchild Books.
109. Ronald, S. (2019). Condé Nast. St. Martin’s Press.
110. Rowland, P. (2005). A Dash of Daring: Carmel Snow and her Life in Fashion, Art, and Letters. New York: Atria Books
111. Sadowy, K. (2023). Evolutionary Urban Development. Routledge.
112. Scanlon, J. (1995). Inarticulate Longings: The Ladies’ Home Journal, Gender, and the Promises of Consumer Culture. New York: Routledge.
113. Scharff, V. (1991). Taking the Wheel: Women and the Coming of the Motor Age. New York: Free Press.
114. Scott, J. W. (1986). Gender: A Useful Category of Historical Analysis. The American Historical Review, 91 (5), 1053–1075.
115. Seebohm, C. (1982). The Man Who Was Vogue. Viking.
116. Seferoğlu, T. (2023). Review of women’s fashion magazine covers in terms of visual design principles. The Journal of Academic Social Science, 146, 284- 296.
117. Silverstein, B., Perdue, L., Peterson, B., & Kelly, E. (1986). The role of the mass media in promoting a thin standard of bodily attractiveness for women. Sex Roles, 14, 519-532.
118. Sivulka, J. (1998). Soap, sex and cigarettes: A cultural history of American advertising. Belmont, CA: Wadsworth.
119. Sivulka, J. (2001). Stronger than dirt: A cultural history of advertising of personal hygiene in America, 1875-1940. Amherst, NY: Humanity Books.
120. Steele, V. (1985). Fashion and eroticism. New York: Oxford University Press.
121. Stevenson, E. (1990). Flappers and some who were not flappers. In L. R. Broer & J. D. Walther (Eds.). Dancing fools and weary blues: The great escape of the twenties (pp. 120-129). Bowling Green University Press.

122. Stott, A. (1992) Floral Femininity: A Pictorial Definition Source. American Art, 6(2), pp. 60-77.
123. Tate, C. (2000). Cigarette Wars. Oxford University Press, USA.
124. Tebbel, J. W. & Zuckerman, M. E. (1991). The Magazine in America, 1741- 1990. Oxford University Press.
125. Tracy, J. L., & Beall, A. T. (2011). Happy guys finish last: The impact of emotion expressions on sexual attraction. Emotion, 11(6), 1379–1387.
126. Tucker, A., & Kingswell, T. (2000) Fashion (A crash course). Watson-Guptill.
127. Twigg, J. (2010). How Does Vogue Negotiate Age?: Fashion, the Body, and the Older Woman. Fashion Theory: The Journal of Dress, Body & Culture. 14, 471 - 490.
128. U.S. Const. amend. XIX. Retrieved from
https://constitution.congress.gov/constitution/amendment-19/
129. U.S. Const. amend. XVIII. Retrieved from https://constitution.congress.gov/constitution/amendment-18/
130. Vries, P. (2008). The Industrial Revolution. In Encyclopedia of the Modern World (Vol. 4, pp. 158-161). Oxford University Press.
131. Walsh, M. (2008). Gendering Mobility: Women, Work and Automobility in the United States. History, 93(3), 376–395.
132. Warsh, C. K., & Tinkler, P. (2007). In Vogue: North American and British Representations of Women Smokers in Vogue, 1920s–1960s. Canadian Bulletin of Medical History, 24(1), 9–47.
133. Washington University Libraries. (2017, May 17). Helen Dryden: Illustrator and industrial designer in the age of Art Deco. Retrieved from https://library.wustl.edu/news/helen-dryden-illu...- designer-in-the-age-of-art-deco/
134. Watson, L. (1999). Vogue: Twentieth Century Fashion. Spain: Carlton Books.
135. Whitman, A. (1973). Edward Steichen Is Dead at 93, Made Photography an Art Form. The New York Times. Retrieved from

https://www.nytimes.com/1973/03/26/archives/edwa...- 93-made-photography-an-a-rt-form-edward.html
136. Woehrle, L. (2022). Gender Studies. Encyclopedia of Violence, Peace, & Conflict (Third Edition), 82-91. Academic Press.
137. Wolf, N. (1991). The beauty myth. New York: Doubleday
138. Women's Museum of Ireland. (n.d.). Carmel Snow. Retrieved from https://web.archive.org/web/20140717232057/http:... d.ie/articles/carmel-snow
139. Zietz, J. (2006). Flapper: A Mad Cap Story of Sex, Style, Celebrity and the Women who Made America Modern. New York: Crown Publishers.
140. Zingg Ch. (1904, October 19). “Vogue”, the Fashion Journal. Printers’ Ink, 15-17
141. Zuckerman, M.E. (1998) A History of Popular Women's Magazines in the United States, 1792-1995. Praeger.