"Духовні основи творчості Олів'є Мессіана"
Автор(ка)
Олійник Євгеній Вікторович
Ступінь
Магістр
Група
Ⅵ курс, група ММм-1-23-1.4д
Спеціальність
025 Музичне мистецтво
Кафедра
Кафедра музикознавства та музичної освіти
Анотація
У магістерській роботі досліджено концептуалізацію принципів духовності у творчості Олів’є Мессіана. Автор аналізує еволюцію духовних поглядів композитора в контексті його життєвого шляху, творчості та культурно-історичного середовища. Розглядається поняття духовності, його втілення у музичних творах Мессіана, зокрема в камерному «Квартеті на кінець часу». Особливу увагу приділено аналізу музичних концепцій, пов’язаних із ритмом, часом і трансцендентністю, які відображають бачення вічності у творчості митця. Робота розкриває унікальність світогляду Мессіана, акцентуючи на духовності як фундаментальній складовій його музичного стилю.ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………….. 3
РОЗДІЛ 1. ЖИТТЄПИС ТА КОНТЕКСТ ОЛІВ’Є МЕССІАНА……….. 9
1.1. Огляд життя та творчості композитора…………………………………… 9
1.2. Закладення основ його музичного стилю………………………………… 15
1.3. Історичний та культурний контекст часу,
в якому жив та працював Мессіан ………………………………………. 21
ВИСНОВКИ ДО ПЕРШОГО РОЗДІЛУ…………………………………… 26
РОЗДІЛ ІІ. ДУХОВНІСТЬ В МУЗИЦІ МЕССІАНА .………………........ 28
2.1. Зміст поняття духовність………………………………………………….. 28
2.2. Розвиток особистої теології Олів’є Мессіана на прикладі аналізу його
камерного «Квартету на кінець часу» …………………………… .…….. 33
2.3 Ритм вічності: Мессіан і трансцендентний час …………………………... 42
ВИСНОВКИ ДО ДРУГОГО РОЗДІЛУ…………………………………….. 44
РОЗДІЛ ІІІ. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ВПЛИВ МУЗИЧНИХ ПЕРЕКОНАНЬ МЕССІАНА НА ЙОГО МУЗИКУ ……………………… 45
3.1. Огляд теоретичних концепцій, які лежать в основі музики Мессіана… 45
3.2. Концептуалізація принципів духовності у трактаті “Техніка моєї
музичної мови”…………………………………………………………… 57
ВИСНОВКИ ДО ІІІ РОЗДІЛУ ……………………………………………... 60
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ…………………………………………………….. 61
ВСТУП………………………………………………………………………….. 3
РОЗДІЛ 1. ЖИТТЄПИС ТА КОНТЕКСТ ОЛІВ’Є МЕССІАНА……….. 9
1.1. Огляд життя та творчості композитора…………………………………… 9
1.2. Закладення основ його музичного стилю………………………………… 15
1.3. Історичний та культурний контекст часу,
в якому жив та працював Мессіан ………………………………………. 21
ВИСНОВКИ ДО ПЕРШОГО РОЗДІЛУ…………………………………… 26
РОЗДІЛ ІІ. ДУХОВНІСТЬ В МУЗИЦІ МЕССІАНА .………………........ 28
2.1. Зміст поняття духовність………………………………………………….. 28
2.2. Розвиток особистої теології Олів’є Мессіана на прикладі аналізу його
камерного «Квартету на кінець часу» …………………………… .…….. 33
2.3 Ритм вічності: Мессіан і трансцендентний час …………………………... 42
ВИСНОВКИ ДО ДРУГОГО РОЗДІЛУ…………………………………….. 44
РОЗДІЛ ІІІ. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ВПЛИВ МУЗИЧНИХ ПЕРЕКОНАНЬ МЕССІАНА НА ЙОГО МУЗИКУ ……………………… 45
3.1. Огляд теоретичних концепцій, які лежать в основі музики Мессіана… 45
3.2. Концептуалізація принципів духовності у трактаті “Техніка моєї
музичної мови”…………………………………………………………… 57
ВИСНОВКИ ДО ІІІ РОЗДІЛУ ……………………………………………... 60
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ…………………………………………………….. 61
Зміст
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Гріфітс П. «Олів’є Мессіан музика та час»
2. Гріффітс, П. Колір звуку: синестетичне бачення Мессіана. Princeton University
Press, 1999, ст. 40
3. Греймс Бут "( 1991, ст. 35)
4. Аппіньянезі Ф. Священна музика Олів’є Мессіана. Routledge, 1998, стор. 42.
