ФІНАНСОВІ АСПЕКТИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Автор(ка)
Пилкін Микита Дмитрович
Ступінь
Бакалавр
Група
ФіКб-1-17-4.0д
Спеціальність
072 Фінанси, банківська справа та страхування
Кафедра
Кафедра фінансів та економіки
Анотація
Мета дипломної роботи полягає у дослідженні можливостей підвищення ефективності маркетингової діяльності ТОВ «Дана-мод».
Таким чином, актуальність означених проблем, їхнє практичне значення та недостатня розробленість проблематики визначили вибір теми дослідження, обумовили основну мету та завдання роботи.
Об’єктом дослідження є процеси пов’язані з підвищенням конкурентоспроможності підприємства діяльності ТОВ «Дана-мод».
Предметом є теоретико-методичні та практичні аспекти підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Емпіричною базою дослідження є ТОВ «Дана-мода».
Таким чином, актуальність означених проблем, їхнє практичне значення та недостатня розробленість проблематики визначили вибір теми дослідження, обумовили основну мету та завдання роботи.
Об’єктом дослідження є процеси пов’язані з підвищенням конкурентоспроможності підприємства діяльності ТОВ «Дана-мод».
Предметом є теоретико-методичні та практичні аспекти підвищення конкурентоспроможності підприємства.
Емпіричною базою дослідження є ТОВ «Дана-мода».
Зміст
Розділ 1. Теоретичні та методичні засади дослідження комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємства
1.1. Економічна сутність поняття “конкурентоспроможність” та аналіз факторів що впливають на конкурентоспроможність підприємства
1.2. Проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств малого бізнесу в Україні: теперішній стан та пропозиції поліпшення
1.3. Методичний інструментарій оцінки конкурентоспроможності суб’єкта господарювання
Розділ 2. Дослідження факторів оцінки конкурентоспроможності малих підприємств в сучасних реаліях
2.1. Діагностика оцінки конкурентного середовища підприємства
2.2. Аналіз структури витрат підприємства
2.3. Оцінка основних показників конкурентоспроможності підприємства
Розділ 3. Шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Дана-Мода»
3.1. Шляхи вдосконалення конкурентної позиції підприємств на українському ринку
3.2. Розробка напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємства «Дана-Мода»
3.3. Економічне обґрунтування запропонованих заходів з підвищення конкурентоспроможності підприємства
1.1. Економічна сутність поняття “конкурентоспроможність” та аналіз факторів що впливають на конкурентоспроможність підприємства
1.2. Проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств малого бізнесу в Україні: теперішній стан та пропозиції поліпшення
1.3. Методичний інструментарій оцінки конкурентоспроможності суб’єкта господарювання
Розділ 2. Дослідження факторів оцінки конкурентоспроможності малих підприємств в сучасних реаліях
2.1. Діагностика оцінки конкурентного середовища підприємства
2.2. Аналіз структури витрат підприємства
2.3. Оцінка основних показників конкурентоспроможності підприємства
Розділ 3. Шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Дана-Мода»
3.1. Шляхи вдосконалення конкурентної позиції підприємств на українському ринку
3.2. Розробка напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємства «Дана-Мода»
3.3. Економічне обґрунтування запропонованих заходів з підвищення конкурентоспроможності підприємства
Покликання
1. Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. 208 с.
2. Михайленко О.В., Орлова К.Г. Система управління конкурентоспроможністю продукції підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2017. Вип. 13 (2). С. 114–117.
3. Терехов Д.С., Блідар О.В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства. Наука й економіка. 2016. Вип. 2. С. 76–80.
4. Касич А.О., Глущенко Д.О. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та держава. 2016. No 11. С. 65-70
5. Фатхутдінов Р.А., Осовська Г.В. Управління конкурентоздатністю організації. К.: Кондор, 2009. 470 с.
6. Хруцкий В.Е., Корнеева И.В. Современный маркетинг. М.: Финансы и статистика, 1999. 528 с.
7. Скударь Г.М. Управление конкурентоспособностью крупного акционерного общества: проблемы и решения. К.: Наукова думка, 1999. 495 с.
