ВДОСКОНАЛЕННЯ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ФУТБОЛІСТІВ 10-12 РОКІВ


Автор(ка)
Орлач Владислав Анатолійович

Ступінь
Магістр

Група
ФВм-1-23-1.4д

Спеціальність
017 Фізична культура і спорт

Кафедра
Кафедра фізичного виховання і педагогіки спорту


Анотація

Актуальність теми дослідження. Футбол є одним із найпопулярніших видів спорту у світі, насамперед серед хлопців. Футбол, як вид спорту, поєднує в собі різного роду технічні, тактичні та фізичні навички. У сучасному світі футбол вже не просто вид спорту чи хобі, він став бізнесом для великих гравців.
Виступ у футбольних матчах є доволі складним процесом, на який впливає безліч факторів: фізичний стан гравців, їх технічна підготовленість, технічний стан футбольного поля, погода тощо. Досягнення перемоги над суперником маркується кількістю забитих голів під час гри, що реалізується через різні технічні прийоми. Ефективне виконання технічних прийомів є важливою навичкою для юних футболістів. Хороший гравець повинен вміти вести та контролювати м'яч обома ногами, протистояти супернику та забивати гол, тобто вміло володіти м'ячем під час матчу. Перемога команди залежить не просто від навичок володіння м'ячем, але й вміння гравців здійснювати дриблінг. Тому чим вища технічна підготовленість гравців, тим вищі шанси здобути перемогу у футбольному матчі. Отже, контроль м’яча під час гри є важливою навичкою у футболі.
Усвідомлення тренером цих концепцій дозволяє розробити ефективну тренувальну програму, адже тренувальний процес юних футболістів 10 – 12 років повинен бути ретельно побудованим. Завдяки здобуткам наукової літератури, тренери з футболу володіють міцною теоретичною основою для розробки моделей тренування, які сприятимуть покращенню спортивних здібностей юних футболістів та оптимізують їх результативність. Тренувальна практика є основним інструментом розвитку технічної підготовки футболістів. Систематичні тренування покращують навички виконання технічних прийомів, а також функціонування систем органів людини. Технічна майстерність гравця безпосередньо залежить від рівня засвоєння арсеналу технічних засобів, що актуалізує тему дослідження.

Зміст

ЗМІСТ
ВСТУП …………………………………………………………………………...3
РОЗДІЛ 1. ТЕХНІЧНА ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ФУТБОЛІСТІВ 10 – 12 РОКІВ…6
1.1. Характеристика футболу як складової основи спортивної діяльності школярів…………………………………………………………………………..…..6
1.2. Морфо-функціональні особливості футболістів 10 – 12 років…………….…13
1.3. Особливості технічної підготовленості школярів, які займаються футболом……20
Висновок до першого розділу …………………………………………………...…26
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ…………………….27
2.1. Методи дослідження…………………………………………………………27
2.1.1. Аналіз науково-методичної літератури……………………………………..27
2.1.2. Педагогічне тестування……………………………………………………...27
2.1.3. Методи математичної статистики…………………………………………...28
2.2. Організація дослідження…………………………………………………….29
РОЗДІЛ 3. ПЕРЕДУМОВИ ПІДВИЩЕННЯ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ МОЛОДИХ ФУТБОЛІСТІВ………… ...…..............................................................31
3.1. Методи та засоби підвищення технічної підготовленості футболістів 10 – 12 років………………………………………………………………………………….31
3.2. Характеристика програми розвитку технічної підготовленості молодих футболістів……………………………………………………………………...…...38
Висновки до третього розділу………………………………………………...……47
РОЗДІЛ 4. ОБГОВОРЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ………………...48
Висновок до першого розділу……………………………………………………. 56
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………57
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………………………….…59

Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Антонік В. І., Антонік І. П., Андріанов В. Є.Анатомія, фізіологія дітей з основами гігієни та фізичної культури. Навчальний посібник. К, 2009. 336 с
2. Білоус О. В. Вікова психологія: Навчальний посібник. Чернігів: Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2015. 108 с.
3. Бондаренко Є. О. Доцільності застосування педагогічних технологій розвитку швидкісно-силових якостей у навчальному процесі учнів середньої школи (на прикладі футболу). Modern research in science and education: The 2nd International scientific and practical conference. BoScience Publisher, Chicago, USA. 2023. С. 222 – 229.
4. Бурла О. М. Загальна теорія підготовки спортсменів : курс лекцій і практикум : навч.-метод. посіб. для студентів галузі знань 0102 «Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини». Суми, 2016. 184 с.
5. Вікова фізіологія : навч. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: Ю. С. Бойко, Ю. М. Танасійчук Умань : Візаві, 2021. 245
6. Вітер Н. Б. Фізична культура здоров’язберегаючого напрямку із застосуванням інноваційних технологій в період пандемії в середній школі. Сучасні проблеми фізичного виховання, спорту та здоров’я людини : матер. V інтернет-конф. Одеса : видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2021. С. 117-122.
7. Гнатишин О. М. Вплив уроку футболу на морфофункціональні показники учнів середніх класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. Вип. 1 (95). С. 11-14
8. Гордієнко П. Ю. Спортивно-технічна підготовка юних футболістів. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : педагогічні науки. 2019. №4 (327). Ч. 1. С. 156-165.
9. Горошко В.І., Явтушенко П. В. Визначення основних причин травм у футболі та профілактика травматизму гравців. Фізична реабілітація та здоров’язбережувальні технології: реалії і перспективи : матер. VІ Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф. з міжнар. участю. Полтава : Національний університет імені Юрія Кондратюка, 2020. С. 130-132.
10. Дуткевич Т. В. Дитяча психологія. Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 424 с
11. Єрмоленко О. В. Теорія та методика викладання футболу : методичні рекомендації для викладачів, студентів, магістрантів, тренерів, учителів фізичної культури. Краматорськ : ДДМА, 2021. 75 с.
12. Єрмоленко О. В., Єрмоленко М. В. Методика проведення практичних і самостійних занять зі спортивних ігор : посібник. Краматорськ : ДДМА, 2016. 75 с.
13. Костюкевич В. М. Теорія і методика спортивної підготовки у запитаннях і відповідях. Навчально-методичний посібник. Вінниця: Планер, 2016. 159 с.
14. Коцур Н. І., Буц М. А. Вікова анатомія та фізіологія: Навчально-методичний посібник. Переяслав, 2021. 220 с.
15. Кравченко І. Модернізація процесу технічної підготовки футболістів на етапі попередньої базової підготовки в річному тренувальному циклі / І. Кравченко, О. Ліщенко, Є. Свістюла // Олімпійський та паралімпійський спорт : науковий журнал. Одеса, 2024. Вип. 1. С. 90–96.
16. Кузіна О. І. Підвищення загальної фізичної підготовки учнів старшої школи на заняттях з футболу. Сучасні проблеми фізичного виховання, спорту та здоров'я людини : матер. ІІІ Міжнар. інтернет-конф. Одеса : Букаєв Вадим Вікторович, 2019. С. 115 – 118.
17. Кутек Т. Б., Вовченко І. І. Основи теорії і методики спортивної підготовки: навчальний посібник. Житомир, 2022. 108 с
18. Марущак М. О. Методика оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи в процесі занять футболом : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Київ, 2018. 210 с
19. Методичні рекомендації до навчально-тренувального процесу груп спортивного вдосконалення з футболу / Уклад. Кулик Д. Г., Колос О. А., Дубовік Р. Г. Вінниця : ВНТУ, 2017. 26 с.
20. Мороз Ф.В. Травматизм та профілактика травм під час занять із футболу. Вища школа і ринок праці: інтеграція, модернізація, інтернаціоналізація: зб. тез доп. Всеукр. наук.-практ. конф. Мукачево : Видво МДУ, 2016.С. 158-160