5. Самуель, Метафізичне бачення Т. Мессіана. Oxford University Press, 2007,
стор. 215
6. Купер, М. Олів'є Мессіан: Ритмічний новатор. Harvard University Press, 2005,
стор. 58.
7. Семюель К. «Бесіди з Олів’є Мессіаном» 1994 стор. 154.
8. Купер, М. «Олів'є Мессіан: Ритмічний новатор» Harvard University Press, 2005,
стор. 132.
9. Гріффітс, П. Мессіан і музика природи. Yale University Press, 2002, стор. 88.
10. Бут, Г. «Олів'є Мессіан: Композитор і людина». Cambridge University Press,
1991, стор. 170.
11. Аппіньянезі, Ф. «Духовна музика Олів'є Мессіана» Routledge, 1998, стор. 220.
12. Самуель Т. «Метафізичне бачення Т. Мессіана» Oxford University Press, 2007,
стор. 215.
13. О. Опанасюк «Доба Мессіана лише починається» 2015 стор. 237.
14. Галлуа Ж. «La Jeune France: Музика та ідеал». Paris: Gallimard, 1985, p. 122.
15. Келлер К. «Священна музика Месіан». Нью-Йорк: Routledge, 2001, стор. 78.
16. Буке, Ж.» Мессіан і духовна музик». Париж: PUF, 1975, стор. 114.
17. Гріффітс, П. «Сучасна музика та після» Oxford University Press, 1995, стор.
134.
18. Гегель, Г.В.Ф. «Феноменологія духу» 1807.
19. Рікер, П. «Символізм зла» 1967.
20. Опанасюк О. "Мессіан: віра, звук, вічність", 2007, с. 37.
21. Дінгл, Крістофер Філіп. Життя Месіана. Кембридж, Великобританія:
Кембриджський університет Прес, 2007.
22. Шентон, Ендрю. Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музика Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007.
23. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 25
24. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 26
25. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 26
26. Джонсон, Роберт Шерлоу. «Міфологія та символіка в музиці Мессіана».
Сучасний церковник 17, нр. 1 (жовтень 1973): 60-63.
27. Шентон, Ендрю. «Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музики Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007 ст. 23.
28. Шентон, Ендрю. Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музики Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007 ст. 24.
29. Роберт Шерло Джонсон, «Ритмічна техніка та символіка в музиці Олів’є
Мессіана», у книзі Мессіана «Мова містичного кохання» ред. Сіглунд Брюн
(Нью-Йорк: General Music Publishing, 1998), 138.
30. Шентон, Ендрю. «Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музики Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007 ст. 23.
31. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 37
32. Олів'є Мессіан, Квартет до кінця часів, пер. у Ребека Рішін, For the End of
Time: The Story of theMessiaen Quartet (Ітака, Нью-Йорк: Cornell University
Press, 2003): 129.
33. Попо «Мессіанова музична мова» 46-7 24
34. Олів'є Мессіан, Квартет до кінця часів, пер. у Ребека Рішін, For the End of
Time: The Story of theMessiaen Quartet (Ітака, Нью-Йорк: Cornell University
Press, 2003): 130.
35. Метісон, Ієн. «Кінець часів: біблійна тема в кватуорі Мессіана». У Месіані
Компаньйон. Портленд, Орегон: Amadeus Press, 1995: 234-48.