8. Дядюк М. Удосконалення методологічних засад управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах кризи. Agricultural and resource economics: international scientific e-journal. 2016. Vol. 2, No 4. С. 95–105.
9. Єлець О.П. Сутність конкуренції та конкурентоспроможності підприємства. Економічний вісник Запорізької державної.
10. Якименко Н.В. Управління конкурентоспроможністю підприємств торгівлі. Вісн. Хмельниц. нац. ун-ту. Сер.: Економіка. 2015. No 1. С. 51–55.
11. Ж. В. Крючкова. Сутність конкуренції і конкурентоспроможності аграрних підприємств як економічних категорій. Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет. Інвестиції: практика та досвід № 12/2016.
12. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: [монографія / за заг. ред.. О.Г. Янкового]. Одеса: Атлант, 2013. 470 с.
13. Воронов Д.С. Оцінка конкурентоспроможності найбільших російських компаній за підсумками 2015 року. Сучасна конкуренція. 2016. №2. С. 118-143.
14. Толстіков Є.А. До питання про вибір методу оцінки конкурентоспроможності підприємства. Міжнародний науковий журнал «Символ науки» №11-1 / 2016
15. Бех, М.С. Сутнісна характеристика малого і середнього бізнесу в трансформаційних умовах реформування економіки України. Сталий розвиток економіки. 2011. № 2. С. 53-56.
16. Лісовська, Л.С., Іванець Л.В. Сучасна парадигма конкурентоспроможності підприємства. Вісник Ун-ту «Львівська Політехніка». Проблеми економіки та управління. 2009. № 640. С. 143-149
17. Крекотун С.А. Проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств малого бізнесу. Економічні науки. Серія “Економіка та менеджмент”: Збірник наукових праць. Луцький національний технічний університет. Випуск 9 (34). Частина 1. Луцьк, 2012.
18. Гамма, Т.М. Систематизація складових конкурентоспроможності підприємства. Вісник Донецьк. н. . Ун-ту екон. І торг. 2011. № 4 (52). С. 117-122.
19. Кириченко, Л. Механізм управління конкурентоспроможністю підприємств. Вісник Київ. н. . Торг.-екон. Ун-ту. 2009. - № 1. С. 62-66.
20. Шубович, Т.А. Теоретичні основи конкурентоспроможності аграрних підприємств. Сталий розвиток економіки. 2011. № 1. С. 84- 87.
21. Самойлик, Ю.В., Економічний механізм формування стратегії управління конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Житомир. Держ. Технол. Ун-ту. Екон. Науки. 2010. № 3 (53). С. 94-98.
22. Шарко, В.В. Інтегральна оцінка ефективності діяльності в системі конкурентоспроможності підприємстваю Сталий розвиток економіки. 2011. № 6. – С. 99-106.
23. Зулькарнаев И.У., Ільясова Л.Р. Метод розрахунку інтегральної конкурентоспроможності промислових, торгових і фінансових підприємств. Маркетинг в Росії і за кордоном. № 4 (24). 2011. стр.12-19.
24. Портер М. Конкуренція: Навчальний посібник. М .: Академія, 2010. 840 с.
25. Карапетян, Е.Т. Методологічні підходи до підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств України. Сталий розвиток економіки. 2011. № 5. С. 62-67.
27. Коваленко, Н.В. Вплив підвищення економічної стійкості промислових підприємств на їх конкурентоспроможність в умовах економічної кризи. Вісник Запоріз. н. . Ун-ту. Економічні науки. 2010. № 2 (6). С. 22-26.
29. Козаченко, С.В. Управлінський інструмент підвищення конкурентоспроможності компаній. Вісник Міжн. Наук.-техн. Ун-ту н.. ак. Ю. Бугая. Серія «Економіка». 2010. № 1 С. 49-55.
30. Джабраїлов Х.С. Організаційно-економічні основи підвищення конкурентоспроможності підприємств сфери послуг. М.: Омега-Л, 2010. 282 с.
31. Загорський А.Л. Конкурентоспроможність інтегрованих бізнес-груп. М .: Юніті-Дана, 2010. 452 с.