21. Мудрик Ж.С., Добринський В.С., Деделюк Н.А. Методичні рекомендації з курсу «Теорія спорту». Луцьк, 2018. 59 с.
22. Прокопенко Л. І., Біда О. А., Луценко Гр. В., Картель М. В., Дворчук О. І. Анатомія, фізіологія, патологія дітей з основами генетики : Навчальний посібник для студентів педагогічних факультетів університетів. Черкаси: Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2011. 364 с.
23. Романюк М. Роль соціально-психологічних чинників у сучасній системі підготовки юних футболістів. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE. 2023. № 3. С. 50 – 56.
24. Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія. Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 376 с
25. Сивохоп Е. М., Маріонда І.І., Шкірта М.І. Теорія і методика викладання футболу. Ужгород, 2013. – 52с.
26. Смоляков Д. О. Методичні вказівки до практичних і самостійних занять з фізичної підготовки у відділенні спортивного вдосконалення з футболу з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» (для студентів 1–5 курсів денної форми навчання усіх спеціальностей) / Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. 39 с.
27. Соловей Д.О., Яковенко А. В. Загальні основи техніки футболу: методичні рекомендації. Дніпро: ПДАФКіС, 2018. 46 с.
28. Столітенко Є. фізичне виховання учнів 1-11 класів у процесі занять футболом. К., 2011. 298с.
29. Тітова Г.В., Мамедов Г.А. Сучасні підходи до проведення уроків футболу в школі. Social function of science, teaching and learning : The XIII International scientific-practical conference. Bordeaux, France. 2020. Р. 352 – 355.
30. Токарева Н. М. Сучасний підліток у системі психологопедагогічного супроводу : монографія / Н. М. Токарева, А. В. Шамне, Н. М. Макаренко. Кривий Ріг, 2014 312 с.
31. Токарева Н.М., Шамне А. В. Основи вікової психології : навчально-методичний посібник. Кривий Ріг, 2013 283 с.
32. Учитель І. Б., Сурякова М. В., Батраченко І. Б. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посібник. Дніпро: Середняк Т. К., 2021. 162 с.
33. Ушакова І.М. Вікова психологія: курс лекцій. Х.: НУЦЗУ, 2016. 123 с.
34. Філінков В. І. Теорія і методика викладання спортивних ігор (розділ футбол): навчально-методичний комплекс. Краматорськ, 2020. 73 с.
35. Футбол: історія розвитку, правила гри, методика навчання / С.В. Овчаренко, В.В. Матяш, Д.О. Соловей, А.В. Яковенко. Дніпро, 2017. 150 с.
36. Футзал: Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл. К.. 2015. 111 с.
37. Явтушенко П.В., Горошко В. І. Застосування здоров’язберігаючих технологій як засіб підготовки футболістів шкільного віку до гри. Сучасні тенденції спрямовані на збереження здоров’я людини : зб. наук. пр. Х. : НФУ, 2022. Вип. 3. С. 105 – 108.
38. Анатомо-фізіологічна характеристика дітей молодшого та середнього шкільного віку. Львів. 2019. URL: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/22345/1/%D0%92%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%8F%20%D1%84%D1%96%D0%B7%D1%96%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D0%9B%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%204%20%D0%9C%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%20%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%BE%D0%B4%2019-20.pdf
39. Дивульський В., Гета А. Перспективи розвитку шкільного футболу в Україні. Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка. URL: https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/11460/1/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A_01.12.2021%20pdf-186-188.pdf
40. Линець М. М. Технічна підготовка спортсменів. URL: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/3955/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0%20%E2%84%9613%20%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%96%D0%B2.pdf
41. Чурілов Г. В. Удосконалення показників технічної підготовленості футболістів на етапі початкової підготовки Житомирський державний університет імені Івана Франка. С. 54 – 57. URL: http://eprints.zu.edu.ua/34804/1/54-57.pdf