36. Келлер, «Мессіан і священне», 1980, с. 142).
37. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с. 29.
38. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с. 30.
39. Мессіан, О. . «Трактат про ритм, колір і орнітологію» Том I.1994, ст 67.
Париж.
40. Мессіан, О. . «Трактат про ритм, колір і орнітологію» Том I.1994, 68.
41. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с. 48.
42. Гріфітс П. «Олів’є Мессіан» 1985, с. 72.
43. Розен «Візіонерський всесвіт Мессіана" 1990, с. 104.
44. Келлер, «Мессіан і священне», 1980, с. 142).
45. Опанасюк О. "Сакральна місія новаторства: Олів’є Мессіан і музика ХХ
століття", 2008, с. 88.
46. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с
47. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с 28.
48. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с 62.
49. Барро «Олів'є Мессіан: Музичне життя» 1976, с. 54.
50. Жаркова В. Б. Прогулянки в музичному світі Моріса Равеля (в
в пошуках сенсу у посланнях Майстра) / Валерия Жаркова. — Киев :
Автограф, 2009. — 528 с.
51. Ринденко О. О. Феномен цілісності виконавської, композиторської та
музично-теоретичної творчості Олів’є. Мессіана. // Наук. вісн. Нац. муз.
акад. Украïни ім. П. I. Чайковського. — Київ, 2005. — Вип. 51 : Питання
органiзацiï художньої цiлiсностi музич- ного твору. — С. 193–198.
52. Самюель К. Бесіди з Олів’є Оливье Мессианом : (пер. с фр.). Гл. 1
[Електронний ресурс] / Клод Самюэль. — Париж, 1968. -
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam..." class="hcphp-link">http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
samyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-1.html
52. Messiaen O. Technique de mon langage musical / О. Messiaen. — Paris :
Alphonse Leduc, 1994. — 112 р.
53. Zharkova V. B. Progulki v muzykalnom mire Morisa Ravelia (v pois-
kakh smysla poslaniia Mastera) / Valeriia Zharkova. — Кiev : Аvtograf,
2009. — 528 s.
54. Ryndenko О. О. Fenomen tsеlоstnosti ispolnitelskogo, kompozitorskogo
i muzykalno-teoreticheskogo tvorchestva Оlivie Mеssiana // Nauk. vіsn.
Nаts. мuz. аkad. Ukrainy іm. P. I. Chaikovskogo. — K., 2005. — Vyp.
51 : Pytannia оrganizatsii hudozhnoi tsilisnosti muzychnoho tvoru. —
S. 193–198.
55. Sаmuel К. Besedy s Оlivie Меssianom : (per. s fr.). Gl. 1 [Elektron-
nyi resurs] / Klod Sаmuel. — Parizh, 1968. — Rezhim dostupa:
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam..." class="hcphp-link">http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
sаmyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-1.html.
56. Sаmuel К. Besedy s Оlivie Меssianom : (pier. s fr.). Gl. 2 [Elektronnyi resurs]
/ Klod Sаmuel. — Parizh, 1968. — Rezhim dostupa:
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
samyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-2.html. Zagl. s
ekrana.
57. Sаmuel К. Besedy s Оlivie Меssianom : (pier. s fr.). Gl. 5 [Elektronnyi resurs]
/ Klod Sаmuel. — Parizh, 1968. — Rezhim dostupa:
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
samyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-5.html.— Zagl. s
ekrana.
58. Messiaеn O. Technique de mon langage musical / О. Messiaеn. — Paris :
Alphonse Leduc, 1994.
59. Zharkikh T. V., Candidate of Art Criticism, Associate Professor,
I. P. Kotlyarevskyi National University of Arts, Kharkiv muzykalnoi kulture
Frantsii: о tvorchestve i tieorii Меssiana.
60. Anderson, Shane Dewayne. “Vingt regards sur l'Enfant-Jesus by Olivier
Messiaen: An Analysis of Its Content, Spiritual Significance and Performance
Practice.” DMA diss., University of Texas at Austin, 1999.
