УПРАВЛІННЯ РЕФОРМУВАННЯМ В ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ЛІЦЕЇ


Автор(ка)
П`ятецький Марк Олександрович

Ступінь
Магістр

Група
УЗОм-1-23-1.4з

Спеціальність
073 Менеджмент

Кафедра
Кафедра управління


Анотація

П’ятецький Марк Олександрович
Управління реформуванням в закладі загальної середньої освіти в ліцеї. К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, Факультет економіки та управління, 2024.
Науковий керівник – Яковенко Ігор Валентинович, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри управління Факультету економіки та управління.
У магістерській роботі розглянуто теоретичні аспекти реформування закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) у контексті освітньої реформи. Досліджено основні напрями реорганізації ЗЗСО у заклади професійної освіти – ліцеї, а також методичні й організаційні засади проведення реформування. Проаналізовано процес реформування на прикладі Ліцею №185 ім. В. Вернадського м. Києва, запропоновано базову модель реформованого закладу та вдосконалення системи управління реформуванням. Розроблено рекомендації для формування оптимальної моделі управління освітніми закладами.
Ключові слова: освітня реформа, заклади загальної середньої освіти, ліцей, реорганізація, управління реформуванням.
Структура роботи: робота містить вступ, два розділи, висновки, список використаної літератури та додатки. Обсяг роботи – 69 сторінок, 8 рисунків, 10 таблиць, 1 додаток. Кількість використаних джерел – 60 на 6 сторінках.

Зміст

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. 7
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РЕФОРМУВАННЯ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 7
1.1.Основні напрями реорганізації ЗЗСО в світлі проведення освітньої реформи 7
1.2.Реорганізація ЗЗСО у заклади професійної освіти – ліцеї 17
1.3.Методичні та організаційні засади проведення реорганізації ЗЗСО 23
Висновки до першого розділу 31
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ПРОЦЕСУ РЕФОРМУВАННЯ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ЗЗСО НА ОСНОВІ РЕОРГАНІЗАЦІЇ (НА ПРИКЛАДІ ЛІЦЕЮ №185 ІМ. В. ВЕРНАДСЬКОГО) 34
2.1.Аналіз процесу реформування закладу загальної середньої освіти 34
2.2.Базова модель ЗЗСО, реформованого в ліцей 39
2.3.Пропозиції по удосконаленню системи управління реформування закладів загальної середньої освіти 43
Висновки до другого розділу 52
ВИСНОВКИ 55
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 59
ДОДАТОК 65

