ОРГАНІЗАЦІЯ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ


Автор(ка)
Каран Ірина Станіславівна

Ступінь
Магістр

Група
УЗОм-1-23-1.4з

Спеціальність
073 Управління навчальним закладом (з.ф.н.)

Кафедра
Кафедра управління


Анотація

Каран Ірина Станіславівна
Організація оцінювання діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти К.: Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Факультет економіки та управління, 2024.
Науковий керівник – Кайдаш Олеся Юріївна, кандидатка юридичних наук, доцент кафедри управління Факультету економіки та управління.
У магістерській роботі розглянуті теоретико - методичні засади організації оцінювання діяльності педагогічних працівників в закладах дошкільної освіти. Проведений аналіз системи оцінювання діяльності педагогічних працівників в закладі дошкільної освіти №716 м. Києва, розроблені рекомендації оцінювання діяльності педагогічних працівників в закладі дошкільної освіти №716 м. Києва.
Ключові слова: оцінювання діяльності педагогічних працівників, моніторинг, професійна діяльність, принципи та методи оцінювання, атестація.
Структура роботи: робота містить вступ, два розділи, висновки, список використаної літератури. Обсяг роботи – 74 сторінок, 6 рисунків, 15 таблиць. Кількість використаних джерел – 72 на 7 сторінках.

Зміст

ВСТУП..........................................................................................................................................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1.....................................................................................................................................................................................................................................6
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ........6
1.1. Теоретичні аспекти оцінювання діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти...................................................................6
1.2. Критерії та процедури оцінювання діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти............................................................16
1.3. Нормативно-правові засади оцінювання діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти................................................24
Висновки до розділу 1.............................................................................................................................................................................................................31
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ..........................33
2.1. Загальна характеристика закладу дошкільної освіти...............................................................................................................................................33
2.2. Аналіз практики оцінювання діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти.......................................................................36
2.3. Розроблення рекомендацій щодо вдосконалення організації оцінювання діяльності педагогічних працівників у закладі дошкільної освіти.........................................................................................................................................................................................................................................49
Висновки до розділу 2............................................................................................................................................................................................................61
ВИСНОВКИ.............................................................................................................................................................................................................................64
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .............................................................................................................................................................................68


Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Агіляр Туклер В. В. Методичні аспекти формування базових якостей дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. Туклер В. В. Агіляр. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 53(1). С. 173-176.
2. Андрашко Ю. В. Огляд методів оцінювання результатів діяльності науково-педагогічних працівників та вищих навчальних закладів. Ю. В. Андрашко, А. О. Білощицький, О. Ю. Кучанський, С. В. Білощицька, Т. О. Лященко. Управління розвитком складних систем. 2017. Вип. 29. С. 151-159.
3. Апрєлєва І. Концептуальні основи, цілі і цінності дошкільної освіти України. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. Вип. 44(1). С. 173-179.
4. Атестація педпрацівників під час війни: що варто знати. URL: https://vseosvita.ua/c/news/post/99655
5. Базовий компонент дошкільної освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu" class="hcphp-link">https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/...%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf
6. Беновська Л. Я. Підходи до оцінювання якості загальноосвітніх послуг в умовах децентралізації освіти. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. 2019. Вип. 2. С. 36-41.
7. Богуш А.Стратегія розвитку дошкільної освіти України: від старту до фінішу (історичний вектор – 1991–2022 рр.). А. Богуш. Preschooleducation: globaltrends. 2022. Vol. 1. С. 80-91
8. Богуш А. М. Вимірюємо якість дошкільної освіти: методична спрямованість. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2022. № 1. С. 7-16.
9. Бондар О.В., Стемковська І.В. Стандартизація і сертифікація як засіб забезпечення якості. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2022. Том 1. № 46. С. 8–13.
10. Бондаренко Н. Б. Деякі проблеми успішності управління закладом дошкільної освіти в сучасних умовах. Н. Б. Бондаренко, Т. О. Грибоєдова. Education and pedagogical sciences. 2023. № 3. С. 3-13
11. Бортнюк І. Моніторинг якості освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 6. С. 150-160.
12. Браславська О. Передовий педагогічний досвід – основа формування професійного потенціалу педагога. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. Вип. 1. С. 15-22.
13. Васильєва С. А. Дослідження якості освітнього процесу дітей раннього та дошкільного віку у процесі їх фізичного розвитку. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 52(1). С. 150-154.
14. Вакуленко Т. Сертифікація вчителів: незалежне тестування. URL: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/202...
15. Волік Н. М. Імплементація питань розвитку емоційно-комунікативної сфери дошкільника в державному стандарті дошкільної освіти та чинних освітніх програмах. Н. М. Волік, В. А. Ляпунова. Вісник післядипломної освіти. Серія : Педагогічні науки. 2022. Вип. 20. С. 35-47.
16. Гнізділова О. А. Рейтингове оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників. Імідж сучасного педагога. 2014. № 7. С. 17-19.
17. Гриб К. Є. Про відмінність атестації від сертифікації працівників освіти. Visegrad journal on human rights. 2021. №1. С. 101-105.
18. Данильченко І. Г. Якість управління освітнім процесом у дошкільному закладі на адміністративному рівні. І. Г. Данильченко, Ф. Чжан. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. 2022. Вип. 2. С. 112-121.
19. Долід В. Особливості оцінювання діяльності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти в контексті інституційного аудиту. В. Долід, О. Лютко. Нова педагогічна думка. 2021. № 1. С. 17-22.
20. Дошкільна освіта: словник-довідник: понад 1000 термінів, понять, назв, 2010, с. 293
21. Дробін А. Інституційний аудит – шлях до сталого розвитку закладу загальної середньої освіти. А. Дробін, О Курлова. Педагогічний вісник. 2022. №1 (57-58). С. 54-59
22. Дробахін О. О. Автоматизація рейтингового оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників. О. О. Дробахін, Н. А. Гук, М. О. Ткаченко. Питання прикладної математики і математичного моделювання. 2021. Вип. 21. С. 69-77.
23. Дурманенко О. Оцінювання якості дошкільної освіти як складник професійної підготовки майбутніх вихователів. О. Дурманенко. Actapaedagogikavolynieses. 2021. Вип. 1. С. 16-22.
24. Зварич Г. Критерії, показники та індикатори моніторингу, експертизи та оцінювання якості освітніх послуг у закладах загальної середньої освіти. Імідж сучасного педагога. 2020. №5. С.14-20.
25. Канівець Т.М. Основи педагогічного оцінювання: [навчально-методичний посібник]. Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2012. 102 с
26. Конвенція про права дитини
27. Косач Н. І. Комплексне оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників. Н. І. Косач, Г. Г. Бондаренко. Метрологія та прилади. 2018. № 5. С. 67-72.
28. Косенчук О. Г. Методологія оцінювання якості дошкільної освіти: реалії та перспективи. О. Г. Косенчук, Ю. Г. Косенчук. Вісник післядипломної освіти. Серія : Педагогічні науки. 2020. Вип. 11. С. 84-100.
29. Кочубей Т. Д. Формування соціокультурного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в процесі здійснення превентивної педагогічної роботи. Т. Д. Кочубей, О. М. Мельникова. Педагогічні науки: теорія та практика. 2022. № 1. С. 212-219.
30. Кривда В. Самоосвіта вихователя у сучасному закладі дошкільної освіти. В. Кривда. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2022. Вип. 2. С. 54-61.
31. Крутій К. Л. Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти в дошкільному навчальному закладі: Монографія. Запоріжжя: ТОВ “ЛІПС” ЛТД, 2006. 172 с.
32. Ліпська, В. Освітній аудит як складова процесу реформування вищої освіти України.URL:http://oldconf.neasmo.org.ua/node/760
