Формування соціально-фінансової грамотності у дітей старшого дошкільного віку в закладах дошкільної освіти


Автор(ка)
Ріпа Тетяна Григорівна

Ступінь
Магістр

Група
Дом2-22-1.4з

Спеціальність
012 Дошкільна освіта

Кафедра
Кафедра дошкільної освіти


Анотація


Зміст

ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
1.1. Аналіз базових досліджень з означеної проблеми
1.2. Соціально-фінансова грамотність як важлива складова соціалізації дітей старшого дошкільного віку
1.3. Потенційні шляхи формування соціально-фінансової грамотності дітей старшого дошкільного віку в умовах ЗДО
Висновки до 1 розділу
РОЗДІЛ 2 ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗДО
2.1. Аналіз рівнів сформованості соціально-фінансової грамотності у дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО
2.2. Система роботи з формування соціально-фінансової грамотності дітей старшого дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО
2.3. Аналіз результатів дослідницько-експериментальної роботи
Висновки до 2 розділу
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ

Покликання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Сазонова А.В. Формування первинного економічного досвіду старших дошкільників в ігровій діяльності. Автореф. дис. канд.пед. наук. : Одеса, 2007.С. 244
2.Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція: Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021№ 33. URL:https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/... %20Bazovoh
3. Бєлєнька Г. В. Богінич О. Л., Машовець М. А. Здоров’я дитини від родини – К. : СПД Богданова А. М. 2006. С. 220
4. Венгер Л. А. Психологічні особливості шестирічних дітей: Просвітництво, 1985. 136 с.
5. Волкова Н. В. Педагогіка : Посібник для студ. вищ. навч. закл. / Н. В. Волкова. – К. : Академія, 2002. 576 с.
6. Равлюк Н.О. Малятам про економіку.URL: voronkivtsi.edukit.km.ua/
7.Dewey D. Psychology and pedagogy of thinking. : Perfection, 1997. S. 204.
8.Іванова А. В. Економічний досвід − старшим дошкільнятам. : 2006.№ 7. С. 22-25.
9 Софія Русова: творча педагогічна спадщина. Реферат. Освіта.UA. URL: https://osvita.ua/vnz/reports/pedagog/14300/ (дата звернення: 20.11.2023). 10.Концепція виховання дітей і молоді у національній системі освіти. Інформаційний збірник Мін. освіти України, : 1996. – № 13. – С. 2 - 13.
11.Krylova, N. B. Newvaluesofeducation. Anthropological, activity and cultural approaches. Thesaurus. : Enlightenment. - 2005. - No. 5 (24). pp. 66-68
12.Матвієнко С. І., Іванова А. М. «Економічна соціалізація дітей старшого дошкільного віку: до постановки проблеми». Актуальні питання сучасної педагогіки: творчість, майстерність, професіоналізм: матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції. : Кременчук 2019. С. 144.
13.Кушнір В. М. Психолого-педагогічні особливості взаємодії сім’ї та днз у формуванні економічної культури старших. Умань : ПП Жовтий, 2010. – Ч. 4. С. 135–141
14.Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція: Наказ МОНУ від 12.01.2021 № 33. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-bazovogo- komponenta-doshkilnoyi-osviti-derzhavnogo-standartu-doshkilnoyi-osviti-nova- redakciya (дата звернення 10.02.2021).
15.Elkonin D. B. Psychology of the game 2nd ed. : VLADOS, 1999. S. 360.
16.Galakhova A.V. Economic development of preschool children. : Nauka, 1993. 128 p.
17.AFLATOT. Навчальний посібник, соціально-фінансова освіта дітей дошкільного віку. Базовий компонент дошкільної освіти/ Маргарет Кернан (ICDI) – Лана Желен, 2013. 190 с.
18. Грама Н.Г. Педагогічний вплив як засіб навчання дітей економічної грамоти : Наука і освіта, 2001.- № 5. С.25-28.
19. Venger L. A., Dyachenko O. M., Berdina R. I., Tsekhonskaya L. I. Guess what our name is: Education, 1994. 89 p.