32. Котова Н.Н. Бізнес-стратегії організації: концепції й ситуації для конкурентного аналізу. М .: Альфа-прес, 2011. 432 с.
33. Мисак В.С. Аналіз конкурентоспроможності фірми. М .: Фінанси і статистика, 2008. 240 с.
35. Леонов, Я.В. Система управління витратами як фактор підвищення конкурентоспроможності. Бюлетень Міжн. Нобелівського екон. Форуму. 2010. № 1 (3). Т. 2. С. 175-183.
36. Волкова М. В. Напрями вдосконалення маркетингової діяльності підприємства. Економіка та управління підприємствами. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. №16. С. 281–286.
37. Головчук Ю. О., Пчелянська Г. О. Особливості формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава. 2020. № 3. С. 66–70. URL: 10.32702/2306-6806.2020.3.66.
38. Головчук Ю.О., Середницька Л.П. Маркетингова товарна політика – інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємства. Агросвіт. 2020. № 1. С. 61–68. URL: 10.32702/2306-6792.2020.1.61.
39. Дибчук Л.В., Пчелянська Г.О. Маркетингового-логістична модель дистрибуції на продовольчому ринку. Проблеми економіки. №3. 2019. C. 54–60. URL: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-3-54-60.
40. Стадник В.В., Іжевський П.Г., Головчук Ю.О. Маркетинг взаємодії в розвитку інноваційного та ринкового потенціалу підприємства. Ефективна економіка. 2018, № 2. URL: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna-ekonom....
41. Марчевська Ю.О. Багатонаціональна конкуренція та міжнародна маркетингова товарна політика. Соціально-гуманітарний вісник. 2018, Вип. 24. С. 93–95. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sochumj_2018_24_61.
42. Фальченко О. О., Токарь Н. Б. Конкурентоспроможність як складова економічної безпеки підприємства. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Технічний прогрес і ефективність виробництва. 2017. № 67(1040). С. 156–158.
43. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання: монографія / Ж. В. Поплавська та ін. ; за заг. ред. Ж. В. Поплавської. Львів: ТОВ «Галицька видавнича спілка», 2019. 201 с.
44. Тичинська А. І., Наумова М. А. Дослідження ринку кондитерських виробів України. Вісник студентського наукового товариства ДонНУ ім. Василя Стуса. 2017. №9. С. 122–126.
45. Ткаченко О. М. Перспективи розвитку вітчизняної кондитерської промисловості після вступу України до СОТ. Економіст. 2017. № 3. С. 20–21.
46. Ткаченко А. М., Колесник Е. О. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2019. № 4 (95). С. 14–21.
47. Станіславик О. В., Коваленко О. М. Актуальні шляхи та фактори підвищення конкурентоспроможності вітчизняного підприємства. Економічний форум. 2017. № 2. С. 223–231.
48. Літвінова Ю. О. Проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах. Управління розвитком. 2017. № 9. С. 35–37.
49. Кравчук Б. В., Лазоренко Т. В. Фактори забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Держава та регіони. 2020. № 5.
50. Загородній А. Г., Чубай В. М. Оцінювання конкурентоспроможності інноваційної продукції в процесі вибору інноваційної стратегії підприємства. Фінанси України. 2017. № 1. С. 99–110.
51. Довгань Л. Є., Каракай Ю. В., Артеменко Л. П. Стратегічне управління: навч. посіб. 2-ге вид. Київ: Центр учбової літератури, 2018. 440 с.
52. Донцул А., Однолько В. Аналіз ринку кондитерських виробів України: проблеми та перспективи розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць. 2018. № 5(257). С. 67–84.
53. Економічний механізм забезпечення конкурентоспроможності торговельного підприємства : монографія. Я. Д. Качмарик та ін. Львів : Літературна агенція «Піраміда», 2018. 208 с.
54. Бугай В. З., Сидоренко В. О. Основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства. Електронне наукове фахове видання з економічних наук «Modern Economics». 2019. № 14. С. 33–38.
55. Булах І. В., Надтока Т. Б. Оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери телекомунікацій : монографія. Донецьк : ДРУК-ІНФО, 2018. 244 с.
56. Назарова Л. В. Необхідність антикризового управління на підприємстві. Економіка та управління підприємствами. 2018. № 23. С. 281-286.
