УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ
Автор(ка)
Друг Фелікс Олександрович
Ступінь
Магістр
Група
МОАм-1-23-1.4д
Спеціальність
073 Менеджмент організацій і адміністрування
Кафедра
Кафедра управління
Анотація
Друг Фелікс Олександрович
Управління якістю на підприємстві. К.: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Факультет економіки та управління, 2024.
Науковий керівник – Акіліна Олена Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри управління Факультету економіки та управління.
У кваліфікаційній магістерській роботі розглянуто теоретичні аспекти управління якістю на підприємстві. Проаналізовані методи управління якістю, розглядаються концепції, принципи та сучасні моделі систем управління якістю продукції. Було виконано аналіз системи управління якістю на прикладі ТОВ «Софінова». Надана техніко-економічна характеристика діяльності підприємства, виконано аналіз функціонування системи управління якістю. Запропоновані практичні рекомендації щодо покращення системи управління якістю на підприємстві.
Ключові слова: якість, система управління якістю, стандарт, процес, методи управління якістю.
Структура роботи: два розділи (шість підрозділів), висновків до розділів, загальних висновків, 6 додатків (на 14 сторінках), списку використаної літератури, що містить 68 найменувань на 8 сторінках. Повний обсяг роботи складає 84 сторінки, основний текст розміщено на 53 сторінках. Робота містить 4 таблиці та 8 рисунків.
Управління якістю на підприємстві. К.: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Факультет економіки та управління, 2024.
Науковий керівник – Акіліна Олена Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри управління Факультету економіки та управління.
У кваліфікаційній магістерській роботі розглянуто теоретичні аспекти управління якістю на підприємстві. Проаналізовані методи управління якістю, розглядаються концепції, принципи та сучасні моделі систем управління якістю продукції. Було виконано аналіз системи управління якістю на прикладі ТОВ «Софінова». Надана техніко-економічна характеристика діяльності підприємства, виконано аналіз функціонування системи управління якістю. Запропоновані практичні рекомендації щодо покращення системи управління якістю на підприємстві.
Ключові слова: якість, система управління якістю, стандарт, процес, методи управління якістю.
Структура роботи: два розділи (шість підрозділів), висновків до розділів, загальних висновків, 6 додатків (на 14 сторінках), списку використаної літератури, що містить 68 найменувань на 8 сторінках. Повний обсяг роботи складає 84 сторінки, основний текст розміщено на 53 сторінках. Робота містить 4 таблиці та 8 рисунків.
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1 6
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ 6
1.1 Поняття та сутність управління якістю 6
1.2 Концепції та принципи управління якістю продукції 13
1.3 Моделі систем управління якістю продукції 22
1.4 Сучасні практики управління якістю на підприємствах 30
Висновки до розділу 1 38
РОЗДІЛ 2 41
АНАЛІЗ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТОВ «СОФІНОВА» 41
2.1 Загальна техніко-економічна характеристика діяльності підприємства 41
2.2 Аналіз функціонування системи управління якістю на підприємстві 48
2.3 Аналіз застосовуваних методів та інструментів управління якістю 52
Висновки до розділу 2 55
РОЗДІЛ 3 56
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТОВ «СОФІНОВА» 56
3.1 Впровадження інноваційних методів та інструментів управління якістю 56
3.2 Пропозиції щодо удосконалення організаційних аспектів управління якістю 59
Висновки до розділу 3 74
ВИСНОВКИ 77
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 79
ДОДАТКИ 83
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1 6
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ 6
1.1 Поняття та сутність управління якістю 6
1.2 Концепції та принципи управління якістю продукції 13
1.3 Моделі систем управління якістю продукції 22
1.4 Сучасні практики управління якістю на підприємствах 30
Висновки до розділу 1 38
РОЗДІЛ 2 41
АНАЛІЗ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТОВ «СОФІНОВА» 41
2.1 Загальна техніко-економічна характеристика діяльності підприємства 41
2.2 Аналіз функціонування системи управління якістю на підприємстві 48
2.3 Аналіз застосовуваних методів та інструментів управління якістю 52
Висновки до розділу 2 55
РОЗДІЛ 3 56
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТОВ «СОФІНОВА» 56
3.1 Впровадження інноваційних методів та інструментів управління якістю 56
3.2 Пропозиції щодо удосконалення організаційних аспектів управління якістю 59
Висновки до розділу 3 74
ВИСНОВКИ 77
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 79
ДОДАТКИ 83
Покликання
1. Безродна С.М. Управління якістю: навч. посіб. для студентів економічних спеціальностей. Чернівці: ПВКФ «Технодрук», 2017, 174 с.