20. Богуш А. М., Гавриш Н. В. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі. Підручник для ВНЗ : Академвидав, 2008. 408 с.
21. Grama N. G. Formation of economic literacy in preschool children: monograph. : Odessa, 1997. S. 216
22. Grigorenko G., Zhadan R. Maliatam about the economy. : 2001. - No. 10. S. 22-24.
23. Kozlova EV Psychological features of economic socialization at different stages of childhood: diss. cand. psychol. sciences: spec. 19.00.07, : 1998. S. 148.
24. Славянська Н. Підвищення фінансової грамотності : комерційний проект чи державна необхідність? Вісник НБУ. 2013. С. 31–35.
25. Стасюк В.Д. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі «школа – вищий заклад освіти»: дис. кандидата пед. наук / В.Д. Стасюк. Одеса, 2013.123с.
26. Філончук З. В. Методичні аспекти впровадження навчально-методичного комплексу для підготовки вчителів до викладання курсів фінансової грамотності. Педагогічний альманах. 2016. Випуск 31. С.195–196.
27. Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. Х. : «Основа», 2008. 112 с.
28. Фінансова грамотність. Фінанси. Що? Чому? Як? Навчальний посібник. 2019. 272 с.
29. Хом’юк І.В., Родюк Н.Ю. Формування фінансової культури молодших школярів на уроках математики. Нова українська школа: початок реформ. Маріуполь, 2020. 341с.
30. Калініченко О.О., Вікарчук О.І., Ніколаєнко С.М Економіка. Фінансова грамотність – запорука успішного населення. Управління. Інновації. 2019. Випуск №1.
31. Коли краще починати вивчати фінансову грамотність. URL: https://www.creativeschool.com.ua/financial_literacy_kmds/ (дата звернення: 25.07.2023).
32. Доступні вправи для навчання фінансовій грамотності дітей молодшої школи. URL: https://naurok.com.ua/post/finansova-gramotnist-....
33. Розвиток дитини. URL: https:// childdevelop.com.ua/ (дата звернення: 25.07.2023).
34. Фінансова грамотність: підручник / авт. кол.; за ред. д-ра екон. наук, проф. Т. С. Смовженко. Київ, 2014. 316 с
35. Як навчити дітей фінансовій грамотності. URL: http://vseprogroshi.com.ua/yak-navchiti-ditej-fi... (дата звернення: 25.07.2023).
36.Чернецька Т.І. Сучасний урок: теорія і практика моделювання : навч. посібник. Київ : ТОВ «Праймдрук», 2011. 352 с.
37. Філончук З. В. Методичні аспекти впровадження навчально-методичного комплексу для підготовки вчителів до викладання курсів фінансової грамотності. Педагогічний альманах. 2016. Випуск 31. С.195–196.
38. Уроки з підприємницьким тлом : навчальні матеріали / за заг. ред. Е. Бобінської, Р. Шияна, М. Товкало. Варшава : Сова, 2014. 398 с.
39. Фесенко Ганна Анатоліївна.Підготовка майбутніх учителів математики до підвищення фінансової грамотності учнів профільної школи : автореф. дис. канд. пед. наук / Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2018. 243 с
40. Ситуаційна методика навчання: Теорія і практика. Центр інновацій та розвитку, 2001.
41. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології: інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти / І.П. Підласий. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2004. 616 с
42. Підласий І.П. Продуктивний педагог. Настільна книга вчителя. Харків: Вид.група «Основа», 2010. 360 с.
43. Пометун, О. І. Пироженко Л.В. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. К.: А.С.К., 2004. 192 с.
44. Курси фінансової грамотності «Фінансова обізнаність для впевненого майбутнього». В рамках проекту USAID «Трансформація фінансовогосектору». URL:https://uacrisis.org/uk/55680–kurs-finansovoyi-gramotnostiу (дата звернення 25.07.2023)
45. Економічна соціалізація молоді: соціально-психологічний аспект / за заг. ред. В. В. Москаленко. – К.: Укр. центр політ. менеджменту, 2008. – 336 с.
46. Концепція формування фінансової грамотності у початковій, основній та старшій школі. Проект // Географія та економіка в рідній школі. – 2015. – № 10. – С. 2–4