57. Злидень І.М. Концептуальні засади системного управління конкурентним потенціалом. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. 97 Економічна серія; зб. наук праць. X.: ХНУ ім. В.Н Каразіна. 2019. С.63-67.
58. Колмакова О.М., Андріянова О.А. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Молодий вчений. 2018. №5.1. С. 37-41.
59. Кучер С. Ф., Васильєв В. Г. Конкурентоспроможність продукції та методи її оцінки. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 16. С. 60-63.
60. Ярошенко С.П. Принципи конкурентоздатності сфери матеріального виробництва. Регіональні перспективи. 2018. № 1(2). С. 37-39.
61. Яценко В.Ф., Земська Г.О. Оцінка інвестиційних проектів: вітчизняна та зарубіжна практика. Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка. 2019. Спецвипуск. 29. Ч. 2 : Удосконалення обліку, аналізу, аудиту і звітності в сучасних умовах глобалізаційних процесів у світовій економіці. С. 183– 187.
62. Перерва П.Г. Оцінка впливу інноваційної, інвестиційної та маркетингової політики підприємства на рівень конкурентоспроможності. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки) : зб. наук. пр. Харків : НТУ "ХПІ", 2018. № 15 (1291). С. 89-94.
63. Краус К.Н., Краус Н.М. Цифровізація в умовах інституційної трансформації економіки: базові складові та інструменти цифрових технологій. Науковий економічний журнал. Інтелект ХХІ століття. 2018. № 1. С. 211–214.
64. Криворучко О. С., Краус К.Н., Краус Н.М. Віртуальна реальність національного інформаційно-інноваційного простору. Економіка та суспільство. 2018. № 14. URL: http://economy and society.in.ua.
65. Краус Н. М. Інноваційна економіка в глобалізованому світі: інституціональний базис формування та траєкторія розвитку: монографія. 2019. Київ: Аграр Медіа Груп. 491 с.
66. Діденко, Є. О.; Жураківський, П. І. Модель управління конкурентоспроможністю підприємства. Ефективна економіка, №5. 2017. С. 1-4.
67. Спасьонова А. В. Особливості розробки маркетингової стратегії підприємства. Проблеми соціально-економічного розвитку підприємств : матеріали 12-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 26-27 листопада 2019 р. / Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т" [та ін.]. Харків : НТУ "ХПІ", 2019. С. 157-158.
68. Андрєєва Є. Л. Шляхи підвищення конкурентоспроможності товарів підприємстваю Імплементація інновацій обліково-аналітичного забезпечення сталого розвитку сучасного бізнесу : тези доп. 2-ї Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., 18 квітня 2019 р. Харків : ХДУХТ, 2019. С. 112-113.
69. Масюкова Л. О. Формування конкурентних переваг підприємства в умовах адаптації до екзогенних змін. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики : матеріали 7-ї наук.-практ. конф. з міжнар. участю, 15 листопада 2019 р. Харків : НФаУ, 2019. С. 56-58.
70. Котляр Д. С. Інструментарій впливу на фінансові результати з метою підвищення конкурентоспроможності підприємства. Сучасні проблеми обліку, аналізу, аудиту й оподаткування суб'єктів господарської діяльності: теоретичні, практичні та освітянські аспекти : зб. наук. пр. за матеріалами 3-ї Всеукраїнської наук.-практ. конф., 28-29 березня 2019 р. Дніпро : НМетАУ, 2019. Ч. 2. С. 187-190.
71. Пантелєєв М. С. Конкурентні стратегії підприємства. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров'я = Information technologies: science, engineering, technology, education, health : наук. вид. : тези доп. 26-ї міжнар. наук.-практ. конф. MicroCAD–2018, [16-18 травня 2018 р.] : у 4 ч. Ч. 3 / ред. Є. І. Сокол. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. С. 228.
72. Джеджула В. В. Інноваційна діяльність як чинник конкурентоспроможності підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 4. С. 5–8.
73. Заремба О. В. Взаємозв’язок конкурентоспроможності та якості продукції. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 13-15 березня 2019 р. 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm....