2. Болквадзе Н.І., Козак О.В. Стандартизація системи управління якістю. Молодий вчений,2020, № 4 (80)
3. Буряк Р.І., Еволюція концепцій управління. Економіка та управління АПК. 2013. Вип. 10. С. 117-122. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecupapk_2013_10_27
4. Варяниченко О.В., Карасьова Г.В. Стандарти ISO 9000: якість як принцип та основа довіри між виробником та споживачем. Економічний вісник НГУ, 2009, № 1
5. Власенко І.В. Роль системи управління якістю в забезпеченні конкурентоспроможності продукції промислового підприємства. Економіка i організація управління, 2021, № 3 (43)
6. Грозний І.С. Методи та підходи до управління якості розвитку промислових підприємств. Вісник ОНУ імені І.І. Мечникова. 2015, Т.20 Випуск 3
7. Грицюк Н.О. Методи управління якістю продукції на підприємстві. Економіка і суспільство, 2016 Випуск 6
8. Гончарук А. Г. Управління якістю продукції: теорія та практика: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2012. 320 с.
9. Демінг Е. В. Вихід з кризи: Нова парадигма управління людьми, системами та процесами. Київ: Академвидав, 2014. 280 с.
10. Джур О.Є Модель досконалості організації для програми управління високотехнологічною організацією. Економіка та суспільство, 2022, Випуск №45 doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-90
11. Дикань О.В. Теоретичні основи управління якістю продукції як одного із основних напрямків забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств. Вісник економіки транспорту і промисловості, 2015, № 49
12. Краснікова О.С. Система управління якістю як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Управління розвитком, 2013, №12
13. Кузнецов В. В. Управління якістю продукції та послуг: Стандартизація і сертифікація: Навчальний посібник. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2016. 320 с.
14. Криченко О. Ключові фактори системи управління якістю в забезпеченні міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Вчені записки Університету «КРОК», 2023, №2 (70)
15. Лузан І. В., Луценко І. С. Система управління якістю як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Актуальні проблеми економіки та управління : збірник наукових праць молодих вчених. 2012. Вип. 6.
16. Момонт О.І. Менеджмент якості та елементи системи якості: Навч. посібник. К.: Центр учбової літератури, 2007, 368 с
17. Михайленко О. В. Орлова К. Г. Система управління конкурентоспроможністю продукції підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету, 2017, Випуск 13, частина 2
18. Мишко О. Інноваційний підхід до вдосконалення системи управління якістю на підприємстві. Економіка та управління підприємствами. 2015, №2
19. Одарченко А. М., Одарченко Д. М., Одарченко М. С., Лісніченко О. О. Управління якістю товарів: навч. посібник. Х. : ХДУХТ, 2018. 270 с.
20. Осадчук О.П. Світові тенденції впровадження систем управління якістю відповідно до вимог ISO 9001. Наукові праці НУХТ. 2015, Том 21, № 2
21. Пархоменко В.М., Еволюція систем управління якістю: діалектичний підхід. Вісник ЖДТУ, 2010, № 1 (51)
22. Попкова Т.О. Вітчизняний та зарубіжний досвід у сфері управління якістю. Ефективна економіка, 2013, № 5
23. Прокопенко О. В. Сучасні інструменти управління якістю на підприємствах: Монографія. Харків: Видавництво ХНЕУ, 2017. 400 с.
24. Русавська В. А. Таран М.Д. Теорія та практика управління якістю в історичній ретроспективі та їх вплив на сучасні концепції управління якістю. Економіка та суспільство, 2021, випуск 31
25. Савуляк В. В. Управління якістю продукції: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ, 2012. 91 с.
26. Савіцький А.В. Проблеми та сучасний стан управління якістю продукції промислових підприємств. Вісник Вінницького політехнічного університету, 2012, №3
27. Скопенко Н.С. Павлова Т.В. Формування системи управління якістю продукції підприємства в сучасних умовах господарювання. Науковий вісник державного Херсонського університету , 2018, Випуск 30. Частина 1.
28. Строкович Г.В. Методологічні та методичні основи стратегічного управління якістю функціонування підприємства: моногр. / Нар. укр. акад. Х. : Вид-во НУА, 2013, 396 с
29. Тарасюк Г. М. Бабич Н. О. Управління якістю продукції, як одна зі складових управління операційною системою. ВІСНИК ЖДТУ, 2016, № 3 (77)
30. Tomashuk I. Product quality management at the enterprise in the conditions of Ukraine’s entry into the EU. EСONOMY, FINANСES, MANAGEMENT: Topical issues of science and practical activity. 2022, С.23-141. doi:10.37128/2411-4413-2022-2-9.