33. Мачинська Н. І. Організаційні засади методичної роботи в закладі дошкільної освіти. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2023. Вип. 38. С. 171-180.
34. Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти. URL:https://drive.google.com/file/d/1gK4YkNAI20AVv8i...
35. Найдьонов І. М. Основи освітянського менеджменту: навч. посіб. І. М. Найдьонов. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2019. Ч. 2. 270 с
36. Новіков В. М. Пріоритети якісного розвитку дошкільної освіти. Демографія та соціальна економіка. 2022. № 1. С. 142-160.
37. Освітній менеджмент: теорія і практика : зб. наук. праць, за заг. ред. І.В. Соколової, О.Б. Проценко. Маріуполь : МДУ, 2013. 216 с.
38. Офіційний сайт Міністерства освіти та науки України. URL: https://mon.gov.ua
39. Офіційний сайт Державної служби якості освіти України. URL: https://sqe.gov.ua/
40. Офіційний сайт Українського центру оцінювання якості освіти. URL:https://testportal.gov.ua/zagagalna-informatsiya-pedahog/
41. Оцінювання персоналу : Навч. посіб. С. О. Цимбалюк, О. М. Білик. К.: КНЕУ, 2021. 311 с.
42. Потапова Н. В. Критерії оцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школі. Н. В. Потапова, К. Г. Корсікова. Педагогічні науки: теорія та практика. 2022. № 1. -С. 186-190.
43. Порядок проведення інституційних аудитів у дитячих садках: громадське обговорення. URL: https://nus.org.ua/news/poryadok-provedennya-ins...
44. Павленко В. І. Атестація педагогічних працівників і розвиток професійної майстерності. Постметодика. 2011. № 2. С. 43-45.
45. Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII / Верховна Рада України. Голос України. 2017. № 178–179. C. 10–22.
46. Про дошкільну освіту: Закон України № 2628-ІП 11 липня 2001 р. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2628-14
47. Про повну загальну середню освіту: Закон України від 16 січня 2020 року № 463-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
48. Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників: Наказ Міністерства освіти та науки України № 805 від 09.09.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1649-22#Text
49. Про деякі питання проведення сертифікації педагогічних працівників у 2024 році: Наказом МОН №1464 від 01.12.2023 р. https://mon.gov.ua/npa/pro-deyaki-pitannya-provedennya-sertifikaciyi-pedagogichnih-pracivnikiv-u-2024-roci
50. Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників: Постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1190-2018-%D0%BF#Text
51. Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану: Закон України № 2136-IX 24 грудня 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2136-20#Text
52. Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти. Лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2
53. Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання. Лист МОН від 06.03.2022 № 1/3370-22.
54. Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році. Лист МОН від 15.03.2022 № 1/3454-22.
55. Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб. Лист МОН від 17.03.2022 №1/3475-22.
56. Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні. Лист МОН від 29.03.2022 № 1/3737-22.
57. Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні. Лист МОН від 02.04.2022 №1/3845-22.
58. Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період. Лист МОН від 22.06.2022 №1/6894-22.
59. Сертифікація. Державна служба якості освіти України : офіційний сайт. URL: https://sqe.gov.ua/diyalnist/sertifikaciya/
60. Сивак Л.А., Михайлів Т.А. Управлінська діяльність та методичний супровід процесу атестації педагогічних працівників: [Методичний посібник]. Хмельницький: Технологічний багатопрофільний ліцей з загальноосвітніми класами м. Хмельницького імені Артема Мазура, 2015. 108 с.
61. Сидоренко О. І. Зовнішнє незалежне оцінювання як складова системи забезпечення якості освіти: ризики та шляхи їх подолання. Новий Колегiум. 2018. № 2. С. 26-31.
62. Скиба Ю. Зарубіжні практики впровадження стандартів оцінювання професійної діяльності науково-педагогічних працівників. Проблеми освіти. 2019. Вип. 93. С. 183-196
63. Стародубцева К. В. Сертифікація педагогічних працівників: регіональний аспект упровадження. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2022. Вип. 85. С. 191-196.
64. Стражнікова І.В. Сертифікація науково-педагогічних працівників як метод моніторингу сучасної вищої освіти України. Інноваційний потенціал сучасної освіти та науки: Міжнарод. наук.-практ. конф., 29 травня 2020 р. 2020. С. 243–245.
65. Стягунова О. Атестація педагогічних працівників: інформаційний порадник. Київ. УІРО. 2023. 57 с.
66. Ступак О. Ю. Рейтингове оцінювання діяльності науково-педагогічних працівників як показник якості освітніх послуг. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2016. Вип. 46. С. 86-93.
67. Цимбалюк С. О. Технології управління персоналом: навч. посібник. Київ : КНЕУ, 2009. 399 с.
68. Шевчук С.С. Система педагогічного контролю та оцінювання як фактор забезпечення якості професійної освіти: навчально-методичний посібник. Біла Церква: БІНПО ДЗВО «УМО» НАПНУ, 2023. 85 с.
69. Шинкар Т. Напрями вдосконалення методичної роботи в закладах дошкільної освіти. Збірник наукових праць. ΛΌГOΣ. 2021. URL: https://doi.org/10.36074/logos-12.11.2021.v3.01
70. Шоутен Т. Менеджмент керівників закладів дошкільної і початкової освіти. Т. Шоутен, Л.І. Даниленко, О.І. Зайченко, Н.З. Софій ; за заг. ред. Даниленко; Всеукраїнський фонд «Крок за кроком». К.: СПД-ФО К.С. Парашин, 2009. 112 с.
71. Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами. Лист МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22.
72. Щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році у закладах дошкільної освіти. Лист МОН від 22.06.2022 №1/6894-22.