74. Джеджула В. В. Удосконалення кадрової політики як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємств. Вісник ОНУ ім. І. І. Мечнікова. 2019. Т. 24, вип. 2(75). С. 88-92.
75. Лукашенко О. В. Особливості інноваційно-інвестиційної діяльності підприємств. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 13-15 березня 2019 р. 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm....
76. Швед, Т. В. Оцінка конкурентоспроможності підприємства. Економіка та суспільство : Електронне наукове фахове видання. 2017. Вип. 8. С. 405-410.
77. Продан Ірина Олегівна, Різник Юлія Ігорівна Клієнтоорієнтований підхід як передумова конкурентоспроможності підприємства. БИ. 2017. №1 (468). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/klientooriento....
78. Глущенко Л. Інноваційна діяльність підприємств та інноваційна політика України. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 13-15 березня 2019 р. 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm....
79. Худещенко А. І. Економічна безпека як передумова сталого розвитку підприємства. Європейський вектор модернізації економіки: креативність, прозорість та сталий розвиток : матеріали 12-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 27-28 травня 2020 р. Харків : Панов А. М., 2020. С. 528-530.
80. Nagy S. Monitoring of innovation and investment potential of industrial enterprises. Сучасні тенденції розвитку світової економіки : зб. матеріалів 10-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 18 травня 2018 р. Харків : ХНАДУ, 2018. С. 88-89.
81. Gonchar O., Polishchuk I. Integration factors of today as a prerequisite for forming a mechanism for managing the marketing potential of the enterprise. Journal of European economy. 2019. р.р. 213–225. URL: https:/ /doi.org/10.35774/jee2019.02.213.
2. Михайленко О.В., Орлова К.Г. Система управління конкурентоспроможністю продукції підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2017. Вип. 13 (2). С. 114–117.
3. Терехов Д.С., Блідар О.В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства. Наука й економіка. 2016. Вип. 2. С. 76–80.
4. Касич А.О., Глущенко Д.О. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та держава. 2016. No 11. С. 65-70
5. Фатхутдінов Р.А., Осовська Г.В. Управління конкурентоздатністю організації. К.: Кондор, 2009. 470 с.
6. Хруцкий В.Е., Корнеева И.В. Современный маркетинг. М.: Финансы и статистика, 1999. 528 с.
7. Скударь Г.М. Управление конкурентоспособностью крупного акционерного общества: проблемы и решения. К.: Наукова думка, 1999. 495 с.
8. Дядюк М. Удосконалення методологічних засад управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах кризи. Agricultural and resource economics: international scientific e-journal. 2016. Vol. 2, No 4. С. 95–105.
9. Єлець О.П. Сутність конкуренції та конкурентоспроможності підприємства. Економічний вісник Запорізької державної.
10. Якименко Н.В. Управління конкурентоспроможністю підприємств торгівлі. Вісн. Хмельниц. нац. ун-ту. Сер.: Економіка. 2015. No 1. С. 51–55.
11. Ж. В. Крючкова. Сутність конкуренції і конкурентоспроможності аграрних підприємств як економічних категорій. Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет. Інвестиції: практика та досвід № 12/2016.
12. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: [монографія / за заг. ред.. О.Г. Янкового]. Одеса: Атлант, 2013. 470 с.
13. Воронов Д.С. Оцінка конкурентоспроможності найбільших російських компаній за підсумками 2015 року. Сучасна конкуренція. 2016. №2. С. 118-143.
14. Толстіков Є.А. До питання про вибір методу оцінки конкурентоспроможності підприємства. Міжнародний науковий журнал «Символ науки» №11-1 / 2016
15. Бех, М.С. Сутнісна характеристика малого і середнього бізнесу в трансформаційних умовах реформування економіки України. Сталий розвиток економіки. 2011. № 2. С. 53-56.
16. Лісовська, Л.С., Іванець Л.В. Сучасна парадигма конкурентоспроможності підприємства. Вісник Ун-ту «Львівська Політехніка». Проблеми економіки та управління. 2009. № 640. С. 143-149
17. Крекотун С.А. Проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств малого бізнесу. Економічні науки. Серія “Економіка та менеджмент”: Збірник наукових праць. Луцький національний технічний університет. Випуск 9 (34). Частина 1. Луцьк, 2012.