61. Bowlby, Christopher S. "Vingt regards sur l'enfant-Jesus: Messiaen's Means of
Conveying Extra-Musical Subtext.” DMA diss., University of Washington,
2005.
62. Dukes, Leslie Dianne. “ An Exploration of Olivier Messiaen’s Piano Style and
Application of Color in ‘Le Baiser de l’Enfant-Jesus’ and ‘Le Courlis Cendre’.”
DMA diss., University of Arizona, 1998.
63. Ennis, Paula. “A Study of Coherence and Unity in Messiaen's Cycle Vingt
Regards sur l'Enfant-Jésus. DM diss., Indiana University, 1979.
64. Epstein, Heidi. “The Nature of the Relationship between Music and Theology
according to Oskar Sohngen and Olivier Messiaen.” MA thesis, McGill
University, 1990.
65. Gunden, Heidi Cecilia von. “Timbre as Symbol in Selected Works of Olivier
Messiaen.” PhD diss., University of California at San Diego, 1977.
66. Hardink, Jason M. “Messiaen and Plainchant.” DMA diss., Rice University,
2007.
67. Haslett, Dora Poulson ."The Harmonic, Rhythmic and Melodic Theories of
Olivier Messiaen Utilized in the Vingt Regards sur l’enfant Jésus," M.M.
Thesis, University of Portland, 1965.
68. Hickman, Melinda. “Meaning in Piano Music with a Religious Theme: A
Philosophical and Historical Approach (Johann Kuhnau, Joseph Haydn, Franz
Liszt, Olivier Messiaen).” DMA diss., University of Cincinnati, 2001.
69. Hill, Matthew Richard. “Messiaen's "Regard du silence" as an expression of
Catholic faith.” DMA, University of Wisconsin - Madison, 1995.
70. Lee, Hyeweon. “Olivier Messiaen’t Vingt Regards sur l’Enfant-Jesus: A Study
of Sonority, Color, and Symbol.” DMA diss., University of Cincinatti, 1992.
71. Lin, Yi-Ting. “A Comparison of Scriabin's Last Five Piano Sonatas and
Messiaen's Vingt Regards sur L'Enfant Jésus: Analyses of Sonata No. 7, and
Contemplations I, IV, and XX.” DMA diss., Southwestern Baptist Theological
Seminary, 1999.
72. Luchese, Diane. “Olivier Messiaen’s Slow Music: Glimpses of Eternity in
Time.”PhD diss., Northwestern University, 1998.
73. McGinnis, Margaret Elizabeth. “Playing the Fields: Messiaen, Music, and the
Extramusical.” PhD diss., University of North Carolina at Chapel Hill, 2003.
74. McKinnon, Heather Price. “Symbolism and theology as compositional genesis in
Vingt regards sur l'enfant Jésus by Olivier Messiaen.” DMA thesis, University of
Iowa, 1991.
75. Rogosin, David. “Aspects of Structure in Olivier Messiaen's Vingt Regards sur
l'Enfant-Jesus.” DMA diss., University of British Columbia.
76. Seifert, Charles Ernest. “Messiaen’s Vingt Regards sur l”Enfant-Jesus: A
Historical and Pedagogical Study.” EdD diss., University of Illinois at Urbana-
Champaign, 1989.
77. Sholl, Robert P. “Olivier Messiaen and the Culture of Modernity.” PhD diss.,
King’s College, University of London, 2003.
78. Whitmore, Brooks Blaine. “Rhythmic techniques in Olivier Messiaen's Vingt
Regards sur l'Enfant-Jesus.” DMA diss., University of Texas at Austin, 1996.
79. Zheng, Zhong. “A study of Messiaen's solo piano works.” PhD diss., The Chinese
University of Hong Kong, People's Republic of China, 2004.