Покликання

1. Актуальні питання реформування освіти в Україні : монографія / за ред. С. Л. Лондара; ДНУ «Інститут освітньої аналітики». Київ, 2018. 246 с.
2. Бортнюк І. Моніторинг якості освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2021. № 6. С. 150-160.
3. Децентралізація у сфері освіти. URL: http://decentralization.gov.ua/education.
4. Діаграма Ганта: застосування у менеджменті проєктів. URL: https://shelfy.com.ua/newsroom/diagrama-ganta/
5. Допомога закладам освіти від GIZ. URL: https://prm.osv.org.ua/news/1695120285/
6. Дяченко С. В. Правові та організаційні наслідки здійснення заходів з реорганізації суб’єктів господарювання. Європейські перспективи. 2012. № 2(2). С. 141-145.
7. Заклади загальної середньої освіти. URL: https://svyat.kyivcity.gov.ua/pro-raion/vidomost...
8. Застрожнікова І. В. Принципи децентралізації в управлінні освітою. Науковий вісник: Державне управління. 2019. №2. с. 59-65.
9. Івасів О.В. Управління проєктами у закладі освіти. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/17...
10. Кодекс законів про працю України: Законом № 322-VIII від 10.12.71 . URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text
11. Конституція України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%
D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text
12. Критерії формування спроможної освітньої мережі в ОТГ. Методично-інформаційний посібник. URL: https://storage.decentralization.gov.ua/uploads/...
13. Кулініч О. Управління проектами в системі освіти: поняття, зміст. Публічне урядування. 2020. №4 (24). 202-212.
14. Мелешко В. Проблеми трансформації окремих закладів загальної середньої освіти в наукові ліцеї. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. 2020. Вип. 2. С. 90-97.
15. Методичні рекомендації у сфері освіти «Питання оптимізації освітньої мережі». Асоціація міст України. URL: https://auc.org.ua/sites/default/files/library/m...
16. Місцеве бюджетування освіти. Український та регіональний досвід регулювання і виконання бюджетного процесу в освіті на муніципальному рівні / Борисенко Л., Герчинський Я., Гриневич Л., Олін М., Островський І., Хобзей П. – К., 2023. – 266 с.
17. Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnasere...
18. Нова українська школа. Дорожня карта реформи базової та профільної школи. Проєкт для обговорення. Вакуленко Т., Гриневич Л., Лінник О. та інші; за заг. ред. Л. Гриневич. АКМЕ ГРУП, 2021. 46 с.
19. Нова українська школа. Міністерство освіти та науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola" class="hcphp-link">https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
20. Освіта як об’єкт реформування. Перехід закладу ЗСО на фінансову автономію. URL: https://obuhivska-rayrada.gov.ua/osvita-yak-obek...
21. Освітня реформа. Результати і перспективи. Інформаційно-аналітичний збірник. 2019. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/" class="hcphp-link">https://mon.gov.ua/storage/app/media/
Serpneva%20conferentcia/2019/Institut-osv-analitiki.pdf
22. Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/
23. Офіційний сайт Державної служби якості освіти України. URL: https://sqe.gov.ua/
24. Офіційний сайт школи №185. URL: http://school185.kiev.sch.in.ua/pro_shkolu/kontakti/
25. Офіційний сайт Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації. URL: https://svyat.kyivcity.gov.ua/administratsiia/st...
26. Парадигми розвитку та тенденції реформування шкільної освіти в Україні у добу незалежності : монографія / колектив авт. : Дічек Н. П., Саух П. Ю., Євтух М. Б., Бойченко М. І., Антонець Н. Б., Загородня А. А., Шевченко С. М. ; за заг. ред. д-ра пед. наук, проф. Н. П. Дічек. Київ : Педагогічна думка, 2022. 507 с
27. Парфьонова О. І. Державна освітня політика України в контексті реформування загальної середньої освіти. Гілея: науковий вісник. 2018. Вип. 137. С. 262-267.
28. Про освіту: Закон України 2145-VIII від 05.09.2017 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
29. Про повну загальну середню освіту: Закон України 463-IX від 16.01.2020. р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
30. Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти: Закон України від 15 липня 2021 року № 1658-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1658-20#Text
31. Про затвердження Положення про ліцей: Постанова
Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1062. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1062-2021-%D0%BF#Text
32. Про затвердження Положення про науковий ліцей: Постанова
Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 р. № 438. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/438-2019-%D0%BF#Text
33. Про затвердження Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою: Постанова
Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 р. № 672. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/672-2021-%D0%BF#Text
34. Про затвердження Положення про мистецький ліцей: Постанова
Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 р. № 1313. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1313-2020-%D0%BF#Text
35. Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України: Постанова Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 р. № 73. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/73-2019-%D0%BF#n11
36. Прокопенко І. Ф. Технологічні уклади та сучасна освіта. Рідна школа. 2016. № 4. С. 14–18
37. Пучко І.В. Тенденції та пріоритети розвитку злиттів та поглинань в умовах інституційних трансформацій. Вісник Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського. 2015. Вип. 3. С. 769–773.
38. Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA -2022. URL: https://mon.gov.ua/news/rezultati-mizhnarodnogo-doslidzhennya-yakosti-osviti-pisa-2022
39. Реєстр суб'єктів освітньої діяльності. URL: https://registry.edbo.gov.ua/schools/80386/
40. Рейтинг шкіл Києва за результатами НМТ 2023 року. URL: https://ru.osvita.ua/school/rating/89946/
41. Реорганізація освітньої мережі в умовах воєнного стану URL:https://eo.gov.ua/reorhanizatsiia-osvitnoi-merez...
42. Реформа старшої школи в Україні: як і коли реалізують, чого бояться батьки та які є міфи-"якорі". URL: https://24tv.ua/education/nova-reforma-osviti-20...
43. Реформа старшої школи: прогнози МОН, успішні кейси впровадження та 4 міфи, які гальмують реформу. URL: https://nus.org.ua/articles/reforma-starshoyi-sh...
44. Сімейна форма навчання у 2024 році: особливості організації. URL: https://www.education.ua/news/2023/09/06/simeina...
45. Сімейна форма навчання: як оцінювати учнів наприкінці семестру, консультувати й тримати зв’язок. URL: https://nus.org.ua/articles/simejna-forma-navcha...
46. Старших класів більше не буде? Як зміниться система шкільної освіти у найближчі роки. URL: https://vseosvita.ua/c/pedagogy/post/97081
47. Сухова Н. М. Реорганізація освітньої сиcтеми в умовах мережевого суспільства. Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. 2020. № 1. С. 169-173.
48. Тєшева Л. В. Реорганізація підприємств, спрямована на укрупнення, як одна із форм реструктуризації. Л. В. Тєшева, А. М. Канащенко, А. О. Пужко. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 6(3).- С. 87-90
49. У Миколаєві планують реорганізувати ряд навчальних закладів. URL: https://www.ukr.net/news/details/mikolayiv/104752704.html
50. Україні загрожує демографічна криза: як скорочується чисельність населення. URL: https://www.slovoidilo.ua/2022/12/31/infografika...
51. Управління проектами і фандрайзинг у сфері освіти: навчально-методичний посібник до курсу / авт.-упоряд. І.В.Єгорова. Івано-Франківськ, 2021. 140 с.
52. Управління освітніми проектами. URL: https://osvita.ua/school/method/technol/1411/#google_vignette
53. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 року із змінами, внесеними згідно із Законом N 4416-VI ( 4416-17 ) від 21.02.2012 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text
54. Хомишин І. Напрями реформування шкільної освіти. URL:http://science.lpnu.ua/sites/default/files/journ...
55. Хто такі стейкхолдери та як з ними працювати? URL: https://online.novaposhta.education/blog/hto-tak...
56. Чому діаграма Ганта це важливий інструмент для управління проектами. URL: https://corewin.ua/blog/the-gantt-chart-why-is-i...
57. Шведа Н. Особливості календарного планування проекту. Матеріали Шостої Всеукраїнської науково-практичної конференції пам’яті почесного професора ТНТУ, академіка НАН України Чумаченка Миколи Григоровича «Інноваційний розвиток: стратегічний погляд у майбутнє» ТНТУ імені Івана Пулюя, (Тернопіль, 6 квітня 2017 року). С.69-70.
58. Що таке Діаграма Ганта і як правильно користуватися? URL: https://worksection.com/ua/blog/what-is-gantt-chart.html
59. Як перейти на сімейну форму навчання та які її особливості. URL: https://fakty.com.ua/ua/ukraine/suspilstvo/20240...
60. PISA  2018. Основні результати та висновки. URL: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/202...