18. Гамма, Т.М. Систематизація складових конкурентоспроможності підприємства. Вісник Донецьк. н. . Ун-ту екон. І торг. 2011. № 4 (52). С. 117-122.
19. Кириченко, Л. Механізм управління конкурентоспроможністю підприємств. Вісник Київ. н. . Торг.-екон. Ун-ту. 2009. - № 1. С. 62-66.
20. Шубович, Т.А. Теоретичні основи конкурентоспроможності аграрних підприємств. Сталий розвиток економіки. 2011. № 1. С. 84- 87.
21. Самойлик, Ю.В., Економічний механізм формування стратегії управління конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Житомир. Держ. Технол. Ун-ту. Екон. Науки. 2010. № 3 (53). С. 94-98.
22. Шарко, В.В. Інтегральна оцінка ефективності діяльності в системі конкурентоспроможності підприємстваю Сталий розвиток економіки. 2011. № 6. – С. 99-106.
23. Зулькарнаев И.У., Ільясова Л.Р. Метод розрахунку інтегральної конкурентоспроможності промислових, торгових і фінансових підприємств. Маркетинг в Росії і за кордоном. № 4 (24). 2011. стр.12-19.
24. Портер М. Конкуренція: Навчальний посібник. М .: Академія, 2010. 840 с.
25. Карапетян, Е.Т. Методологічні підходи до підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств України. Сталий розвиток економіки. 2011. № 5. С. 62-67.
27. Коваленко, Н.В. Вплив підвищення економічної стійкості промислових підприємств на їх конкурентоспроможність в умовах економічної кризи. Вісник Запоріз. н. . Ун-ту. Економічні науки. 2010. № 2 (6). С. 22-26.
29. Козаченко, С.В. Управлінський інструмент підвищення конкурентоспроможності компаній. Вісник Міжн. Наук.-техн. Ун-ту н.. ак. Ю. Бугая. Серія «Економіка». 2010. № 1 С. 49-55.
30. Джабраїлов Х.С. Організаційно-економічні основи підвищення конкурентоспроможності підприємств сфери послуг. М.: Омега-Л, 2010. 282 с.
31. Загорський А.Л. Конкурентоспроможність інтегрованих бізнес-груп. М .: Юніті-Дана, 2010. 452 с.
32. Котова Н.Н. Бізнес-стратегії організації: концепції й ситуації для конкурентного аналізу. М .: Альфа-прес, 2011. 432 с.
33. Мисак В.С. Аналіз конкурентоспроможності фірми. М .: Фінанси і статистика, 2008. 240 с.
35. Леонов, Я.В. Система управління витратами як фактор підвищення конкурентоспроможності. Бюлетень Міжн. Нобелівського екон. Форуму. 2010. № 1 (3). Т. 2. С. 175-183.
36. Волкова М. В. Напрями вдосконалення маркетингової діяльності підприємства. Економіка та управління підприємствами. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. №16. С. 281–286.
37. Головчук Ю. О., Пчелянська Г. О. Особливості формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава. 2020. № 3. С. 66–70. URL: 10.32702/2306-6806.2020.3.66.
38. Головчук Ю.О., Середницька Л.П. Маркетингова товарна політика – інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємства. Агросвіт. 2020. № 1. С. 61–68. URL: 10.32702/2306-6792.2020.1.61.
39. Дибчук Л.В., Пчелянська Г.О. Маркетингового-логістична модель дистрибуції на продовольчому ринку. Проблеми економіки. №3. 2019. C. 54–60. URL: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-3-54-60.
40. Стадник В.В., Іжевський П.Г., Головчук Ю.О. Маркетинг взаємодії в розвитку інноваційного та ринкового потенціалу підприємства. Ефективна економіка. 2018, № 2. URL: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna-ekonom....
41. Марчевська Ю.О. Багатонаціональна конкуренція та міжнародна маркетингова товарна політика. Соціально-гуманітарний вісник. 2018, Вип. 24. С. 93–95. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sochumj_2018_24_61.