1. Гріфітс П. «Олів’є Мессіан музика та час»
2. Гріффітс, П. Колір звуку: синестетичне бачення Мессіана. Princeton University
Press, 1999, ст. 40
3. Греймс Бут "( 1991, ст. 35)
4. Аппіньянезі Ф. Священна музика Олів’є Мессіана. Routledge, 1998, стор. 42.
5. Самуель, Метафізичне бачення Т. Мессіана. Oxford University Press, 2007,
стор. 215
6. Купер, М. Олів'є Мессіан: Ритмічний новатор. Harvard University Press, 2005,
стор. 58.
7. Семюель К. «Бесіди з Олів’є Мессіаном» 1994 стор. 154.
8. Купер, М. «Олів'є Мессіан: Ритмічний новатор» Harvard University Press, 2005,
стор. 132.
9. Гріффітс, П. Мессіан і музика природи. Yale University Press, 2002, стор. 88.
10. Бут, Г. «Олів'є Мессіан: Композитор і людина». Cambridge University Press,
1991, стор. 170.
11. Аппіньянезі, Ф. «Духовна музика Олів'є Мессіана» Routledge, 1998, стор. 220.
12. Самуель Т. «Метафізичне бачення Т. Мессіана» Oxford University Press, 2007,
стор. 215.
13. О. Опанасюк «Доба Мессіана лише починається» 2015 стор. 237.
14. Галлуа Ж. «La Jeune France: Музика та ідеал». Paris: Gallimard, 1985, p. 122.
15. Келлер К. «Священна музика Месіан». Нью-Йорк: Routledge, 2001, стор. 78.
16. Буке, Ж.» Мессіан і духовна музик». Париж: PUF, 1975, стор. 114.
17. Гріффітс, П. «Сучасна музика та після» Oxford University Press, 1995, стор.
134.
18. Гегель, Г.В.Ф. «Феноменологія духу» 1807.
19. Рікер, П. «Символізм зла» 1967.
20. Опанасюк О. "Мессіан: віра, звук, вічність", 2007, с. 37.
21. Дінгл, Крістофер Філіп. Життя Месіана. Кембридж, Великобританія:
Кембриджський університет Прес, 2007.
22. Шентон, Ендрю. Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музика Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007.
23. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 25
24. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 26
25. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 26
26. Джонсон, Роберт Шерлоу. «Міфологія та символіка в музиці Мессіана».
Сучасний церковник 17, нр. 1 (жовтень 1973): 60-63.
27. Шентон, Ендрю. «Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музики Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007 ст. 23.
28. Шентон, Ендрю. Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музики Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007 ст. 24.
29. Роберт Шерло Джонсон, «Ритмічна техніка та символіка в музиці Олів’є
Мессіана», у книзі Мессіана «Мова містичного кохання» ред. Сіглунд Брюн
(Нью-Йорк: General Music Publishing, 1998), 138.
30. Шентон, Ендрю. «Система знаків Олів’є Мессіана: примітки до його
розуміння музики Burlington, VT: Ashgate Publishing, 2007 ст. 23.
31. Брюн Зіглінд, «Мова містичного кохання Мессіана» Нью-Йорк: General
Music. Видавництво, 1998. Ст 37
32. Олів'є Мессіан, Квартет до кінця часів, пер. у Ребека Рішін, For the End of
Time: The Story of theMessiaen Quartet (Ітака, Нью-Йорк: Cornell University
Press, 2003): 129.
33. Попо «Мессіанова музична мова» 46-7 24
34. Олів'є Мессіан, Квартет до кінця часів, пер. у Ребека Рішін, For the End of
Time: The Story of theMessiaen Quartet (Ітака, Нью-Йорк: Cornell University
Press, 2003): 130.
35. Метісон, Ієн. «Кінець часів: біблійна тема в кватуорі Мессіана». У Месіані
Компаньйон. Портленд, Орегон: Amadeus Press, 1995: 234-48.
36. Келлер, «Мессіан і священне», 1980, с. 142).
37. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с. 29.
38. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с. 30.