31. Харченко Т.Б Впровадження бенчмаркінгу як інструменту управління якістю. «Молодий вчений», 2016, № 6 (33)
32. Чекмасова І.А. Шатіло Д.М. Управління якістю підприємства: розвиток та проблеми впровадження. Вісник НТУ «ХПІ», 2013, № 7 (981)
33. Чубуков О. В. Стратегічні підходи до управління якістю: Технології та інструменти. Донецьк: ДонНТУ, 2017. 275 с.
34. Шаповал В. М. Менеджмент якості: Навчальний посібник. Київ: КНЕУ, 2015. 304 с.
35. Шевченко О. М. Сучасні підходи до управління якістю в контексті глобалізації економіки. Київ: Академія, 2018. 290 с.
36. Evans James R Total Quality: Management, Organization and Strategy.Thomson/South-Western, 2005, 467 p.
37. ISO 9000:2015. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів: Офіційний стандарт Міжнародної організації зі стандартизації. Женева: ISO, 2015.
38. ISO 9001:2015. Системи управління якістю. Вимоги: Офіційний стандарт Міжнародної організації зі стандартизації. Женева: ISO, 2015.
39. Ishikawa K. What Is Total Quality Control? The Japanese Way. – New Jersey: Prentice-Hall, 1985. 215 p.
40. Juran, J. M. Juran’s Quality Handbook. New York: McGraw-Hill Education, 2016. 800 p.
41. Koskela, L., Tezel, A., and Patel, V. Theory of Quality Management: its Origins and History In: Proc. 27th Annual Conference of the International. Group for Lean Construction (IGLC), Pasquire C. and Hamzeh F.R. (ed.), Dublin, Ireland, 2019. pp. 1381-1390, DOI: https://doi.org/10.24928/2019/0259
42. Oakland, J. S. Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases. London: Routledge, 2014. 640 p.
43. Pyzdek, T., & Keller, P. The Six Sigma Handbook. – New York: McGraw-Hill Education, 2018. 704 p.
44. Silva, B.; Marques, R.; Faustino, D.; Ilheu, P.; Santos, T.; Sousa, J.; Rocha, A.D. Enhance the Injection Molding Quality Prediction with Artificial Intelligence to Reach Zero-Defect Manufacturing. Processes 2023, https://doi.org/10.3390/pr11010062
45. Tennant G. Six Sigma: SPC and TQM in Manufacturing and Services. – Hampshire: Gower Publishing, 2017. 208 p.
2. Болквадзе Н.І., Козак О.В. Стандартизація системи управління якістю. Молодий вчений,2020, № 4 (80)
3. Буряк Р.І., Еволюція концепцій управління. Економіка та управління АПК. 2013. Вип. 10. С. 117-122. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecupapk_2013_10_27
4. Варяниченко О.В., Карасьова Г.В. Стандарти ISO 9000: якість як принцип та основа довіри між виробником та споживачем. Економічний вісник НГУ, 2009, № 1
5. Власенко І.В. Роль системи управління якістю в забезпеченні конкурентоспроможності продукції промислового підприємства. Економіка i організація управління, 2021, № 3 (43)
6. Грозний І.С. Методи та підходи до управління якості розвитку промислових підприємств. Вісник ОНУ імені І.І. Мечникова. 2015, Т.20 Випуск 3
7. Грицюк Н.О. Методи управління якістю продукції на підприємстві. Економіка і суспільство, 2016 Випуск 6
8. Гончарук А. Г. Управління якістю продукції: теорія та практика: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2012. 320 с.
9. Демінг Е. В. Вихід з кризи: Нова парадигма управління людьми, системами та процесами. Київ: Академвидав, 2014. 280 с.
10. Джур О.Є Модель досконалості організації для програми управління високотехнологічною організацією. Економіка та суспільство, 2022, Випуск №45 doi.org/10.32782/2524-0072/2022-45-90
11. Дикань О.В. Теоретичні основи управління якістю продукції як одного із основних напрямків забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств. Вісник економіки транспорту і промисловості, 2015, № 49
12. Краснікова О.С. Система управління якістю як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Управління розвитком, 2013, №12
13. Кузнецов В. В. Управління якістю продукції та послуг: Стандартизація і сертифікація: Навчальний посібник. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2016. 320 с.
14. Криченко О. Ключові фактори системи управління якістю в забезпеченні міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Вчені записки Університету «КРОК», 2023, №2 (70)
15. Лузан І. В., Луценко І. С. Система управління якістю як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства. Актуальні проблеми економіки та управління : збірник наукових праць молодих вчених. 2012. Вип. 6.
16. Момонт О.І. Менеджмент якості та елементи системи якості: Навч. посібник. К.: Центр учбової літератури, 2007, 368 с
17. Михайленко О. В. Орлова К. Г. Система управління конкурентоспроможністю продукції підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету, 2017, Випуск 13, частина 2
18. Мишко О. Інноваційний підхід до вдосконалення системи управління якістю на підприємстві. Економіка та управління підприємствами. 2015, №2
19. Одарченко А. М., Одарченко Д. М., Одарченко М. С., Лісніченко О. О. Управління якістю товарів: навч. посібник. Х. : ХДУХТ, 2018. 270 с.