42. Фальченко О. О., Токарь Н. Б. Конкурентоспроможність як складова економічної безпеки підприємства. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Технічний прогрес і ефективність виробництва. 2017. № 67(1040). С. 156–158.
43. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання: монографія / Ж. В. Поплавська та ін. ; за заг. ред. Ж. В. Поплавської. Львів: ТОВ «Галицька видавнича спілка», 2019. 201 с.
44. Тичинська А. І., Наумова М. А. Дослідження ринку кондитерських виробів України. Вісник студентського наукового товариства ДонНУ ім. Василя Стуса. 2017. №9. С. 122–126.
45. Ткаченко О. М. Перспективи розвитку вітчизняної кондитерської промисловості після вступу України до СОТ. Економіст. 2017. № 3. С. 20–21.
46. Ткаченко А. М., Колесник Е. О. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2019. № 4 (95). С. 14–21.
47. Станіславик О. В., Коваленко О. М. Актуальні шляхи та фактори підвищення конкурентоспроможності вітчизняного підприємства. Економічний форум. 2017. № 2. С. 223–231.
48. Літвінова Ю. О. Проблеми забезпечення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах. Управління розвитком. 2017. № 9. С. 35–37.
49. Кравчук Б. В., Лазоренко Т. В. Фактори забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Держава та регіони. 2020. № 5.
50. Загородній А. Г., Чубай В. М. Оцінювання конкурентоспроможності інноваційної продукції в процесі вибору інноваційної стратегії підприємства. Фінанси України. 2017. № 1. С. 99–110.
51. Довгань Л. Є., Каракай Ю. В., Артеменко Л. П. Стратегічне управління: навч. посіб. 2-ге вид. Київ: Центр учбової літератури, 2018. 440 с.
52. Донцул А., Однолько В. Аналіз ринку кондитерських виробів України: проблеми та перспективи розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць. 2018. № 5(257). С. 67–84.
53. Економічний механізм забезпечення конкурентоспроможності торговельного підприємства : монографія. Я. Д. Качмарик та ін. Львів : Літературна агенція «Піраміда», 2018. 208 с.
54. Бугай В. З., Сидоренко В. О. Основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства. Електронне наукове фахове видання з економічних наук «Modern Economics». 2019. № 14. С. 33–38.
55. Булах І. В., Надтока Т. Б. Оцінка конкурентоспроможності підприємства сфери телекомунікацій : монографія. Донецьк : ДРУК-ІНФО, 2018. 244 с.
56. Назарова Л. В. Необхідність антикризового управління на підприємстві. Економіка та управління підприємствами. 2018. № 23. С. 281-286.
57. Злидень І.М. Концептуальні засади системного управління конкурентним потенціалом. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. 97 Економічна серія; зб. наук праць. X.: ХНУ ім. В.Н Каразіна. 2019. С.63-67.
58. Колмакова О.М., Андріянова О.А. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Молодий вчений. 2018. №5.1. С. 37-41.
59. Кучер С. Ф., Васильєв В. Г. Конкурентоспроможність продукції та методи її оцінки. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 16. С. 60-63.
60. Ярошенко С.П. Принципи конкурентоздатності сфери матеріального виробництва. Регіональні перспективи. 2018. № 1(2). С. 37-39.
61. Яценко В.Ф., Земська Г.О. Оцінка інвестиційних проектів: вітчизняна та зарубіжна практика. Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка. 2019. Спецвипуск. 29. Ч. 2 : Удосконалення обліку, аналізу, аудиту і звітності в сучасних умовах глобалізаційних процесів у світовій економіці. С. 183– 187.
62. Перерва П.Г. Оцінка впливу інноваційної, інвестиційної та маркетингової політики підприємства на рівень конкурентоспроможності. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки) : зб. наук. пр. Харків : НТУ "ХПІ", 2018. № 15 (1291). С. 89-94.
63. Краус К.Н., Краус Н.М. Цифровізація в умовах інституційної трансформації економіки: базові складові та інструменти цифрових технологій. Науковий економічний журнал. Інтелект ХХІ століття. 2018. № 1. С. 211–214.
