Формування словника дітей молодшого дошкільного віку засобом віммельбухів


Автор(ка)
Господарець Надія Юріївна

Ступінь
Магістр

Група
ДОм-2-22-1.4з

Спеціальність
012 Дошкільна освіта

Кафедра
Кафедра дошкільної освіти


Анотація

Магістерський проєкт має на меті теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити ефективність методичного супроводу формування словника дітей молодшого дошкільного віку засобом віммельбуху.
Реалізація поставленої мети обумовила такі завдання дослідження:
1. Проаналізувати стан дослідження проблеми в науковій літературі та педагогічній практиці.
2. Визначити рівні сформованості словника дітей молодшого дошкільного віку.
3. Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність методичного супроводу формування словника дітей молодшого дошкільного віку засобом віммельбуху.
Об’єкт – словник дітей молодшого дошкільного віку.
Предмет – методичний супровід формування словника дітей молодшого дошкільного віку засобом віммельбуху.
Наукова значущість результатів дослідження полягає в розробленні методичного супроводу формування словника дітей молодшого дошкільного віку, зокрема, створенні словникової скарбнички для дітей та системи запитань і мовленнєвих завдань до серії авторського віммельбуху.
Практична значущість полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використанні у практиці роботи закладів дошкільної освіти, педагогами й батьками для формування словника дітей. Також у підготовці майбутніх фахівців у системі вищої освіти зі спеціальності 012 Дошкільна освіта, підвищенні кваліфікації та післядипломній освіті вихователів закладів дошкільної освіти.


Зміст

ВСТУП

1. ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК
2. ДІАГНОСТИКО-МЕТОДИЧНИЙ БЛОК
3. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ БЛОК
4. КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ БЛОК

ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

Покликання

1. Албул В. Г. Засоби розвитку словника у дошкільників. Актуальні проблеми психології. 2017. №5. С. 3-12.
2. Алексєєнко Т. М. Візуалізація засобів навчання української мови як іноземної. Innovative technologies in science and practice. 2021. №6. С. 235-237.
3. Бессараб А. О., Дерев’янко Н. В., Пономаренко Л. Г. Українські віммельбухи крізь призму форми, змісту та мови. Держава та регіони. 2019. №2(38). С. 45-51.
4. Бессараб А. О. Місце вімельбухів у репертуарі українських дитячих видавництв. Обрії друкарства, 2019. №1(7). С. 31–38.
5. Богуш А. М., Гавриш Н. В. Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови в дошкільних навчальних закладах: підручник. Вид. 2-ге, доповнене. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2015. 704 с.
6. Дитина: Освітня програма розвитку дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту: О.В. Огневюк, авт.кол.: Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч, В.М. Вертугіна [та ін.]; наук. ред.: Г.В. Бєлєнька, М.А. Машовець; Мін. осв. і наук. України, Київ. у-нт ім. Б. Грінченка. К.: Київ, у-н-т ім. Б. Грінченка, 2020. 440 с.
7. Горбунова Н. В. Лексична компетенція дітей дошкільного віку в сучасних дослідженнях. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. 2010. №8. С. 85-91.
8. Державний стандарт дошкільної освіти: затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021 р. №33.
9. Дубовик Ю. О. Застосування віммельбухів в процесі ознайомлення дошкільників з професійною діяльністю дорослих. Наукова освіта: традиція і сучасність: матеріали Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 28 жовтня 2021 року). Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. 52-55.
10. Єфремова А. Вімельбухи як специфічний різновид книжки-картинки. Збірник праць Науково-дослідного інституту пресознавства. 2017. №7. С. 477-486.
11. Зімакова Л., Крамаренко В. Сучасна дитяча книга як мистецько-ігровий матеріал формування креативності дітей дошкільного віку. Витоки педагогічної майстерності: журнал. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2020. №26. (Серія «Педагогічні науки»). С. 78-83.
12. Іщенко Л. В. Навчання дітей дошкільного віку рідної мови : навчальний посібник. Умань : ПП «Жовтий», 2013. 138 с.
13. Калмиков Г. В., Козьмін Ю. І. Актуалізація словника дітей середнього дошкільного віку як психолінгвістична проблема. Наукова дискусія: питання педагогіки та психології: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 3–4 грудня 2021 року). Київ : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2021. С. 111-114.
14. Кондратюк С. Г. Нон-фікшн для дітей: що, як, для чого. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2019. №12. С. 19-22.
15. Крутій К. Л. Дитина в дошкільні роки : комплексна освітня програма Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2016. 160 с.
16. Лисенко Л. Візуальна домінанта контенту книги. Текст у масових комунікаціях: множинність інтерпретацій: колективна монографія. Харків: Експрес-книга, 2018. С. 147-176.
17. Марченко І. С. Спеціальна методика розвитку мовлення (логопедична робота з корекції порушень мовлення у дошкільників): Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Спеціальність: Корекційна освіта (логопедія). Вид. 3-є, перер. та доп. Київ: Видавничий Дім «Слово», 2015. 312 с.
18. Мулик І. О. Проблеми і підходи до лексичного розвитку дітей дошкільного віку. Гуманітарний вісник. 2012. №27. С. 181-187.
19. Про дошкільну освіту: Закон України від 11.07.2001 № 2628-III (редакція від 31.03.2023). Відомості Верховної Ради України (ВВР). 2001. № 49. Ст. 259.
20. Полєвікова О. Б. Особливості дослідження дитячого словника. Наука і освіта : наук.-практ. журнал. 2011. №8. С. 109-111.
21. Тиндюк Н. Т. Педагогічні аспекти розвитку словника дітей дошкільного віку. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені ВО Сухомлинського. Сер.: Педагогічні науки. 2014. №1. С. 145-148.
22. Ушакова Н., Алексєєнко Т., Кушнір І. (2022). Засоби візуалізації у навчанні української мови як іноземної. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. 2022. №40. С. 80-95.
23. Федорова Н., Кошмак Т. Педагогічні аспекти розвитку словника дітей дошкільного віку. Актуальні проблеми дошкільної та спеціальної освіти: матеріали ІІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті професора Т.І. Поніманської. Рівненський державний гуманітарний університет. Рівне. 2020. С. 261-262.
24. Янєва Л. Використання віммельбухів в процесі проведення індивідуальної роботи з дітьми дошкільного віку. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том VII: Ідентичність і свобода в освіті та науці [Ред.: Ян Ґжесяк, Іван Зимомря, Василь Ільницький]. Конін – Ужгород – Бєльско-Бяла – Київ: Посвіт, 2019. 242 с.
25. Відеоблог Мар`яни Савки. Віммельбухи. URL: https://www.youtube.com/watch?v=AU7HGZB4FSY (дата звернення: 26.04.2023).
26. Вімельбухи завойовують книжковий ринок. 2016. URL: https://archive.chytomo.com/kazkarka/vimelbuxi-z... (дата звернення: 23.04.2023).
27. Віммельбух: що це і навіщо потрібно для розвитку дитини? URL: https://psychblog.odb.poltava.ua/2018/10/26/%D0%B2%D1%96%D0%BC%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%B1%D1%83%D1%85-%D1%89%D0%BE-%D1%86%D0%B5-%D1%96-%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%89%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%BE-%D0%B4%D0%BB/ (дата звернення: 26.04.2023).
28. КнигаЛенд. Віммельбухи. Що це таке? Яка від них користь? Як їх розглядати? Огляд книг (українською). URL: https://www.youtube.com/watch?v=gSsJHd0vxyY (дата звернення: 28.04.2023).
29. Мій перший віммельбух. Транспорт | Видавництво Пегас. URL: https://www.youtube.com/watch?v=gymvVJFOZJ0 (дата звернення: 15.05.2023).
30. Особливості розвитку словника дітей дошкільного віку в нормі. URL: https://vesnyanka.in.ua/%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83-%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9/ (дата звернення: 18.05.2023).
31. Час-Пік. Віммельбух - книжка, на сторінках якої безліч дрібних зображень – огляд. URL: https://www.youtube.com/watch?v=BD-1-DOKth4 (дата звернення: 15.05.2023).
32. Що таке Віммельбух? 2020. URL: https://kalamar.ua/shho-take-vimmelbuh/?utm_sour... (дата звернення: 15.05.2023).
33. Що таке віммельбухи і чому діти їх обожнюють. 2013. URL: https://klyovamama.com/uk/shho-take-vimmelbuhi/ (дата звернення: 15.05.2023).
34. Як не заблукати у віммельбухах? URL: https://starylev.com.ua/news/yak-ne-zablukaty-u-vimmelbuhah (дата звернення: 16.05.2023).
35. Гавриш Н., Кондратець І. Дитина і книжка: новий формат взаємодії. Дошкільне виховання. 2022 року. № 1. С. 6-10.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/41249/1/N...