39. Мессіан, О. . «Трактат про ритм, колір і орнітологію» Том I.1994, ст 67.
Париж.
40. Мессіан, О. . «Трактат про ритм, колір і орнітологію» Том I.1994, 68.
41. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с. 48.
42. Гріфітс П. «Олів’є Мессіан» 1985, с. 72.
43. Розен «Візіонерський всесвіт Мессіана" 1990, с. 104.
44. Келлер, «Мессіан і священне», 1980, с. 142).
45. Опанасюк О. "Сакральна місія новаторства: Олів’є Мессіан і музика ХХ
століття", 2008, с. 88.
46. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с
47. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с 28.
48. Мессіан О. «Техніка моєї музичної мови» 1944, с 62.
49. Барро «Олів'є Мессіан: Музичне життя» 1976, с. 54.
50. Жаркова В. Б. Прогулянки в музичному світі Моріса Равеля (в
в пошуках сенсу у посланнях Майстра) / Валерия Жаркова. — Киев :
Автограф, 2009. — 528 с.
51. Ринденко О. О. Феномен цілісності виконавської, композиторської та
музично-теоретичної творчості Олів’є. Мессіана. // Наук. вісн. Нац. муз.
акад. Украïни ім. П. I. Чайковського. — Київ, 2005. — Вип. 51 : Питання
органiзацiï художньої цiлiсностi музич- ного твору. — С. 193–198.
52. Самюель К. Бесіди з Олів’є Оливье Мессианом : (пер. с фр.). Гл. 1
[Електронний ресурс] / Клод Самюэль. — Париж, 1968. -
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam..." class="hcphp-link">http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
samyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-1.html
52. Messiaen O. Technique de mon langage musical / О. Messiaen. — Paris :
Alphonse Leduc, 1994. — 112 р.
53. Zharkova V. B. Progulki v muzykalnom mire Morisa Ravelia (v pois-
kakh smysla poslaniia Mastera) / Valeriia Zharkova. — Кiev : Аvtograf,
2009. — 528 s.
54. Ryndenko О. О. Fenomen tsеlоstnosti ispolnitelskogo, kompozitorskogo
i muzykalno-teoreticheskogo tvorchestva Оlivie Mеssiana // Nauk. vіsn.
Nаts. мuz. аkad. Ukrainy іm. P. I. Chaikovskogo. — K., 2005. — Vyp.
51 : Pytannia оrganizatsii hudozhnoi tsilisnosti muzychnoho tvoru. —
S. 193–198.
55. Sаmuel К. Besedy s Оlivie Меssianom : (per. s fr.). Gl. 1 [Elektron-
nyi resurs] / Klod Sаmuel. — Parizh, 1968. — Rezhim dostupa:
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam..." class="hcphp-link">http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
sаmyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-1.html.
56. Sаmuel К. Besedy s Оlivie Меssianom : (pier. s fr.). Gl. 2 [Elektronnyi resurs]
/ Klod Sаmuel. — Parizh, 1968. — Rezhim dostupa:
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
samyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-2.html. Zagl. s
ekrana.
57. Sаmuel К. Besedy s Оlivie Меssianom : (pier. s fr.). Gl. 5 [Elektronnyi resurs]
/ Klod Sаmuel. — Parizh, 1968. — Rezhim dostupa:
http://musstudent.ru/biblio/82-music-history/sam...-
samyuel-besedy-s-olive-messiaen-perevod-s-fr-1968-glava-5.html.— Zagl. s
ekrana.
58. Messiaеn O. Technique de mon langage musical / О. Messiaеn. — Paris :
Alphonse Leduc, 1994.
59. Zharkikh T. V., Candidate of Art Criticism, Associate Professor,
I. P. Kotlyarevskyi National University of Arts, Kharkiv muzykalnoi kulture
Frantsii: о tvorchestve i tieorii Меssiana.