64. Криворучко О. С., Краус К.Н., Краус Н.М. Віртуальна реальність національного інформаційно-інноваційного простору. Економіка та суспільство. 2018. № 14. URL: http://economy and society.in.ua.
65. Краус Н. М. Інноваційна економіка в глобалізованому світі: інституціональний базис формування та траєкторія розвитку: монографія. 2019. Київ: Аграр Медіа Груп. 491 с.
66. Діденко, Є. О.; Жураківський, П. І. Модель управління конкурентоспроможністю підприємства. Ефективна економіка, №5. 2017. С. 1-4.
67. Спасьонова А. В. Особливості розробки маркетингової стратегії підприємства. Проблеми соціально-економічного розвитку підприємств : матеріали 12-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 26-27 листопада 2019 р. / Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т" [та ін.]. Харків : НТУ "ХПІ", 2019. С. 157-158.
68. Андрєєва Є. Л. Шляхи підвищення конкурентоспроможності товарів підприємстваю Імплементація інновацій обліково-аналітичного забезпечення сталого розвитку сучасного бізнесу : тези доп. 2-ї Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., 18 квітня 2019 р. Харків : ХДУХТ, 2019. С. 112-113.
69. Масюкова Л. О. Формування конкурентних переваг підприємства в умовах адаптації до екзогенних змін. Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики : матеріали 7-ї наук.-практ. конф. з міжнар. участю, 15 листопада 2019 р. Харків : НФаУ, 2019. С. 56-58.
70. Котляр Д. С. Інструментарій впливу на фінансові результати з метою підвищення конкурентоспроможності підприємства. Сучасні проблеми обліку, аналізу, аудиту й оподаткування суб'єктів господарської діяльності: теоретичні, практичні та освітянські аспекти : зб. наук. пр. за матеріалами 3-ї Всеукраїнської наук.-практ. конф., 28-29 березня 2019 р. Дніпро : НМетАУ, 2019. Ч. 2. С. 187-190.
71. Пантелєєв М. С. Конкурентні стратегії підприємства. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров'я = Information technologies: science, engineering, technology, education, health : наук. вид. : тези доп. 26-ї міжнар. наук.-практ. конф. MicroCAD–2018, [16-18 травня 2018 р.] : у 4 ч. Ч. 3 / ред. Є. І. Сокол. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. С. 228.
72. Джеджула В. В. Інноваційна діяльність як чинник конкурентоспроможності підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 4. С. 5–8.
73. Заремба О. В. Взаємозв’язок конкурентоспроможності та якості продукції. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 13-15 березня 2019 р. 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm....
74. Джеджула В. В. Удосконалення кадрової політики як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємств. Вісник ОНУ ім. І. І. Мечнікова. 2019. Т. 24, вип. 2(75). С. 88-92.
75. Лукашенко О. В. Особливості інноваційно-інвестиційної діяльності підприємств. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 13-15 березня 2019 р. 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm....
76. Швед, Т. В. Оцінка конкурентоспроможності підприємства. Економіка та суспільство : Електронне наукове фахове видання. 2017. Вип. 8. С. 405-410.
77. Продан Ірина Олегівна, Різник Юлія Ігорівна Клієнтоорієнтований підхід як передумова конкурентоспроможності підприємства. БИ. 2017. №1 (468). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/klientooriento....
78. Глущенко Л. Інноваційна діяльність підприємств та інноваційна політика України. Матеріали XLVIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 13-15 березня 2019 р. 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm....
79. Худещенко А. І. Економічна безпека як передумова сталого розвитку підприємства. Європейський вектор модернізації економіки: креативність, прозорість та сталий розвиток : матеріали 12-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 27-28 травня 2020 р. Харків : Панов А. М., 2020. С. 528-530.
80. Nagy S. Monitoring of innovation and investment potential of industrial enterprises. Сучасні тенденції розвитку світової економіки : зб. матеріалів 10-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 18 травня 2018 р. Харків : ХНАДУ, 2018. С. 88-89.
81. Gonchar O., Polishchuk I. Integration factors of today as a prerequisite for forming a mechanism for managing the marketing potential of the enterprise. Journal of European economy. 2019. р.р. 213–225. URL: https:/ /doi.org/10.35774/jee2019.02.213.