20. Осадчук О.П. Світові тенденції впровадження систем управління якістю відповідно до вимог ISO 9001. Наукові праці НУХТ. 2015, Том 21, № 2
21. Пархоменко В.М., Еволюція систем управління якістю: діалектичний підхід. Вісник ЖДТУ, 2010, № 1 (51)
22. Попкова Т.О. Вітчизняний та зарубіжний досвід у сфері управління якістю. Ефективна економіка, 2013, № 5
23. Прокопенко О. В. Сучасні інструменти управління якістю на підприємствах: Монографія. Харків: Видавництво ХНЕУ, 2017. 400 с.
24. Русавська В. А. Таран М.Д. Теорія та практика управління якістю в історичній ретроспективі та їх вплив на сучасні концепції управління якістю. Економіка та суспільство, 2021, випуск 31
25. Савуляк В. В. Управління якістю продукції: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ, 2012. 91 с.
26. Савіцький А.В. Проблеми та сучасний стан управління якістю продукції промислових підприємств. Вісник Вінницького політехнічного університету, 2012, №3
27. Скопенко Н.С. Павлова Т.В. Формування системи управління якістю продукції підприємства в сучасних умовах господарювання. Науковий вісник державного Херсонського університету , 2018, Випуск 30. Частина 1.
28. Строкович Г.В. Методологічні та методичні основи стратегічного управління якістю функціонування підприємства: моногр. / Нар. укр. акад. Х. : Вид-во НУА, 2013, 396 с
29. Тарасюк Г. М. Бабич Н. О. Управління якістю продукції, як одна зі складових управління операційною системою. ВІСНИК ЖДТУ, 2016, № 3 (77)
30. Tomashuk I. Product quality management at the enterprise in the conditions of Ukraine’s entry into the EU. EСONOMY, FINANСES, MANAGEMENT: Topical issues of science and practical activity. 2022, С.23-141. doi:10.37128/2411-4413-2022-2-9.
31. Харченко Т.Б Впровадження бенчмаркінгу як інструменту управління якістю. «Молодий вчений», 2016, № 6 (33)
32. Чекмасова І.А. Шатіло Д.М. Управління якістю підприємства: розвиток та проблеми впровадження. Вісник НТУ «ХПІ», 2013, № 7 (981)
33. Чубуков О. В. Стратегічні підходи до управління якістю: Технології та інструменти. Донецьк: ДонНТУ, 2017. 275 с.
34. Шаповал В. М. Менеджмент якості: Навчальний посібник. Київ: КНЕУ, 2015. 304 с.
35. Шевченко О. М. Сучасні підходи до управління якістю в контексті глобалізації економіки. Київ: Академія, 2018. 290 с.
36. Evans James R Total Quality: Management, Organization and Strategy.Thomson/South-Western, 2005, 467 p.
37. ISO 9000:2015. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів: Офіційний стандарт Міжнародної організації зі стандартизації. Женева: ISO, 2015.
38. ISO 9001:2015. Системи управління якістю. Вимоги: Офіційний стандарт Міжнародної організації зі стандартизації. Женева: ISO, 2015.
39. Ishikawa K. What Is Total Quality Control? The Japanese Way. – New Jersey: Prentice-Hall, 1985. 215 p.
40. Juran, J. M. Juran’s Quality Handbook. New York: McGraw-Hill Education, 2016. 800 p.
41. Koskela, L., Tezel, A., and Patel, V. Theory of Quality Management: its Origins and History In: Proc. 27th Annual Conference of the International. Group for Lean Construction (IGLC), Pasquire C. and Hamzeh F.R. (ed.), Dublin, Ireland, 2019. pp. 1381-1390, DOI: https://doi.org/10.24928/2019/0259
42. Oakland, J. S. Total Quality Management and Operational Excellence: Text with Cases. London: Routledge, 2014. 640 p.
43. Pyzdek, T., & Keller, P. The Six Sigma Handbook. – New York: McGraw-Hill Education, 2018. 704 p.
44. Silva, B.; Marques, R.; Faustino, D.; Ilheu, P.; Santos, T.; Sousa, J.; Rocha, A.D. Enhance the Injection Molding Quality Prediction with Artificial Intelligence to Reach Zero-Defect Manufacturing. Processes 2023, https://doi.org/10.3390/pr11010062
45. Tennant G. Six Sigma: SPC and TQM in Manufacturing and Services. – Hampshire: Gower Publishing, 2017. 208 p.