60. Anderson, Shane Dewayne. “Vingt regards sur l'Enfant-Jesus by Olivier
Messiaen: An Analysis of Its Content, Spiritual Significance and Performance
Practice.” DMA diss., University of Texas at Austin, 1999.
61. Bowlby, Christopher S. "Vingt regards sur l'enfant-Jesus: Messiaen's Means of
Conveying Extra-Musical Subtext.” DMA diss., University of Washington,
2005.
62. Dukes, Leslie Dianne. “ An Exploration of Olivier Messiaen’s Piano Style and
Application of Color in ‘Le Baiser de l’Enfant-Jesus’ and ‘Le Courlis Cendre’.”
DMA diss., University of Arizona, 1998.
63. Ennis, Paula. “A Study of Coherence and Unity in Messiaen's Cycle Vingt
Regards sur l'Enfant-Jésus. DM diss., Indiana University, 1979.
64. Epstein, Heidi. “The Nature of the Relationship between Music and Theology
according to Oskar Sohngen and Olivier Messiaen.” MA thesis, McGill
University, 1990.
65. Gunden, Heidi Cecilia von. “Timbre as Symbol in Selected Works of Olivier
Messiaen.” PhD diss., University of California at San Diego, 1977.
66. Hardink, Jason M. “Messiaen and Plainchant.” DMA diss., Rice University,
2007.
67. Haslett, Dora Poulson ."The Harmonic, Rhythmic and Melodic Theories of
Olivier Messiaen Utilized in the Vingt Regards sur l’enfant Jésus," M.M.
Thesis, University of Portland, 1965.
68. Hickman, Melinda. “Meaning in Piano Music with a Religious Theme: A
Philosophical and Historical Approach (Johann Kuhnau, Joseph Haydn, Franz
Liszt, Olivier Messiaen).” DMA diss., University of Cincinnati, 2001.
69. Hill, Matthew Richard. “Messiaen's "Regard du silence" as an expression of
Catholic faith.” DMA, University of Wisconsin - Madison, 1995.
70. Lee, Hyeweon. “Olivier Messiaen’t Vingt Regards sur l’Enfant-Jesus: A Study
of Sonority, Color, and Symbol.” DMA diss., University of Cincinatti, 1992.
71. Lin, Yi-Ting. “A Comparison of Scriabin's Last Five Piano Sonatas and
Messiaen's Vingt Regards sur L'Enfant Jésus: Analyses of Sonata No. 7, and
Contemplations I, IV, and XX.” DMA diss., Southwestern Baptist Theological
Seminary, 1999.
72. Luchese, Diane. “Olivier Messiaen’s Slow Music: Glimpses of Eternity in
Time.”PhD diss., Northwestern University, 1998.
73. McGinnis, Margaret Elizabeth. “Playing the Fields: Messiaen, Music, and the
Extramusical.” PhD diss., University of North Carolina at Chapel Hill, 2003.
74. McKinnon, Heather Price. “Symbolism and theology as compositional genesis in
Vingt regards sur l'enfant Jésus by Olivier Messiaen.” DMA thesis, University of
Iowa, 1991.
75. Rogosin, David. “Aspects of Structure in Olivier Messiaen's Vingt Regards sur
l'Enfant-Jesus.” DMA diss., University of British Columbia.
76. Seifert, Charles Ernest. “Messiaen’s Vingt Regards sur l”Enfant-Jesus: A
Historical and Pedagogical Study.” EdD diss., University of Illinois at Urbana-
Champaign, 1989.
77. Sholl, Robert P. “Olivier Messiaen and the Culture of Modernity.” PhD diss.,
King’s College, University of London, 2003.
78. Whitmore, Brooks Blaine. “Rhythmic techniques in Olivier Messiaen's Vingt
Regards sur l'Enfant-Jesus.” DMA diss., University of Texas at Austin, 1996.
79. Zheng, Zhong. “A study of Messiaen's solo piano works.” PhD diss., The Chinese
University of Hong Kong, People's Republic of China, 2004.
Покликання